Autopilot, vänstersväng på landsväg?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

TFM
Inlägg: 1
Blev medlem: 16 apr 2017 12:59

Autopilot, vänstersväng på landsväg?

Inlägg av TFM »

Sökte på "tesla autopilot left turn" men fick bara upp artiklar om dödsolyckan i USA.

Hur hanterar autopiloten vänstersvängar? Jag har förstått det som att senaste versionerna av autopilot är helt autonoma, men det kanske är en missuppfattning från min sida?

Tack
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Autopilot, vänstersväng på landsväg?

Inlägg av vigge50 »

TFM skrev:
Sökte på "tesla autopilot left turn" men fick bara upp artiklar om dödsolyckan i USA.

Hur hanterar autopiloten vänstersvängar? Jag har förstått det som att senaste versionerna av autopilot är helt autonoma, men det kanske är en missuppfattning från min sida?

Tack
De Teslor med AP2 har hårdvara som ska klara helt autom körning enligt Tesla men mjukvaran är inte färdig än så för tillfället kan den inte göra vänstersvängar.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Autopilot, vänstersväng på landsväg?

Inlägg av e5m1r »

TFM skrev:
Sökte på "tesla autopilot left turn" men fick bara upp artiklar om dödsolyckan i USA.

Hur hanterar autopiloten vänstersvängar? Jag har förstått det som att senaste versionerna av autopilot är helt autonoma, men det kanske är en missuppfattning från min sida?

Tack
Autopiloten som det är idag hanterar inga svängar in på korsande vägar varken vänster eller höger
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Autopilot, vänstersväng på landsväg?

Inlägg av mati »

AP2 kan i princip inte hantera svängar överhuvudtaget, varken vänster eller höger. Den försöker visserligen men den skulle köra rätt i diket i nio av tio fall utan att varna föraren.
Den fungerar bara på hyfsat raka vägar med tydliga vita streck.
Full autonomi är hittills bara en utopi.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar