Vad är villkoren för att få kampanjräntan?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Vad är villkoren för att få kampanjräntan?

Inlägg av Alfred »

Har sett i flera inlägg att folk får leasing med kampanjränta på 1,25%. Vad är villkoren för att få detta?

Jag tar leverans i slutet på veckan (torsdag?) och måste ju snart skriva under papperna. Vad jag kan se är mina villkor beräknade på 2,25% och det är ju vad som tycks stå i designstudion också.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Vad är villkoren för att få kampanjräntan?

Inlägg av Smutt »

Demo eller begagnad=1,25%
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vad är villkoren för att få kampanjräntan?

Inlägg av mati »

Bra fråga. Jag har fått väldigt knapphändig info om detta. Det enda jag fick veta var att det är kampanjränta just nu och att den gäller månaden ut. Vet dock inte vad som händer om t.ex. Tesla inte får till det och leveransen sker i april isf mars som jag har blivit lovad.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: Vad är villkoren för att få kampanjräntan?

Inlägg av Alfred »

Svaret var enkelt och tydligt (och något man kanske hade kunnat misstänka), men rapporterar ändå eftersom jag fick ett svar från min DS.

Erbjudandet gäller för utvalda lager-/demobilar under en begränsad period. Det kan inte utvidgas retroaktivt till redan lagda beställningar och omfattar inte heller nya beställningar via designstudion.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vad är villkoren för att få kampanjräntan?

Inlägg av mati »

Frågan är vilket datum som gäller egentligen. Jag har fått höra att man måste få bilen levererad innan 1 april för att få kampanjräntan. Jag tycker dock det ter sig konstigt eftersom det inte är mitt fel att Tesla inte hinner leverera.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: Vad är villkoren för att få kampanjräntan?

Inlägg av Alfred »

mati skrev:
Frågan är vilket datum som gäller egentligen. Jag har fått höra att man måste få bilen levererad innan 1 april för att få kampanjräntan. Jag tycker dock det ter sig konstigt eftersom det inte är mitt fel att Tesla inte hinner leverera.
Jag tror inte att du behöver vara orolig för detta. Jag kommer få restvärdesgaranti trots att det annars är borttaget eftersom jag la min beställning innan så skedde.

Leverans bokad till torsdag kl 16!!! 8-)
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Vad är villkoren för att få kampanjräntan?

Inlägg av ellerstrom »

mati skrev:
Frågan är vilket datum som gäller egentligen. Jag har fått höra att man måste få bilen levererad innan 1 april för att få kampanjräntan. Jag tycker dock det ter sig konstigt eftersom det inte är mitt fel att Tesla inte hinner leverera.
Detta är intressant då jag hört annorlunda. Och jag hoppas jag fått rätt (bättre villkor för oss).

Som jag skrev i en annan tråd, kravet är att Tesla och kunden kommer överens om leverans innan 1:a april. Om sen Tesla först klarar att leverera i april så ligger felet hos dem och kampanjräntan gäller fortfarande.

Håller tummarna!
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Skriv svar