Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Gustafsson »

Johnalm skrev:
Bjelke skrev:
Vilken trevlig läsning man får om Tesla ikväll.... Not....
Se det från den ljusa sidan, det kommer säkert bli ett par stolar lediga på Tesla framöver om detta fortsätter.
Det borde bli typ imorgon !
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Johnalm »

Update: fick tag i Tesla Väsby nu på morgonen och deras inställning är (precis som min) att jag inte ska behöva betala fakturan pga deras misstag.
De har lovat att höra av sig under dagen med hur vi ska lösa det praktiskt.

De kanske har en extra uppsättning 22" eller en mini-Tesla som ligger och skräpar? ;)
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Tars »

Johnalm skrev:
Update: fick tag i Tesla Väsby nu på morgonen och deras inställning är (precis som min) att jag inte ska behöva betala fakturan pga deras misstag.
De har lovat att höra av sig under dagen med hur vi ska lösa det praktiskt.

De kanske har en extra uppsättning 22" eller en mini-Tesla som ligger och skräpar? ;)
Skönt att höra.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av mati »

Du får nog ett varmt tack och en halvdan ursäkt för det inträffade.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Johnalm »

mati skrev:
Du får nog ett varmt tack och en halvdan ursäkt för det inträffade.
Nåt sånt ja... :?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av danni »

Johnalm skrev:
Update: fick tag i Tesla Väsby nu på morgonen och deras inställning är (precis som min) att jag inte ska behöva betala fakturan pga deras misstag.
De har lovat att höra av sig under dagen med hur vi ska lösa det praktiskt.

De kanske har en extra uppsättning 22" eller en mini-Tesla som ligger och skräpar? ;)
Hehe, fälgar värda typ 80k som kompensation för obehaget att ha behövt ta emot en faktura i onödan är kanske lite att ta i ;) En keps tycker jag du kan få! 8-)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Johnalm »

danni skrev:
Johnalm skrev:
Update: fick tag i Tesla Väsby nu på morgonen och deras inställning är (precis som min) att jag inte ska behöva betala fakturan pga deras misstag.
De har lovat att höra av sig under dagen med hur vi ska lösa det praktiskt.

De kanske har en extra uppsättning 22" eller en mini-Tesla som ligger och skräpar? ;)
Hehe, fälgar värda typ 80k som kompensation för obehaget att ha behövt ta emot en faktura i onödan är kanske lite att ta i ;) En keps tycker jag du kan få! 8-)
En laddbox då? :lol:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Johnalm »

Ny update, problemet löst enligt Tesla.
Det var (tydligen) Sixt fel, de har blivit meddelade i tid att kunden lämnat bilen hos Tesla men dröjt med att hämta bilen i 18 dagar... oavsett vem eller vilka som gjort fel så ska jag som kund gå skadeslös.

Enligt Tesla kommer Sixt att riva fakturan, hoppas det stämmer.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av chpaulin »

Johnalm skrev:
Ny update, problemet löst enligt Tesla.
Det var (tydligen) Sixt fel, de har blivit meddelade i tid att kunden lämnat bilen hos Tesla men dröjt med att hämta bilen i 18 dagar... oavsett vem eller vilka som gjort fel så ska jag som kund gå skadeslös.

Enligt Tesla kommer Sixt att riva fakturan, hoppas det stämmer.
Skönt att åtminstone en av de tråkiga upplevelserna vi läst om de senaste dagarna verkar få ett positivt slut :)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av mati »

Jag kan säga att jag inte fick nånting efter att Tesla hade misslyckats med att lösa skulden på min gamla bil. Mellanskillnaden som har uppstått pga fördröjningen i betalningen får jag stå för själv. Inte många hundralappar iofs, men egentligen skulle jag kunna kräva tillbaka de pengarna. Jag orkar bara inte.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av chpaulin »

mati skrev:
Jag kan säga att jag inte fick nånting efter att Tesla hade misslyckats med att lösa skulden på min gamla bil. Mellanskillnaden som har uppstått pga fördröjningen i betalningen får jag stå för själv. Inte många hundralappar iofs, men egentligen skulle jag kunna kräva tillbaka de pengarna. Jag orkar bara inte.
Det känns som att Tesla skulle må bra av att få lite konkurrens så de skärper till sig på allt runt bilköpet och gärna innan alla kunderna flyr
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av mati »

chpaulin skrev:
Det känns som att Tesla skulle må bra av att få lite konkurrens så de skärper till sig på allt runt bilköpet och gärna innan alla kunderna flyr
Det var ungefär de orden jag använde när jag pratade med min DS.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av chaffis75 »

