Premiumpaketet har ändrats

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 962
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Segelflygaren »

Beigler skrev:
Verdi skrev:
bylund skrev:
Inget är så kontroversiellt som när Tesla möblerar om i tillvalen.
Jag känner mig rätt rejält missnöjd trots att jag försöker intala mig motsatsen. Jag var inne på nybeställning i höst men säljaren ansträngde sig för att hitta en lagerbil som jag tog. Jag kan bara misstänka vad han visste. Nu går jag miste om både bättre prestanda och en prissänkning. Och jag har haft bilen mindre än en månad. Tajmingen suger. Är jättejobbigt att läsa om er glada som fått fördelarna. Är rädd att det blir min första och sista Tesla. Så där gör man inte mot folk som precis lagt en mille på en bil...

Som lök på laxen så finns "superräntan" kvar trots att den skulle försvinna sista juni. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag väntat till i höst med att beställa.
Tyvärr är det bara att vänja sig. Nästa månad väntar något nytt från Tesla. Man får helt enkelt aldrig det senaste. Om du inte gillar snabb utveckling föreslår jag att du köper en bil av något konventionellt bilmärke, där går utvecklingen inte så snabbt.

Jo, men om man beställer i samband med en större uppdatering så minskar risken för en snabb större uppdatering. Det går alltså att minska risken för att man ska känna sig "lurad".
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag undrar lite hur många som köper en bil för runt miljonen förväntar sig skinnklädsel. Det är liksom kutymt i dyra bilar.

Sen när de får höra att det är "fusk" så blir de besvikna. Det spelar liksom ingen roll att nya klädseln är bättre än skinn, folk förväntar sig finaste Milanolädret varsamt avslitet från fjällbetande kossor. Med dubbla stygn.

För hur många kunder, i hur många länder blir det en showstopper? Vafalls, kan man inte ens få skinnklädsel?
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Smutt »

TiborBlomhall skrev:
Jag undrar lite hur många som köper en bil för runt miljonen förväntar sig skinnklädsel. Det är liksom kutymt i dyra bilar.

Sen när de får höra att det är "fusk" så blir de besvikna. Det spelar liksom ingen roll att nya klädseln är bättre än skinn, folk förväntar sig finaste Milanolädret varsamt avslitet från fjällbetande kossor. Med dubbla stygn.

För hur många kunder, i hur många länder blir det en showstopper? Vafalls, kan man inte ens få skinnklädsel?
Alltså Tesla är i varje fall ärliga,är ganska duktig på skinn så jag ser när det fuskas vilket alla ja även Volvo gör, så dom som oroar sig för plast i klädseln köp textil eftermontera skinn annars får du en blandning av Kina garvat och fejk
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Legato »

TiborBlomhall skrev:
Jag undrar lite hur många som köper en bil för runt miljonen förväntar sig skinnklädsel. Det är liksom kutymt i dyra bilar.

Sen när de får höra att det är "fusk" så blir de besvikna. Det spelar liksom ingen roll att nya klädseln är bättre än skinn, folk förväntar sig finaste Milanolädret varsamt avslitet från fjällbetande kossor. Med dubbla stygn.

För hur många kunder, i hur många länder blir det en showstopper? Vafalls, kan man inte ens få skinnklädsel?
För ovanlighetens skull håller jag inte med dig Tibor. Jag tror Tesla gjort helt rätt här. Hela bolaget bygger ju på att vara tekniskt innovativa, vara före sin tid och att göra etiskt och moraliskt försvarbara val som är bra för jorden. Med vegansätena slår man alla flugorna i en smäll (förutsatt att materialet inte är framställt av olja, men det låter allt för suicidalt för att det ska kunna stämma).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Legato »

Beigler skrev:
Rörande en av de första kommentarerna om barnvagn i frunken på MX så kan jag bara bekräfta att jag har dotterns sulky liggande där för jämnan. Det får dessutom plats laddkablar ochblite annat smått och gott. :-)
Haha ok! Tveksam om jag dock vill acceptera en sulky som en barnvagn ;) Visst, kör vi vår yoyo (som ju är ok som handbagage på planet) så får man kanske tom in två, men jag anser fortfarande att begreppet "rymma barnvagnAR" är ganska överdrivet. Det krävs nog dubbla utrymmet för att få in EN "riktig" barnvagn :lol:
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3191
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Leo »

Fanns/finns? ett anrikt audiofil-märke som heter Linn. De hade bland annat en klassisk skivspelare =LP12 som uppdaterades på något sätt ungefär 1 gång/år. Då åkte vi ägare nästan mangrannt in och uppdaterade slavisk för att så klart ha det senaste/bästa!

Sen började uppdateringarna komma allt oftare och ibland kunde man inte ens "uppdatera" den befintliga utan fick köpa nytt!! Vafalls KATASTROF!! Vi var ju alla prylnördar som hade 95% av det bästa men ändå mest suktade/fokuserade på de 5% vi saknade.

Slutade faktiskt med att många, inklusive mig själv struntade i uppdateringarna eftersom man ändå inte hann hänga med i svängarna....ärligt talat var det galet mycket pengar i förhållande till skillnaden det gjorde också.

Är fortfarande supernöjd med min P85 med AP1 som står i garaget. Alltid en fröjd att köra på långresor även om det sker allt för sällan.

Eller som min forne svärfar fick till svar då han ställde en "Stormarknadselektroniksäljare" mot väggen med påståendet:

-Erkänn att nästa år kommer ni säkert att sälja någon BÄTTRE och BILLIGARE videokamera än den jag tittar på, eller hur?!

Det iskalla svaret: -ja och då är dina barn ett år äldre också, ska du filma närmaste året eller inte?!

Så var nöjd med alla versioner/modeller av er Tesla och njut av de istället för att jaga det allra senaste.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av mans71 »

Verdi skrev:
Beigler skrev:
Verdi skrev:
bylund skrev:
Inget är så kontroversiellt som när Tesla möblerar om i tillvalen.
Jag känner mig rätt rejält missnöjd trots att jag försöker intala mig motsatsen. Jag var inne på nybeställning i höst men säljaren ansträngde sig för att hitta en lagerbil som jag tog. Jag kan bara misstänka vad han visste. Nu går jag miste om både bättre prestanda och en prissänkning. Och jag har haft bilen mindre än en månad. Tajmingen suger. Är jättejobbigt att läsa om er glada som fått fördelarna. Är rädd att det blir min första och sista Tesla. Så där gör man inte mot folk som precis lagt en mille på en bil...

Som lök på laxen så finns "superräntan" kvar trots att den skulle försvinna sista juni. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag väntat till i höst med att beställa.
Tyvärr är det bara att vänja sig. Nästa månad väntar något nytt från Tesla. Man får helt enkelt aldrig det senaste. Om du inte gillar snabb utveckling föreslår jag att du köper en bil av något konventionellt bilmärke, där går utvecklingen inte så snabbt.

Rörande en av de första kommentarerna om barnvagn i frunken på MX så kan jag bara bekräfta att jag har dotterns sulky liggande där för jämnan. Det får dessutom plats laddkablar ochblite annat smått och gott. :-)

Jag fattar det. Men i mitt fall så blev prestandaförbättringen officiell 3 (TRE!!!) dagar efter att jag fått min bil. Och nu efter 3 veckor så dyker nästa grej upp... Jag förstår att Tesla vill förbättra sig ständigt men det finns nåt som heter kundvård också som är viktig om man vill ha återkommande kunder som inte är helfrälsta på Elon Musk.

Hade jag köpt bilen privat hade jag varit skogstokig. Nu kan jag ändå ta det med hyfsat jämnmod.

Och ja, är nästan helt säker på att det blir BMW nästa gång...
Du, min bil blev omodern medan den stod på produktionslinan för då lanserades X100D. Gjorde allt jag kunde för att uppgradera, dom ställde av bilen från produktionslinan, men nej, gick inte. Är jag ledsen? Nä. Det kommer alltid något bättre.
Model S P85DL+
Verdi

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Verdi »

mans71 skrev:
Verdi skrev:
Beigler skrev:
Verdi skrev:
bylund skrev:
Inget är så kontroversiellt som när Tesla möblerar om i tillvalen.
Jag känner mig rätt rejält missnöjd trots att jag försöker intala mig motsatsen. Jag var inne på nybeställning i höst men säljaren ansträngde sig för att hitta en lagerbil som jag tog. Jag kan bara misstänka vad han visste. Nu går jag miste om både bättre prestanda och en prissänkning. Och jag har haft bilen mindre än en månad. Tajmingen suger. Är jättejobbigt att läsa om er glada som fått fördelarna. Är rädd att det blir min första och sista Tesla. Så där gör man inte mot folk som precis lagt en mille på en bil...

