Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av 12man »

Hertz i Sverige
.........frågningar. First Rent a Car AB innehar Master Franchiseavtalet att bedriva Hertz i Sverige.Hertz i Sverige är franchisetagare till Hertz International. Hertz i Sverige är ett företag inom Volvo personvagnar-sfären.

från http://www.omhertz.se/om_hertz_sverige
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Jensa »

chaffis75 skrev:
mati skrev:
chaffis75 skrev:
Lite osäker på detta men är de inte så att en S60 bör klara denna sträcka utan stopp eller är det tight? Låter väl som att standard M3 kommer klara liknande som S60 eller har jag drömt de?
Är det en sträcka på 30 mil du pratar om? Jag har visserligen ingen S 60 men det känns faktiskt lite tajt.
Nej under, kollade Google Maps och de är faktiskt bara strax över 20 mil, dock ganska mycket 110 väg och jag vill inte sänka hastighet som standard. Detta bör väl inte vara några problem i en s60?
20 mil i en S60 är inga problem, blir strax under 300 wh/km. Jag ligger just nu på under 200 oftast. Sommartid skulle jag klara en sträcka på 30 mil utan ångest, kommer då några mil till om man tar det lugnt.
2016 Model S 75
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Svenssons »

mati skrev:
Svenssons skrev:
Det har varit en del trådar med tråkiga nyheter om service från Tesla. Denna tråd kanske inte var Teslas fel dock. Själv lämnar jag in bilen på service idag. Än så länge är det mycket god service. Kom innan SC Mölndal öppnar men porten var öppen och jag kunde koppla in bilen till Wall Connector så att bilen får behövlig laddning. Medan jag väntar kommer en från verkstaden med kaffe och godis, kaffet var välbehövligt för mig, godiset var kanske inte välbehövligt men mycket omtyckt!
Det stämmer, det är verkligen inget fel alls på servicen (och godiset) i Mölndal. Det har jag alltid varit mycket tydlig med hoppas jag. Det är mycket som inte är optimalt, men just servicen är toppen, åtminstone när det gäller ZK och RB.
Håller helt klart med! Funkade suveränt fast jag var lite orolig att de inte skulle hinna med eftersom jag hade fått samtal om jag kunde flytta servicetiden.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av danni »

mati skrev:
apkungen skrev:
De senaste två gångerna jag testkört har den teslasställda som följde med kunnat riktigt lite om Tesla och elbilar. När min kollega hämtade ut sin Tesla fick han inte något vidare bra intryck och senat jag var förbi Täby så var det riktigt dåligt faktiskt. Vi tipsade om att det vore bra om de hade lite ladditrustning och liknade i butikerna men det bara snyste hon bort. När jag sen berättade om den 60kW fast charger son find i Karlskrona så trodde hon inte på mig även fast jag visade bild på den och berättade om den så bara avfärdade hon mig med en handviftning. Tråkigt är det att de inte kan anställa bättre folk alltså...
För ett år sedan hade jag trott att du skojar med oss nu. Men tyvärr verkar det vara den tråkiga sanningen numera. Själv har jag inte upplevt de anställda i Mölndal som okunniga alls, men de flesta av dem har ju varit med från början och är "gamla rävar" så att säga.
Jag har faktiskt funderat på det, vad händer när de som är riktigt duktiga, och som man kan lita på, slutar på Tesla på grund av alldeles för hög arbetsbelastning och för mycket stress? Det är ju bara en tidsfråga att även de anställda ledsnar.
I Mölndal har de överlag jättebra koll, tycker jag. Men jag har pratat med flera i butiken inne vid Brunnsparken med rätt dålig koll, tyvärr. Det är inte lätt att få tag på folk som brinner för vad de gör.
Mickep skrev:
Utan att sätta mig in i omständigheterna tycker jag att det är konstigt att tesla ed användes sig av externa uthyrare. Normalt har en verkstad en bil som kunderna kan hyra/låna. Detta så att bilen hämtas och lämnas på plats så man slipper all logistik med att hitta var bilen hyrdes och att lämna tillbaka den. Sedan tycker jag att det är uppenbart att den som skriver på papperen är också den som lämnar tillbaka den. Ledsen men hade det varit ett annat företag så tycker jag att de borde sagt att person lämnar tillbaka hyrbilen så kommer en serviceperson och hämtar kunden som körs tillbaka till servicestället. Eftersom det var enenskild som fick en påminnelse så tycker jag att det är på dennes ansvar oavsett vad ett annat företag sagt om det var denne som skrivit på papper för uthyrning åt ett tredje företag. Det är enbart på goodwill som tesla borde tagit på sig det såvida inte de var de som stod på papperet, men då hade kunden aldrig fått någon påminnelse.
Som avslutningsvis så är det bara onödiga avgifter som drabbar företag och kunderna i slutledet. Man kan säga vad man vill om administrationen men allt skulle bli mycket enklare om tesla hade egna bilar.
Det är inte alls konstigt utan tvärtom jättevanligt. Alla gånger jag kan minnas som jag fått lånebil så har det administrerats via ett hyrbilsföretag. Din Bil i Göteborg samarbetar med Europcar, när jag hade service hos Hedin Bil var det Mabi som skötte hyrbilarna, och hos Börjessons Bil som jag köpte bil hos en gång var det ett hyrbilsföretag. Sen behöver det inte betyda att bilen inte hämtas och lämnas på plats, utan det har ändå varit det som har gällt. Och det tror jag är vad som gäller hos Tesla också.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av Bjorn »

Kan bara instämma i att med ZK och RB har det funkat perfekt. De anstränger sig alltid lite mer än vad de behöver. Håll hårt i dem Tesla!
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare
Inlägg: 1004
Blev medlem: 22 okt 2014 21:35
Ort: Hönö

Re: Tesla glömde lämna tillbaka hyrbilen

Inlägg av mahulkp »

Bjorn skrev:
Kan bara instämma i att med ZK och RB har det funkat perfekt. De anstränger sig alltid lite mer än vad de behöver. Håll hårt i dem Tesla!
BildBild
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Skriv svar