Ladda Tesla på trottoaren utanför huset?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
marcus22
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 17 maj 2017 21:45

Ladda Tesla på trottoaren utanför huset?

Inlägg av marcus22 »

Hej,

Sugen på att köpa en Tesla model S :)

Dock så bor jag i parhus utan garage. Har dock möjlighet att parkera bilen på trottoaren precis utanför grinden, några meter från huset.

Min fundering är om jag får sätta upp en laddbox och dra en sladd ut på gatan för att ladda bilen eller om jag strider mot några regler då? Gatan utanför är måttligt trafikerad av fotgängare, men jag tänker så klart att jag ska göra detta huvudsakligen på natten.

Kunde inte hitta något svar i någon annan tråd så förhoppningsvis är det någon här som har lite bättre koll :)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ladda Tesla på trottoaren utanför huset?

Inlägg av HelectriC »

Det viktiga är nog att se till att ingen snubblar. Kanske en kabelkanal av nåt slag?
IMG_0193.JPG
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Torkel
Inlägg: 402
Blev medlem: 13 apr 2016 13:47
Ort: Mölndal

Re: Ladda Tesla på trottoaren utanför huset?

Inlägg av Torkel »

Med tanke på tillgänglighet för rullstolsburna, rullatorer (barnvagnar, (barn)cyklar) så är det nog inte helt optimalt.

Kanske du kan få spåra upp en bit under lock? Eller bygga en "luftledning"?
kabel i luft.jpg
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ladda Tesla på trottoaren utanför huset?

Inlägg av Bjelke »

Lägger man kabeln rätt så kanske den inte blir ett problem i sig?
Hur ser det ut där? Kan bilen stå så att det inte blir några som passerar mellan bilen och huset?
Får man stå så att man har ladduttaget mot huset? (då står man väl mot körriktningen ute på gatan antar jag sas).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar