Intressant lösning som jag blir nyfiken på till Roadstern! Det diskuteras ett pris kring 2000 euro. Hoppas de lyckas med produkten!
http://evab.co.at/download/dpc-fact-sheet/?wpdmdl=512
http://evab.co.at/evtech/
3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Inte lätt att gå från 3-fas till enfas direkt, men med tanke på vikten på burken så har dom antagligen gjort rätt
Priset antyder det oxo...
Undrar vad dom får för verkningsgrad, räknar man på utgående effekt så verkar den ligga bra till iaf typ 93%
Priset antyder det oxo...
Undrar vad dom får för verkningsgrad, räknar man på utgående effekt så verkar den ligga bra till iaf typ 93%
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Spännande! Inte riktigt portabel så för egen del ser jag inte riktigt behovet. Har ju redan 32 A på jobbet
- Ragnarferdinand
- Teslaägare
- Inlägg: 239
- Blev medlem: 25 apr 2014 21:27
- Ort: Ljugarn
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Varför vill jag ha enfas? Blir det inte samma kw?
P84 - 2014
P84 - 2014
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Tesla Roadster kan bara laddas med enfas. På Model S/X så vill man ha trefas eftersom dessa max kan laddas med 16/24/32 A per fas mot Roadsterns 63A.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Per fastighet hehe...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Telefonen borde lärt sig lite ellära vid detta laget kan man tycka men den verkar vilja byta ämne...Bjelke skrev:Per fastighet hehe...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Den grejen hade inte varit så dum att ha då det blir lite lättare att få in energi i batteriet
Då kan man ladda 60 km/h med hjälp av denna grunka med 16A 3fas i stället för 18 km/h med 16A enfas
Vilket ökar verkningsgraden även om denna gruka har förluster 3x18=54 < 60 så men tjänar 6 km på samma energi mängd (11 kWh)
Då kan man ladda 60 km/h med hjälp av denna grunka med 16A 3fas i stället för 18 km/h med 16A enfas
Vilket ökar verkningsgraden även om denna gruka har förluster 3x18=54 < 60 så men tjänar 6 km på samma energi mängd (11 kWh)
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021