Premiumpaketet har ändrats

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5515
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Gustafsson »

Apropå att premiumpaketet ändrats ...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Tars »

mans71 skrev:
LarsL skrev:
För mig handlar det om en princip fråga. Jag vill inte ha plast om det går att använda ett naturmaterial. Vore ju katastrof om plasten kom från olja men bara snäppet bättre om den kommer från växter. Där växterna odlades kunde det odlats något som kunde fött människor, eller hur?

Som sagt blir nog tyg för min del.
Nu skulle vi ju akta oss för den debatten, men... den där kossan man gör skinnet av har ju käkat upp en himla massa växter som kunde ha fött långt många fler människor än vad köttet räcker till. Ja, jag käkar mest vegetariskt 8-)
BildBild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Surfaren »

Gustafsson skrev:
Apropå att premiumpaketet ändrats ...
Ja, det är nog bäst att vi försöker återgå till ämnet.

Bra att fler saker går över till standard tycker jag. Mindre anledning att köpa premium-paket för en massa pengar. Som så många andra så tog jag premium mest för att få elektrisk baklucka...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av mans71 »

Smutt skrev:
LarsL skrev:
Grejen är att kor och får äter andra saker än vad vi gör. Du har svårt att klara dig på gräs och sly tex. Vi har enorma arealer där det inte går att oldla grönsaker och spannmål som vi människor kan äta. Där funkar det utmärkt att odla djur som sedan går bra att äta. Och har du ätit upp djuret så måste du ju hålla med om att det är bra att använda skinnet också eller hur?

Vilka växter är det som användas till Teslas plastsäten? Någon som vet? Eller är det så korkat att det faktiskt är olja?
Jag håller helt med om andra växter är rätt trött på veganer som tror dom kan äta det som växer i dikerna, men den mesta garvningen av skin som pågår på vår jord är väldigt miljöförstörande

Miljövänligt garvat skin är dyrt!
Absolut kan man hålla djur på arealer som inte lämpar sig för odling. Absolut ska man ta tillvara på kohuden. Problemet är att västvärlden numera konsumerar kött i en skala som inte är hållbart ens i det korta perspektivet. Vi måste ställa om även här då många menar att just detta orsakar mer skada för miljön än all fossil-baserad transport sammantaget.

Därför tycker jag det är toppen om man kan erbjuda skinnliknande material som kanske även upplevs bättre. Huruvida dom är tillverkade av olja eller inte låter jag vara osagt, men om Tesla nu saluför "vegan seats" som kräver fossil olja för framställning då är det enligt min bok en ordentlig skandal eftersom Teslas kunder rent generellt är hyfsat miljömedvetna.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av mans71 »

Sry, återgår också till ämnet...
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 962
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Segelflygaren »

Till alla som anser att det är negativt att man tagit bort skinn, och ersatt det med "fuskskinn", så är min fråga har ni kollat på Teslas fuskskinn?
Har detta i vår senaste Tesla och äkta skinn i en äldre Tesla. Fuskskinnet är mjukare, svalare på sommaren samt avvisar smuts bättre trots att det är vitt.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Jerker »

Jag vill inte öppna Pandoras ask, så jag raderar det här inlägget.
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Smutt »

Segelflygaren skrev:
Till alla som anser att det är negativt att man tagit bort skinn, och ersatt det med "fuskskinn", så är min fråga har ni kollat på Teslas fuskskinn?
Har detta i vår senaste Tesla och äkta skinn i en äldre Tesla. Fuskskinnet är mjukare, svalare på sommaren samt avvisar smuts bättre trots att det är vitt.
Ärliga svaret är nej jag provkörde inte heller, tyckte 27000kr var dyrt för skin eller vegan så jag tänkte att jag kör textil och när den går sönder eller jag tröttnar så köper jag en skinnklädsel i aluminium färg sjukt snygga :D
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av mans71 »

Som sagt, ny tråd behövs - då kan vi gå bananas i ämnet :lol:
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av bylund »

Inget är så kontroversiellt som när Tesla möblerar om i tillvalen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Smutt »

bylund skrev:
Inget är så kontroversiellt som när Tesla möblerar om i tillvalen.
Så sant alla funderar beställde jag för tidigt eller borde jag beställa eller byta bil nu?????!
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Jerker »

Jag ångrade mig och raderade mitt inlägg. :oops:
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 962
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Segelflygaren »

Jerker skrev:
Jag ångrade mig och raderade mitt inlägg. :oops:
Fegis :D
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av mans71 »

Segelflygaren skrev:
Jerker skrev:
Jag ångrade mig och raderade mitt inlägg. :oops:
Fegis :D
:lol:
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Jerker »

mans71 skrev:
Segelflygaren skrev:
Jerker skrev:
Jag ångrade mig och raderade mitt inlägg. :oops:
Fegis :D
:lol:
Det kunde fått ödesdigra konsekvenser. :?
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av SolnaGnagarn »

Sjukt låg ränta på nybeställning nu! 0,25%!! Känns som att en 75D kan bli rätt billig nu när dessutom premiumpaketet är omgjort och nu inkluderar premiumljud och köldpaket.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Verdi

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Verdi »

bylund skrev:
Inget är så kontroversiellt som när Tesla möblerar om i tillvalen.
Jag känner mig rätt rejält missnöjd trots att jag försöker intala mig motsatsen. Jag var inne på nybeställning i höst men säljaren ansträngde sig för att hitta en lagerbil som jag tog. Jag kan bara misstänka vad han visste. Nu går jag miste om både bättre prestanda och en prissänkning. Och jag har haft bilen mindre än en månad. Tajmingen suger. Är jättejobbigt att läsa om er glada som fått fördelarna. Är rädd att det blir min första och sista Tesla. Så där gör man inte mot folk som precis lagt en mille på en bil...

Som lök på laxen så finns "superräntan" kvar trots att den skulle försvinna sista juni. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag väntat till i höst med att beställa.
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 962
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Segelflygaren »

Verdi skrev:
bylund skrev:
Inget är så kontroversiellt som när Tesla möblerar om i tillvalen.
Jag känner mig rätt rejält missnöjd trots att jag försöker intala mig motsatsen. Jag var inne på nybeställning i höst men säljaren ansträngde sig för att hitta en lagerbil som jag tog. Jag kan bara misstänka vad han visste. Nu går jag miste om både bättre prestanda och en prissänkning. Och jag har haft bilen mindre än en månad. Tajmingen suger. Är jättejobbigt att läsa om er glada som fått fördelarna. Är rädd att det blir min första och sista Tesla. Så där gör man inte mot folk som precis lagt en mille på en bil...

Som lök på laxen så finns "superräntan" kvar trots att den skulle försvinna sista juni. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag väntat till i höst med att beställa.
Jag tror knappast säljaren visste något. Vi som följer forumet är nästan alltid mer informerade om vad som är på gång jämfört med Teslas personal i Sverige.
Om man är känslig gällande att få en bil som inte snabbt blir utdaterad, så gäller det att slå till precis när Tesla presenterar något nytt, eftersom man då knappast kommer med en snabb uppdatering igen.

Jag gjorde en "miss" när jag beställde en P85+ i mars 2014. Efter att ha haft bilen ca 3 månader så kom P85D ut. Förutom en extra motor, så var den utrustad med autopilot. Det var bara att beställa en sådan, även om det sved, och frun hotade med skilsmässa.
Förra hösten gick ryktena om att AP2 var på gång. Beställde då en X och efter en vecka presenterades AP2. Om inte AP2 presenterats, så hade jag avbokat bilen.
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Beigler »

Verdi skrev:
bylund skrev:
Inget är så kontroversiellt som när Tesla möblerar om i tillvalen.
Jag känner mig rätt rejält missnöjd trots att jag försöker intala mig motsatsen. Jag var inne på nybeställning i höst men säljaren ansträngde sig för att hitta en lagerbil som jag tog. Jag kan bara misstänka vad han visste. Nu går jag miste om både bättre prestanda och en prissänkning. Och jag har haft bilen mindre än en månad. Tajmingen suger. Är jättejobbigt att läsa om er glada som fått fördelarna. Är rädd att det blir min första och sista Tesla. Så där gör man inte mot folk som precis lagt en mille på en bil...

Som lök på laxen så finns "superräntan" kvar trots att den skulle försvinna sista juni. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag väntat till i höst med att beställa.
Tyvärr är det bara att vänja sig. Nästa månad väntar något nytt från Tesla. Man får helt enkelt aldrig det senaste. Om du inte gillar snabb utveckling föreslår jag att du köper en bil av något konventionellt bilmärke, där går utvecklingen inte så snabbt.

Rörande en av de första kommentarerna om barnvagn i frunken på MX så kan jag bara bekräfta att jag har dotterns sulky liggande där för jämnan. Det får dessutom plats laddkablar ochblite annat smått och gott. :-)
Verdi

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Verdi »

Beigler skrev:
Verdi skrev:
bylund skrev:
Inget är så kontroversiellt som när Tesla möblerar om i tillvalen.
Jag känner mig rätt rejält missnöjd trots att jag försöker intala mig motsatsen. Jag var inne på nybeställning i höst men säljaren ansträngde sig för att hitta en lagerbil som jag tog. Jag kan bara misstänka vad han visste. Nu går jag miste om både bättre prestanda och en prissänkning. Och jag har haft bilen mindre än en månad. Tajmingen suger. Är jättejobbigt att läsa om er glada som fått fördelarna. Är rädd att det blir min första och sista Tesla. Så där gör man inte mot folk som precis lagt en mille på en bil...

Som lök på laxen så finns "superräntan" kvar trots att den skulle försvinna sista juni. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag väntat till i höst med att beställa.
Tyvärr är det bara att vänja sig. Nästa månad väntar något nytt från Tesla. Man får helt enkelt aldrig det senaste. Om du inte gillar snabb utveckling föreslår jag att du köper en bil av något konventionellt bilmärke, där går utvecklingen inte så snabbt.

