3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Elektrisk
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 15 jun 2015 21:35

3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Inlägg av Elektrisk »

Intressant lösning som jag blir nyfiken på till Roadstern! Det diskuteras ett pris kring 2000 euro. Hoppas de lyckas med produkten!

http://evab.co.at/download/dpc-fact-sheet/?wpdmdl=512

http://evab.co.at/evtech/
Tesla Roadster R80 | Model X 90D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Inlägg av Bjelke »

Inte lätt att gå från 3-fas till enfas direkt, men med tanke på vikten på burken så har dom antagligen gjort rätt :)
Priset antyder det oxo...
Undrar vad dom får för verkningsgrad, räknar man på utgående effekt så verkar den ligga bra till iaf :) typ 93%
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Inlägg av bullen »

Spännande! Inte riktigt portabel så för egen del ser jag inte riktigt behovet. Har ju redan 32 A på jobbet
Användarvisningsbild
Ragnarferdinand
Teslaägare
Inlägg: 239
Blev medlem: 25 apr 2014 21:27
Ort: Ljugarn

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Inlägg av Ragnarferdinand »

Varför vill jag ha enfas? Blir det inte samma kw?



P84 - 2014
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Inlägg av Svenssons »

Tesla Roadster kan bara laddas med enfas. På Model S/X så vill man ha trefas eftersom dessa max kan laddas med 16/24/32 A per fas mot Roadsterns 63A.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Inlägg av Bjelke »

Per fastighet hehe...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Inlägg av Svenssons »

Bjelke skrev:
Per fastighet hehe...
Telefonen borde lärt sig lite ellära vid detta laget kan man tycka men den verkar vilja byta ämne...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare
Inlägg: 634
Blev medlem: 22 jan 2015 21:21
Ort: Ullared (Köinge)

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Inlägg av Stefan T »

Den grejen hade inte varit så dum att ha då det blir lite lättare att få in energi i batteriet
Då kan man ladda 60 km/h med hjälp av denna grunka med 16A 3fas i stället för 18 km/h med 16A enfas
Vilket ökar verkningsgraden även om denna gruka har förluster 3x18=54 < 60 så men tjänar 6 km på samma energi mängd (11 kWh)
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Skriv svar