Alldeles för många laddare!

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Alldeles för många laddare!

Inlägg av HelectriC »

Jag har börjat bli lite ledsen och trött. Det är ju ingen utmaning att ladda längre. Förr fick jag iaf anstränga mig lite för att planera var jag skulle ladda på långresor. Det finns ju alldeles för många laddare. Det är ju bara att köra och stanna till där man känner för det. Ska det vara så? Ska man bli fråntagen all expeditionslust nu också? Kanske får skaffa mig en fossilbil eftersom fler och fler mackar läggs ner? Då kanske man får börja leta och planera igen. Jag tycker det är dåligt gjort att på så kort tid öppna upp användandet av elbil för gemene man. Vad hände med exklusiviteten? T.o.m. mina svärföräldrar på 70år klarar ju av det.

Nej, detta är inte ok! Jag ska nog skaffa mig en hydrogenbil, då får man iaf ordentlig räckviddsångest och måste planera med lastbilstransporter av bilen för att komma på långresor.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Alldeles för många laddare!

Inlägg av bonath »

HelectriC skrev:
Jag har börjat bli lite ledsen och trött. Det är ju ingen utmaning att ladda längre. Förr fick jag iaf anstränga mig lite för att planera var jag skulle ladda på långresor. Det finns ju alldeles för många laddare. Det är ju bara att köra och stanna till där man känner för det. Ska det vara så? Ska man bli fråntagen all expeditionslust nu också? Kanske får skaffa mig en fossilbil eftersom fler och fler mackar läggs ner? Då kanske man får börja leta och planera igen. Jag tycker det är dåligt gjort att på så kort tid öppna upp användandet av elbil för gemene man. Vad hände med exklusiviteten? T.o.m. mina svärföräldrar på 70år klarar ju av det.

Nej, detta är inte ok! Jag ska nog skaffa mig en hydrogenbil, då får man iaf ordentlig räckviddsångest och måste planera med lastbilstransporter av bilen för att komma på långresor.
Kan rekommendera några artiklar av en Håkan... nånting. Verkar vara både kul och spännande att vara earlyadopter på vätgasfronten.
SPÄNNANDE!!!!! :mrgreen:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Alldeles för många laddare!

Inlägg av HelectriC »

Tror jag har hittat den perfekta bilen (om det nu inte blir en Mirai), http://www.dinside.no/motor/den-lengste ... n/67598166

Den är jättesnygg, har stort bagageutrymme, gedigen interiör, går väldigt fort både till 100 och toppfart. Vad mer behöver man? Fylla bränsle? Det ska finnas en mack nånstans läste jag?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Alldeles för många laddare!

Inlägg av Jerker »

Man kan också använda uppladdning.nu och leta upp laddare som är ur funktion och försöka ladda där. Det är alltid en utmaning! ;)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Alldeles för många laddare!

Inlägg av Svenssons »

HelectriC skrev:

Nej, detta är inte ok! Jag ska nog skaffa mig en hydrogenbil, då får man iaf ordentlig räckviddsångest och måste planera med lastbilstransporter av bilen för att komma på långresor.
Inte nödvändigt! Ta bilen till Polen och försök köra från Gdynia till Warszawa med en Model X P90D så har du utmaningen du är ute efter! Jag kommer med en berättelse snart som innebär en elbils hämnd mot både bensinstationer och lastbilar och "goda" marginaler både i tid och laddning...

Kan säga att det nattetid inte finns några elbilsladdplatser mellan städerna utan att köra en omväg på 7 mil och då har du ändå 31 mil mellan elbilsladdplatserna.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Inlägg: 912
Blev medlem: 17 nov 2014 07:32
Ort: Skövde

Re: Alldeles för många laddare!

Inlägg av Nicklas »

HelectriC skrev:
Nej, detta är inte ok! Jag ska nog skaffa mig en hydrogenbil, då får man iaf ordentlig räckviddsångest och måste planera med lastbilstransporter av bilen för att komma på långresor.
Det går att lösa med en Tesla också...
- varje semester hittills har vi varit "smarta" nog att köra strax innan Tesla bygger klart sina superladdare...

Både i Italien (2015) och Spanien (2016) såg vi till att komma lagom så vi inte kunde ladda, men väl se byggnationen :?
- det blev en del pusslande för att ta oss ända ner till Neapel/Vesuvius (2015) samt Afrika (2016) med vår Model S... Men det gick 8-)
Skriv svar