Som lök på laxen så finns "superräntan" kvar trots att den skulle försvinna sista juni. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag väntat till i höst med att beställa.
Tyvärr är det bara att vänja sig. Nästa månad väntar något nytt från Tesla. Man får helt enkelt aldrig det senaste. Om du inte gillar snabb utveckling föreslår jag att du köper en bil av något konventionellt bilmärke, där går utvecklingen inte så snabbt.

Rörande en av de första kommentarerna om barnvagn i frunken på MX så kan jag bara bekräfta att jag har dotterns sulky liggande där för jämnan. Det får dessutom plats laddkablar ochblite annat smått och gott. :-)

Jag fattar det. Men i mitt fall så blev prestandaförbättringen officiell 3 (TRE!!!) dagar efter att jag fått min bil. Och nu efter 3 veckor så dyker nästa grej upp... Jag förstår att Tesla vill förbättra sig ständigt men det finns nåt som heter kundvård också som är viktig om man vill ha återkommande kunder som inte är helfrälsta på Elon Musk.

Hade jag köpt bilen privat hade jag varit skogstokig. Nu kan jag ändå ta det med hyfsat jämnmod.

Och ja, är nästan helt säker på att det blir BMW nästa gång...
Du, min bil blev omodern medan den stod på produktionslinan för då lanserades X100D. Gjorde allt jag kunde för att uppgradera, dom ställde av bilen från produktionslinan, men nej, gick inte. Är jag ledsen? Nä. Det kommer alltid något bättre.
Funderar på beställa en ny. Vad tror ni man får i inbyte? Är det total katastrof?
Användarvisningsbild
bjornlilja
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 30 maj 2017 09:37
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av bjornlilja »

Legato skrev:
TiborBlomhall skrev:
Jag undrar lite hur många som köper en bil för runt miljonen förväntar sig skinnklädsel. Det är liksom kutymt i dyra bilar.

Sen när de får höra att det är "fusk" så blir de besvikna. Det spelar liksom ingen roll att nya klädseln är bättre än skinn, folk förväntar sig finaste Milanolädret varsamt avslitet från fjällbetande kossor. Med dubbla stygn.

För hur många kunder, i hur många länder blir det en showstopper? Vafalls, kan man inte ens få skinnklädsel?
För ovanlighetens skull håller jag inte med dig Tibor. Jag tror Tesla gjort helt rätt här. Hela bolaget bygger ju på att vara tekniskt innovativa, vara före sin tid och att göra etiskt och moraliskt försvarbara val som är bra för jorden. Med vegansätena slår man alla flugorna i en smäll (förutsatt att materialet inte är framställt av olja, men det låter allt för suicidalt för att det ska kunna stämma).
+1

Jag är mycket nöjd med att Tesla tar det här steget, och då uppskattar jag ändå skinklädsel.

Detta är som med så många andra "oacceptabla" förändringar som sker med jämlika intervall. Man fick plötsligt inte röka överallt, då var det oacceptabelt i vissa grupper. Idag är rökning mest sunkigt. Det går att hitta mängder med liknande exempel inom mer eller mindre, tidigare kontroversiella, områden. Teknik, kunskap och moral utvecklas löpande och den dag man känner sig för upprörd över en förändring som denna ska man nog höra en liten varningsklocka ringa om man vill hålla sig ung i sinnet.

Nu får vi läsa "snart får man väl inte äta hamburgare i bilen"-kommentarer av män här i forumet ett tag, och jag får försöka behärska mig, sedan klingar det av.

Tidsenligt och modigt av Tesla tycker jag.

... i övrigt får jag också bita ihop för att inte känna mig besviken med en lagerbil som jag köpte för en månad sedan men hunnit använd 5 dagar pga massa strul...! :) Tröstar mig med att jag som mjukvaruingenjör i grunden älskar hur Tesla jobbar med löpande produktutveckling (supermodernt!). Men visst gör det ont... :)
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av mans71 »

bjornlilja skrev:
Jag är mycket nöjd med att Tesla tar det här steget, och då uppskattar jag ändå skinklädsel.

Detta är som med så många andra "oacceptabla" förändringar som sker med jämlika intervall. Man fick plötsligt inte röka överallt, då var det oacceptabelt i vissa grupper. Idag är rökning mest sunkigt. Det går att hitta mängder med liknande exempel inom mer eller mindre, tidigare kontroversiella, områden. Teknik, kunskap och moral utvecklas löpande och den dag man känner sig för upprörd över en förändring som denna ska man nog höra en liten varningsklocka ringa om man vill hålla sig ung i sinnet.

Nu får vi läsa "snart får man väl inte äta hamburgare i bilen"-kommentarer av män här i forumet ett tag, och jag får försöka behärska mig, sedan klingar det av.

Tidsenligt och modigt av Tesla tycker jag.
Verkligen, +1 på det!
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av pegs »

Jerker skrev:
Jag vill inte öppna Pandoras ask, så jag raderar det här inlägget.
+1 :-)


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av LarsL »

Jag hade en MB med plastklädsel och den funkade bra. Men de kallade ju den för vad den är alltså fuskläder, inte veganklädsel. Jag kommer aldrig köpa något där det står vegan... om jag inte blir tvingad som med ECO bananer där inget annat finns.
Verdi

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Verdi »

LarsL skrev:
Jag hade en MB med plastklädsel och den funkade bra. Men de kallade ju den för vad den är alltså fuskläder, inte veganklädsel. Jag kommer aldrig köpa något där det står vegan... om jag inte blir tvingad som med ECO bananer där inget annat finns.
Kallar Tesla sin plastklädsel för veganklädsel verkligen? Så mycket oatley-hipster blir jag inte att jag tycker att det är coolt.

Riktigt skinn ger ju en extra dimension vad gäller doften. Vill inte vara utan det.
Användarvisningsbild
bjornlilja
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 30 maj 2017 09:37
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av bjornlilja »

bjornlilja skrev:
Legato skrev:
TiborBlomhall skrev:
Jag undrar lite hur många som köper en bil för runt miljonen förväntar sig skinnklädsel. Det är liksom kutymt i dyra bilar.

Sen när de får höra att det är "fusk" så blir de besvikna. Det spelar liksom ingen roll att nya klädseln är bättre än skinn, folk förväntar sig finaste Milanolädret varsamt avslitet från fjällbetande kossor. Med dubbla stygn.

För hur många kunder, i hur många länder blir det en showstopper? Vafalls, kan man inte ens få skinnklädsel?
För ovanlighetens skull håller jag inte med dig Tibor. Jag tror Tesla gjort helt rätt här. Hela bolaget bygger ju på att vara tekniskt innovativa, vara före sin tid och att göra etiskt och moraliskt försvarbara val som är bra för jorden. Med vegansätena slår man alla flugorna i en smäll (förutsatt att materialet inte är framställt av olja, men det låter allt för suicidalt för att det ska kunna stämma).
+1

Jag är mycket nöjd med att Tesla tar det här steget, och då uppskattar jag ändå skinnklädsel.

Detta är som med så många andra "oacceptabla" förändringar som sker med jämlika intervall. Man fick plötsligt inte röka överallt, då var det oacceptabelt i vissa grupper. Idag är rökning mest sunkigt. Det går att hitta mängder med liknande exempel inom mer eller mindre, tidigare kontroversiella, områden. Teknik, kunskap och moral utvecklas löpande och den dag man känner sig för upprörd över en förändring som denna ska man nog höra en liten varningsklocka ringa om man vill hålla sig ung i sinnet.

Tidsenligt och modigt av Tesla tycker jag.

... i övrigt får jag också bita ihop för att inte känna mig besviken med en lagerbil som jag köpte för en månad sedan men hunnit använd 5 dagar pga massa strul...! :) Tröstar mig med att jag som mjukvaruingenjör i grunden älskar hur Tesla jobbar med löpande produktutveckling (supermodernt!). Men visst gör det ont... :)

((Redigerade mig själv för att inte framstå som allt för konfrontativ))
Användarvisningsbild
djFabbe
Teslaägare
Inlägg: 348
Blev medlem: 06 jul 2016 10:45

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av djFabbe »

