17.17.4 AP2 får auto helljus och autopilot på småvägar

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: 17.17.4 AP2 får auto helljus och autopilot på småvägar

Inlägg av Bjelke »

Pontus skrev:
Autonom körning innan året är slut? Tror han fortfarande att AP2 vart bättre än AP1 i december?
Med ungefär samma tidsuppfattning så blir alltså autonom körning klart om ca 7-8 år då...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: 17.17.4 AP2 får auto helljus och autopilot på småvägar

Inlägg av Anders77 »

Bjelke skrev:
Pontus skrev:
Autonom körning innan året är slut? Tror han fortfarande att AP2 vart bättre än AP1 i december?
Med ungefär samma tidsuppfattning så blir alltså autonom körning klart om ca 7-8 år då...
Visst har kalkylerna gällande när något skall vara klart sällan, läs aldrig stämt.

Men att de på 6 månader kommit så långt som de gjort är en klart snabbare utveckling än vad AP1 tagit att utveckla.

Så jag tror nog att AP2 kommer inom någon månad vara på samma nivå som AP1, och bättre innan året är slut.

Men jag är i detta fall en stor optimist :)
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
TeslaX Anders
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 09 nov 2016 21:27
Ort: Mölndal

Re: 17.17.4 AP2 får auto helljus och autopilot på småvägar

Inlägg av TeslaX Anders »

Körde igår Gbg-Jönköping t o r med min MX med AP2. I princip farthållare och Autosteer hela vägen från Kallebäck-avfarten till Elmia. Måste säga att det fungerade mkt bra. Någon enstaka gång bromsade bilen för "spöken".
Tankade gratis elektroner på Elmiamässan där det finns 8 laddare typ 2. Fick ca 40-50 km laddning per timme. Stod helt solo så ingen risk för P-skador. Hämtade gratis laddkort på Scandic Elmia som ligger i direkt anslutning.
MX 90D Midnight Silver med namnet "Bumblebee".
Skriv svar