mati skrev:
chpaulin skrev:
Det känns som att Tesla skulle må bra av att få lite konkurrens så de skärper till sig på allt runt bilköpet och gärna innan alla kunderna flyr
Det var ungefär de orden jag använde när jag pratade med min DS.
Ja när man läser alla dessa trådar så tvekar jag mycket till min modell 3 reservation, problemet är ju att Tesla har en unik produkt som ingen annan kan erbjuda de närmsta åren.
- Eget väl utbyggt laddnätverk där det alltid finns flera laddare på varje plats och inget strul med 50 olika plastkort man måste ha när man åker i Europa.
- Bil med drag
- Bil med modern teknik (adaptiv farthållare tänker jag mycket på även om AP2 utvecklingen går betydligt trögare än lovat)
- Bra range, mitt krav är att den ska klara sig till stugan utan att ladda på vägen och plus en liten marginal, dvs ca 30 mil eller strax under.
- och för modell 3 en överkomlig summa pengar (hoppas jag).
- allt ovan i kombination.

Kanske kan hoppas nya leafen blir en konkurrent men vist den kommer inte uppfylla allt ovan.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Jerker »

chaffis75 skrev:
mati skrev:
chpaulin skrev:
Det känns som att Tesla skulle må bra av att få lite konkurrens så de skärper till sig på allt runt bilköpet och gärna innan alla kunderna flyr
Det var ungefär de orden jag använde när jag pratade med min DS.
Ja när man läser alla dessa trådar så tvekar jag mycket till min modell 3 reservation, problemet är ju att Tesla har en unik produkt som ingen annan kan erbjuda de närmsta åren.
- Eget väl utbyggt laddnätverk där det alltid finns flera laddare på varje plats och inget strul med 50 olika plastkort man måste ha när man åker i Europa.
- Bil med drag
- Bil med modern teknik (adaptiv farthållare tänker jag mycket på även om AP2 utvecklingen går betydligt trögare än lovat)
- Bra range, mitt krav är att den ska klara sig till stugan utan att ladda på vägen och plus en liten marginal, dvs ca 30 mil eller strax under.
- och för modell 3 en överkomlig summa pengar (hoppas jag).
- allt ovan i kombination.

Kanske kan hoppas nya leafen blir en konkurrent men vist den kommer inte uppfylla allt ovan.

Håller helt med, och jag tjatar dessutom hela tiden om att den också går att få med dragkrok. Ska bli väldigt intressant att se när första konkurrent kommer med det tillvalet. Ja, Tesla 3 är en helt unik produkt i dagsläget.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av LarsL »

chaffis75 skrev:
- Bra range, mitt krav är att den ska klara sig till stugan utan att ladda på vägen och plus en liten marginal, dvs ca 30 mil eller strax under.
Det där är bara räckviddsångest ;). Vilket är något man oftast har innan man köper bilen och innan man ger sig av på resan. När du väl har bilen kommer du upptäcka att det är helt okej att ta en paus på vägen i 10-20 minuter.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2347
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av AGCF »

Tråden borde heta "Sixt glömde hämta hyrbilen"..
:)
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Johnalm »

AGCF skrev:
Tråden borde heta "Sixt glömde hämta hyrbilen"..
:)
Jo, dock är jag inte 100 på vem som verkligen "slarvat"... huvudsaken är att jag slipper betala fakturan och det märker jag nog först vid kommande månadsskifte.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av chaffis75 »

LarsL skrev:
chaffis75 skrev:
- Bra range, mitt krav är att den ska klara sig till stugan utan att ladda på vägen och plus en liten marginal, dvs ca 30 mil eller strax under.
Det där är bara räckviddsångest ;). Vilket är något man oftast har innan man köper bilen och innan man ger sig av på resan. När du väl har bilen kommer du upptäcka att det är helt okej att ta en paus på vägen i 10-20 minuter.
Nja de där är väl mer beroende av hur man brukar köra bil. Visst de tar ca 2:20 att köra till stugan och de är väl ungefär så ofta som jag tycker de är skönt med en bensträckare men om man då kan vara framme på denna tiden så känns de lite tråkigt att behöva stanna 10 minuter efter 2:00 timmar när man kör just till stugan vilket vi ändå gör ganska ofta.
Om de däremot gäller Göteborg som vi också har runt 2:20 till så hade jag brytt mig minde eftersom vi bara kör dit kanske 1-3 gånger om året.

Kanske man kan uttrycka det som att stugan är för mig vardags körning och den vill jag gärna nå utan stopp vid 100% laddning. Jag skulle dock acceptera ett stopp om de är vinter och svinkallt så bilen drar de där extra.

