Jag har börjat bli lite ledsen och trött. Det är ju ingen utmaning att ladda längre. Förr fick jag iaf anstränga mig lite för att planera var jag skulle ladda på långresor. Det finns ju alldeles för många laddare. Det är ju bara att köra och stanna till där man känner för det. Ska det vara så? Ska man bli fråntagen all expeditionslust nu också? Kanske får skaffa mig en fossilbil eftersom fler och fler mackar läggs ner? Då kanske man får börja leta och planera igen. Jag tycker det är dåligt gjort att på så kort tid öppna upp användandet av elbil för gemene man. Vad hände med exklusiviteten? T.o.m. mina svärföräldrar på 70år klarar ju av det.
Nej, detta är inte ok! Jag ska nog skaffa mig en hydrogenbil, då får man iaf ordentlig räckviddsångest och måste planera med lastbilstransporter av bilen för att komma på långresor.
Alldeles för många laddare!
Moderator: Redaktion
Alldeles för många laddare!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Alldeles för många laddare!
Kan rekommendera några artiklar av en Håkan... nånting. Verkar vara både kul och spännande att vara earlyadopter på vätgasfronten.HelectriC skrev:Jag har börjat bli lite ledsen och trött. Det är ju ingen utmaning att ladda längre. Förr fick jag iaf anstränga mig lite för att planera var jag skulle ladda på långresor. Det finns ju alldeles för många laddare. Det är ju bara att köra och stanna till där man känner för det. Ska det vara så? Ska man bli fråntagen all expeditionslust nu också? Kanske får skaffa mig en fossilbil eftersom fler och fler mackar läggs ner? Då kanske man får börja leta och planera igen. Jag tycker det är dåligt gjort att på så kort tid öppna upp användandet av elbil för gemene man. Vad hände med exklusiviteten? T.o.m. mina svärföräldrar på 70år klarar ju av det.
Nej, detta är inte ok! Jag ska nog skaffa mig en hydrogenbil, då får man iaf ordentlig räckviddsångest och måste planera med lastbilstransporter av bilen för att komma på långresor.
SPÄNNANDE!!!!!
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Re: Alldeles för många laddare!
Tror jag har hittat den perfekta bilen (om det nu inte blir en Mirai), http://www.dinside.no/motor/den-lengste ... n/67598166
Den är jättesnygg, har stort bagageutrymme, gedigen interiör, går väldigt fort både till 100 och toppfart. Vad mer behöver man? Fylla bränsle? Det ska finnas en mack nånstans läste jag?
Den är jättesnygg, har stort bagageutrymme, gedigen interiör, går väldigt fort både till 100 och toppfart. Vad mer behöver man? Fylla bränsle? Det ska finnas en mack nånstans läste jag?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Alldeles för många laddare!
Man kan också använda uppladdning.nu och leta upp laddare som är ur funktion och försöka ladda där. Det är alltid en utmaning!
Re: Alldeles för många laddare!
Inte nödvändigt! Ta bilen till Polen och försök köra från Gdynia till Warszawa med en Model X P90D så har du utmaningen du är ute efter! Jag kommer med en berättelse snart som innebär en elbils hämnd mot både bensinstationer och lastbilar och "goda" marginaler både i tid och laddning...HelectriC skrev:
Nej, detta är inte ok! Jag ska nog skaffa mig en hydrogenbil, då får man iaf ordentlig räckviddsångest och måste planera med lastbilstransporter av bilen för att komma på långresor.
Kan säga att det nattetid inte finns några elbilsladdplatser mellan städerna utan att köra en omväg på 7 mil och då har du ändå 31 mil mellan elbilsladdplatserna.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Alldeles för många laddare!
Det går att lösa med en Tesla också...HelectriC skrev:Nej, detta är inte ok! Jag ska nog skaffa mig en hydrogenbil, då får man iaf ordentlig räckviddsångest och måste planera med lastbilstransporter av bilen för att komma på långresor.
- varje semester hittills har vi varit "smarta" nog att köra strax innan Tesla bygger klart sina superladdare...
Både i Italien (2015) och Spanien (2016) såg vi till att komma lagom så vi inte kunde ladda, men väl se byggnationen
- det blev en del pusslande för att ta oss ända ner till Neapel/Vesuvius (2015) samt Afrika (2016) med vår Model S... Men det gick