Rörande en av de första kommentarerna om barnvagn i frunken på MX så kan jag bara bekräfta att jag har dotterns sulky liggande där för jämnan. Det får dessutom plats laddkablar ochblite annat smått och gott. :-)

Jag fattar det. Men i mitt fall så blev prestandaförbättringen officiell 3 (TRE!!!) dagar efter att jag fått min bil. Och nu efter 3 veckor så dyker nästa grej upp... Jag förstår att Tesla vill förbättra sig ständigt men det finns nåt som heter kundvård också som är viktig om man vill ha återkommande kunder som inte är helfrälsta på Elon Musk.

Hade jag köpt bilen privat hade jag varit skogstokig. Nu kan jag ändå ta det med hyfsat jämnmod.

Och ja, är nästan helt säker på att det blir BMW nästa gång...
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 962
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Segelflygaren »

Beigler skrev:
Verdi skrev:
bylund skrev:
Inget är så kontroversiellt som när Tesla möblerar om i tillvalen.
Jag känner mig rätt rejält missnöjd trots att jag försöker intala mig motsatsen. Jag var inne på nybeställning i höst men säljaren ansträngde sig för att hitta en lagerbil som jag tog. Jag kan bara misstänka vad han visste. Nu går jag miste om både bättre prestanda och en prissänkning. Och jag har haft bilen mindre än en månad. Tajmingen suger. Är jättejobbigt att läsa om er glada som fått fördelarna. Är rädd att det blir min första och sista Tesla. Så där gör man inte mot folk som precis lagt en mille på en bil...

Som lök på laxen så finns "superräntan" kvar trots att den skulle försvinna sista juni. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag väntat till i höst med att beställa.
Tyvärr är det bara att vänja sig. Nästa månad väntar något nytt från Tesla. Man får helt enkelt aldrig det senaste. Om du inte gillar snabb utveckling föreslår jag att du köper en bil av något konventionellt bilmärke, där går utvecklingen inte så snabbt.

Jo, men om man beställer i samband med en större uppdatering så minskar risken för en snabb större uppdatering. Det går alltså att minska risken för att man ska känna sig "lurad".
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag undrar lite hur många som köper en bil för runt miljonen förväntar sig skinnklädsel. Det är liksom kutymt i dyra bilar.

Sen när de får höra att det är "fusk" så blir de besvikna. Det spelar liksom ingen roll att nya klädseln är bättre än skinn, folk förväntar sig finaste Milanolädret varsamt avslitet från fjällbetande kossor. Med dubbla stygn.

För hur många kunder, i hur många länder blir det en showstopper? Vafalls, kan man inte ens få skinnklädsel?
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Smutt »

TiborBlomhall skrev:
Jag undrar lite hur många som köper en bil för runt miljonen förväntar sig skinnklädsel. Det är liksom kutymt i dyra bilar.

Sen när de får höra att det är "fusk" så blir de besvikna. Det spelar liksom ingen roll att nya klädseln är bättre än skinn, folk förväntar sig finaste Milanolädret varsamt avslitet från fjällbetande kossor. Med dubbla stygn.

För hur många kunder, i hur många länder blir det en showstopper? Vafalls, kan man inte ens få skinnklädsel?
Alltså Tesla är i varje fall ärliga,är ganska duktig på skinn så jag ser när det fuskas vilket alla ja även Volvo gör, så dom som oroar sig för plast i klädseln köp textil eftermontera skinn annars får du en blandning av Kina garvat och fejk
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10283
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Legato »

TiborBlomhall skrev:
Jag undrar lite hur många som köper en bil för runt miljonen förväntar sig skinnklädsel. Det är liksom kutymt i dyra bilar.

Sen när de får höra att det är "fusk" så blir de besvikna. Det spelar liksom ingen roll att nya klädseln är bättre än skinn, folk förväntar sig finaste Milanolädret varsamt avslitet från fjällbetande kossor. Med dubbla stygn.

För hur många kunder, i hur många länder blir det en showstopper? Vafalls, kan man inte ens få skinnklädsel?
För ovanlighetens skull håller jag inte med dig Tibor. Jag tror Tesla gjort helt rätt här. Hela bolaget bygger ju på att vara tekniskt innovativa, vara före sin tid och att göra etiskt och moraliskt försvarbara val som är bra för jorden. Med vegansätena slår man alla flugorna i en smäll (förutsatt att materialet inte är framställt av olja, men det låter allt för suicidalt för att det ska kunna stämma).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10283
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Legato »

Beigler skrev:
Rörande en av de första kommentarerna om barnvagn i frunken på MX så kan jag bara bekräfta att jag har dotterns sulky liggande där för jämnan. Det får dessutom plats laddkablar ochblite annat smått och gott. :-)
Haha ok! Tveksam om jag dock vill acceptera en sulky som en barnvagn ;) Visst, kör vi vår yoyo (som ju är ok som handbagage på planet) så får man kanske tom in två, men jag anser fortfarande att begreppet "rymma barnvagnAR" är ganska överdrivet. Det krävs nog dubbla utrymmet för att få in EN "riktig" barnvagn :lol:
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Skriv svar