Lite osäker på detta men är de inte så att en S60 bör klara denna sträcka utan stopp eller är det tight? Låter väl som att standard M3 kommer klara liknande som S60 eller har jag drömt de?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av mati »

chaffis75 skrev:
Lite osäker på detta men är de inte så att en S60 bör klara denna sträcka utan stopp eller är det tight? Låter väl som att standard M3 kommer klara liknande som S60 eller har jag drömt de?
Är det en sträcka på 30 mil du pratar om? Jag har visserligen ingen S 60 men det känns faktiskt lite tajt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av chaffis75 »

mati skrev:
chaffis75 skrev:
Lite osäker på detta men är de inte så att en S60 bör klara denna sträcka utan stopp eller är det tight? Låter väl som att standard M3 kommer klara liknande som S60 eller har jag drömt de?
Är det en sträcka på 30 mil du pratar om? Jag har visserligen ingen S 60 men det känns faktiskt lite tajt.
Nej under, kollade Google Maps och de är faktiskt bara strax över 20 mil, dock ganska mycket 110 väg och jag vill inte sänka hastighet som standard. Detta bör väl inte vara några problem i en s60?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Smutt »

chaffis75 skrev:
mati skrev:
chaffis75 skrev:
Lite osäker på detta men är de inte så att en S60 bör klara denna sträcka utan stopp eller är det tight? Låter väl som att standard M3 kommer klara liknande som S60 eller har jag drömt de?
Är det en sträcka på 30 mil du pratar om? Jag har visserligen ingen S 60 men det känns faktiskt lite tajt.
Nej under, kollade Google Maps och de är faktiskt bara strax över 20 mil, dock ganska mycket 110 väg och jag vill inte sänka hastighet som standard. Detta bör väl inte vara några problem i en s60?
Nej 25 mil är vad man får när man har roligt :D
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av apkungen »

De senaste två gångerna jag testkört har den teslasställda som följde med kunnat riktigt lite om Tesla och elbilar. När min kollega hämtade ut sin Tesla fick han inte något vidare bra intryck och senat jag var förbi Täby så var det riktigt dåligt faktiskt. Vi tipsade om att det vore bra om de hade lite ladditrustning och liknade i butikerna men det bara snyste hon bort. När jag sen berättade om den 60kW fast charger son find i Karlskrona så trodde hon inte på mig även fast jag visade bild på den och berättade om den så bara avfärdade hon mig med en handviftning. Tråkigt är det att de inte kan anställa bättre folk alltså...
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Jerker »

apkungen skrev:
De senaste två gångerna jag testkört har den teslasställda som följde med kunnat riktigt lite om Tesla och elbilar. När min kollega hämtade ut sin Tesla fick han inte något vidare bra intryck och senat jag var förbi Täby så var det riktigt dåligt faktiskt. Vi tipsade om att det vore bra om de hade lite ladditrustning och liknade i butikerna men det bara snyste hon bort. När jag sen berättade om den 60kW fast charger son find i Karlskrona så trodde hon inte på mig även fast jag visade bild på den och berättade om den så bara avfärdade hon mig med en handviftning. Tråkigt är det att de inte kan anställa bättre folk alltså...
Var inte själva vitsen för Tesla med att ha en egen distributionskedja att personalen skulle vara kunnig i elbilsfrågor?
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av mati »

apkungen skrev:
De senaste två gångerna jag testkört har den teslasställda som följde med kunnat riktigt lite om Tesla och elbilar. När min kollega hämtade ut sin Tesla fick han inte något vidare bra intryck och senat jag var förbi Täby så var det riktigt dåligt faktiskt. Vi tipsade om att det vore bra om de hade lite ladditrustning och liknade i butikerna men det bara snyste hon bort. När jag sen berättade om den 60kW fast charger son find i Karlskrona så trodde hon inte på mig även fast jag visade bild på den och berättade om den så bara avfärdade hon mig med en handviftning. Tråkigt är det att de inte kan anställa bättre folk alltså...
För ett år sedan hade jag trott att du skojar med oss nu. Men tyvärr verkar det vara den tråkiga sanningen numera. Själv har jag inte upplevt de anställda i Mölndal som okunniga alls, men de flesta av dem har ju varit med från början och är "gamla rävar" så att säga.
Jag har faktiskt funderat på det, vad händer när de som är riktigt duktiga, och som man kan lita på, slutar på Tesla på grund av alldeles för hög arbetsbelastning och för mycket stress? Det är ju bara en tidsfråga att även de anställda ledsnar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Svenssons »

Det har varit en del trådar med tråkiga nyheter om service från Tesla. Denna tråd kanske inte var Teslas fel dock. Själv lämnar jag in bilen på service idag. Än så länge är det mycket god service. Kom innan SC Mölndal öppnar men porten var öppen och jag kunde koppla in bilen till Wall Connector så att bilen får behövlig laddning. Medan jag väntar kommer en från verkstaden med kaffe och godis, kaffet var välbehövligt för mig, godiset var kanske inte välbehövligt men mycket omtyckt!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar