Byta ut Sim-kortet i bilen?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Cay
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 27 maj 2017 20:25

Byta ut Sim-kortet i bilen?

Inlägg av Cay »

Går det, och isåfall hur?
Jag har dålig täckning där jag kör, som gör att musiken hackar, och vid hemmaparkering så är ibland bilen helt utan täckning så att jag inte kan ansluta med appen.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Byta ut Sim-kortet i bilen?

Inlägg av Svenssons »

Cay skrev:
Går det, och isåfall hur?
Jag har dålig täckning där jag kör, som gör att musiken hackar, och vid hemmaparkering så är ibland bilen helt utan täckning så att jag inte kan ansluta med appen.
Inget du gör själv. Alternativ är att ha en WiFi-hotspot i bilen som bilen kopplar upp sig mot.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Byta ut Sim-kortet i bilen?

Inlägg av HelectriC »

Cay skrev:
Går det, och isåfall hur?
Jag har dålig täckning där jag kör, som gör att musiken hackar, och vid hemmaparkering så är ibland bilen helt utan täckning så att jag inte kan ansluta med appen.
Har du bil med 3G eller 4G? Tesla kan uppgradera till 4G mot ca 5000kr om det hjälper?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Cay
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 27 maj 2017 20:25

Re: Byta ut Sim-kortet i bilen?

Inlägg av Cay »

Jag kontaktade supporten, och fick veta dels att operatör är Telia, att jag har 4G och att de haft nätverksproblem i natt och i dag. Dock får jag sällan över en "pinne" i täckning.
Skriv svar