Segelflygaren skrev:
Beigler skrev:
Verdi skrev:
bylund skrev:
Inget är så kontroversiellt som när Tesla möblerar om i tillvalen.
Jag känner mig rätt rejält missnöjd trots att jag försöker intala mig motsatsen. Jag var inne på nybeställning i höst men säljaren ansträngde sig för att hitta en lagerbil som jag tog. Jag kan bara misstänka vad han visste. Nu går jag miste om både bättre prestanda och en prissänkning. Och jag har haft bilen mindre än en månad. Tajmingen suger. Är jättejobbigt att läsa om er glada som fått fördelarna. Är rädd att det blir min första och sista Tesla. Så där gör man inte mot folk som precis lagt en mille på en bil...

Som lök på laxen så finns "superräntan" kvar trots att den skulle försvinna sista juni. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag väntat till i höst med att beställa.
Tyvärr är det bara att vänja sig. Nästa månad väntar något nytt från Tesla. Man får helt enkelt aldrig det senaste. Om du inte gillar snabb utveckling föreslår jag att du köper en bil av något konventionellt bilmärke, där går utvecklingen inte så snabbt.

Jo, men om man beställer i samband med en större uppdatering så minskar risken för en snabb större uppdatering. Det går alltså att minska risken för att man ska känna sig "lurad".
Tror inte de sålt på dig något vetandes det du misstänker. Tesla är väldigt toppstyrt och ofta vet inte fotfolket om vad som komma ska. Däremot försöker de så klart bli av med sina lagerbilar om de kan.

2 veckor efter jag beställt min bil meddelades det att alls nya bilar får AP2. Tror många på forumet kan vittna om liknande. Anledningen är att Tesla rör sig mycket snabbare än alla andra biltillverkare och det har såklart också nedsidor. Men om du tänker efter så hade också motsatsen varit än värre - en biltillverkare som aldrig förnyar sig! Andrahandsvärdet har trots allt nytt som hela tiden kommer varit fint på begagnade Teslor.
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.

Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av LarsL »

Verdi skrev:
LarsL skrev:
Jag hade en MB med plastklädsel och den funkade bra. Men de kallade ju den för vad den är alltså fuskläder, inte veganklädsel. Jag kommer aldrig köpa något där det står vegan... om jag inte blir tvingad som med ECO bananer där inget annat finns.
Kallar Tesla sin plastklädsel för veganklädsel verkligen? Så mycket oatley-hipster blir jag inte att jag tycker att det är coolt.

Riktigt skinn ger ju en extra dimension vad gäller doften. Vill inte vara utan det.
Som jag förstår det... Teslas svenskabeställningsida funkar inte på iOS så jag har inte sett formuleringen själv.
Verdi

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Verdi »

djFabbe skrev:
Tror inte de sålt på dig något vetandes det du misstänker. Tesla är väldigt toppstyrt och ofta vet inte fotfolket om vad som komma ska. Däremot försöker de så klart bli av med sina lagerbilar om de kan.

2 veckor efter jag beställt min bil meddelades det att alls nya bilar får AP2. Tror många på forumet kan vittna om liknande. Anledningen är att Tesla rör sig mycket snabbare än alla andra biltillverkare och det har såklart också nedsidor. Men om du tänker efter så hade också motsatsen varit än värre - en biltillverkare som aldrig förnyar sig! Andrahandsvärdet har trots allt nytt som hela tiden kommer varit fint på begagnade Teslor.
Jo men tidigare har ju nypriserna justerats uppåt. Nu kommer det i praktiken prissänkningar.

Aldrig förnyelser? Det är inte alternativet. Alternativet är förutsägbara uppdateringar. Köper jag en BMW så vet jag när facelift eller helt ny modell kommer. Nu dyker det upp game changers helt utan förvarning.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av HelectriC »

Fick bekräftat av säljaren idag att jag inte kan göra några ändringar eller avbeställa utan att bli av med handpeng :( men fick samtidigt bekräftat att min bil får äkta nappaskinn, vilket gör att jag kanske ändå behåller istället för att beställa ny. Skinn är skinn och plast är plast, spelar ingen roll vad de militanta veganerna säger :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6518
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Tars »

Verdi skrev:
mans71 skrev:
Verdi skrev:
Beigler skrev:
Verdi skrev:
Jag känner mig rätt rejält missnöjd trots att jag försöker intala mig motsatsen. Jag var inne på nybeställning i höst men säljaren ansträngde sig för att hitta en lagerbil som jag tog. Jag kan bara misstänka vad han visste. Nu går jag miste om både bättre prestanda och en prissänkning. Och jag har haft bilen mindre än en månad. Tajmingen suger. Är jättejobbigt att läsa om er glada som fått fördelarna. Är rädd att det blir min första och sista Tesla. Så där gör man inte mot folk som precis lagt en mille på en bil...

