Visa vänner bilens position

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Visa vänner bilens position

Inlägg av Jerker »

Anders77 skrev:
Jerker skrev:
Den funktionen kan användas till mycket. Jag har en hustru med extremt dåligt lokalsinne, så då skulle jag kunna hålla reda på henne när hon är på stan och handlar! 8-)
Med Tesla appen har du åtminstone koll vart hon har parkerat :)

Gällande frugan kan du väl operera in en gps sändare i henne eller kanske lägga en i handväskan åtminstone :)
Jodå, jag har övervägt både det ena och det andra!
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Visa vänner bilens position

Inlägg av mati »

Jerker skrev:
Den funktionen kan användas till mycket. Jag har en hustru med extremt dåligt lokalsinne, så då skulle jag kunna hålla reda på henne när hon är på stan och handlar! 8-)
Är hon på nåt vis släkt med min käraste? Jag är alltid lite orolig när hon är ensam nånstans. :?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Visa vänner bilens position

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
Jerker skrev:
Den funktionen kan användas till mycket. Jag har en hustru med extremt dåligt lokalsinne, så då skulle jag kunna hålla reda på henne när hon är på stan och handlar! 8-)
Är hon på nåt vis släkt med min käraste? Jag är alltid lite orolig när hon är ensam nånstans. :?
Jag tror att de ingår i ett internationellt nätverk som verkar för att göra äkta makar och pojkvänner oroliga. De vinner säkert nån fördel av att bete sig så.
Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare
Inlägg: 315
Blev medlem: 07 feb 2015 10:20
Ort: Solna

Re: Visa vänner bilens position

Inlägg av Lucidor »

LF


Skickat från min XT1650 via Tapatalk
fmm1000
Inlägg: 123
Blev medlem: 20 jul 2015 08:36

Re: Visa vänner bilens position

Inlägg av fmm1000 »

Om du gir venner adgang til linkmytesla vill det funka.

Om du vill att jag ska göra fler filmer kan du stödja mig genom att använda mit referral link.
http://---
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Visa vänner bilens position

Inlägg av bylund »

Anders77 skrev:
Jerker skrev:
Den funktionen kan användas till mycket. Jag har en hustru med extremt dåligt lokalsinne, så då skulle jag kunna hålla reda på henne när hon är på stan och handlar! 8-)
Med Tesla appen har du åtminstone koll vart hon har parkerat :)

Gällande frugan kan du väl operera in en gps sändare i henne eller kanske lägga en i handväskan åtminstone :)
Lite svårt, om andra som har GPS-mottagare ska räkna ut sin position baserad på en sändare som inte ens vet själv var den är ;)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Visa vänner bilens position

Inlägg av chpaulin »

Sätt upp en websida och publicera position från api:t. Då behöver ingen annan få inloggningsuppgifter.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Visa vänner bilens position

Inlägg av Anders77 »

Jerker skrev:
mati skrev:
Jerker skrev:
Den funktionen kan användas till mycket. Jag har en hustru med extremt dåligt lokalsinne, så då skulle jag kunna hålla reda på henne när hon är på stan och handlar! 8-)
Är hon på nåt vis släkt med min käraste? Jag är alltid lite orolig när hon är ensam nånstans. :?
Jag tror att de ingår i ett internationellt nätverk som verkar för att göra äkta makar och pojkvänner oroliga. De vinner säkert nån fördel av att bete sig så.
Konstiga är att hur vilsna de än är så kan de alltid hitta närmsta sko, smink eller handväskebutik.

Sen på den förhistoriska tiden innan gps:n fans så tyckte de att när de var vilsna så skulle vi män fråga någon random människa vart vi skulle köra med. Aldrig fattat det, vi män körde ju aldrig fel. GPS:n är ju bara tillför kvinnorna....eller...... :D
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Laponia
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 16 aug 2015 16:05

Re: Visa vänner bilens position

Inlägg av Laponia »

chpaulin skrev:
Sätt upp en websida och publicera position från api:t. Då behöver ingen annan få inloggningsuppgifter.
Hmmm, är nog inget jag klarar av... :shock:
Men det finns ju appar som fixar t.ex campermode den vägen. Borde inte de kunna ordna så att man kan dela ut bilens position utan att ge andra behörigheter?
S60D uttagen okt. 2016
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Visa vänner bilens position

Inlägg av gellerstam »

Ni kan ju efterfråga det som en dold bonusfunktion i ABRP? :-)
Tesla Model Y
Skriv svar