Bilder på skärmen

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 16 dec 2014 21:45

Bilder på skärmen

Inlägg av Simon »

Är det någon som kommit på något sätt att visa bilder på stora skärmen i en tesla, exempelvis från USB-plugg? Jag testade att sätta i en plugg med en png och en pdf på, men åtminstone mediaspelaren svarade "Inget innehåll" (så klart, det fanns inga ljudfiler på pluggen).

Ibland behövs det bättre kartor än google maps, särskilt när man rör sig utanför tätorterna.
Webläsaren i bilen klarar inte att visa kartor från eniro, hitta.se eller lantmäteriets hemsida*. (Lantmäteriet låter oss dock spara utsnitt av kartor som pdf (som kan konverteras till andra bildformat).) Inte heller en bildservice som icloud fungerar.
Jag har inte undersökt detta jättenoggrant, men det verkar som att webläsaren inte heller vill visa upp bilder som inte ingår i en hemsida, dvs. en länk till en bildfil returnerar ett fel. Detta kan bero på min skrala uppkoppling också.

Så, finns det något sätt att överföra eller visa bilder på skärmen?
Eller har någon annan fått de svenska karttjänsterna på nätet att funka?


*Rättelse: Den kan visa kartan, men knapparna för att zooma på den syns inte. Terrängkartan är tämligen oanvändbar när den visar hela Sverige samtidigt.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Bilder på skärmen

Inlägg av bylund »

Det var någon som hade lyckats koppla sig till X-servern och visar bilder. Inkopplad via ethernet då. Fast det var några år sedan så det kan mycket väl vara ett igentäppt hål.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Bilder på skärmen

Inlägg av e5m1r »

Lite meck men du skulle kunna knapra ihop egen sida med bilder över områden du vill ha och se de där
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skriv svar