Som lök på laxen så finns "superräntan" kvar trots att den skulle försvinna sista juni. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag väntat till i höst med att beställa.
Tyvärr är det bara att vänja sig. Nästa månad väntar något nytt från Tesla. Man får helt enkelt aldrig det senaste. Om du inte gillar snabb utveckling föreslår jag att du köper en bil av något konventionellt bilmärke, där går utvecklingen inte så snabbt.

Rörande en av de första kommentarerna om barnvagn i frunken på MX så kan jag bara bekräfta att jag har dotterns sulky liggande där för jämnan. Det får dessutom plats laddkablar ochblite annat smått och gott. :-)

Jag fattar det. Men i mitt fall så blev prestandaförbättringen officiell 3 (TRE!!!) dagar efter att jag fått min bil. Och nu efter 3 veckor så dyker nästa grej upp... Jag förstår att Tesla vill förbättra sig ständigt men det finns nåt som heter kundvård också som är viktig om man vill ha återkommande kunder som inte är helfrälsta på Elon Musk.

Hade jag köpt bilen privat hade jag varit skogstokig. Nu kan jag ändå ta det med hyfsat jämnmod.

Och ja, är nästan helt säker på att det blir BMW nästa gång...
Du, min bil blev omodern medan den stod på produktionslinan för då lanserades X100D. Gjorde allt jag kunde för att uppgradera, dom ställde av bilen från produktionslinan, men nej, gick inte. Är jag ledsen? Nä. Det kommer alltid något bättre.
Funderar på beställa en ny. Vad tror ni man får i inbyte? Är det total katastrof?
Blir säkert helt slaktad.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av bylund »

Verdi skrev:
LarsL skrev:
Jag hade en MB med plastklädsel och den funkade bra. Men de kallade ju den för vad den är alltså fuskläder, inte veganklädsel. Jag kommer aldrig köpa något där det står vegan... om jag inte blir tvingad som med ECO bananer där inget annat finns.
Kallar Tesla sin plastklädsel för veganklädsel verkligen? Så mycket oatley-hipster blir jag inte att jag tycker att det är coolt.

Riktigt skinn ger ju en extra dimension vad gäller doften. Vill inte vara utan det.
Jag får träffar på två sidor på "vegan site:www.tesla.com" på Google, två kundberättelser.
I’m not vegan. I don’t have solar panels on my roof. And I certainly didn’t expect to replace my tried-and-true German sports car with an electric vehicle.
I requested a “vegan” car, which contains no leather in the seats or steering wheel. [...] Although I am not strictly vegan, my family are vegetarians so I do my best to reduce dairy products in my diet and refuse to wear animal products.
Jag tror att de är andra som kallar den för vegan.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 27 mar 2014 21:46
Ort: Partille

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Datordoktorn »

Vegan, plastklädsel, fuskskinn......många lustiga namn på det här. Men är det inte den gamla fina uppfinningen galonklädsel vi pratar om egentligen alltså plastöverdragen textilväv? Oerhört slitstarkt i så fall och utvecklingen har väl gjort att nåt snille har klurat ut hur det ska kunna bli nån ventilation i det här materialet.
S85 2014 grått skinn, såld.
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber.

http://---
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Premiumpaketet har ändrats

Inlägg av Jerker »

Det vore väl inte så konstigt om man efter så många år av utveckling av konstmaterial fått fram något som kan vara likvärdigt eller t.o.m. bättre än skinn? Det måste ju inte vara sämre bara för att det inte är ett naturmaterial.

Men hur som helst, jag har aldrig gillat skinn som möbelklädsel, vare sig i bilar eller möbler som man har i hus, inte heller som kläder. Jag förstår att det kan vara mycket mer slitstarkt än tyg, men jag gillar inte ytan och känslan.

Det blir nog tyg för min del.
Skriv svar