Någon som vet hur man ser om bilen är färdig i produktion?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Någon som vet hur man ser om bilen är färdig i produktion?

Inlägg av HelectriC »

Finns det någon översikt över VINs som är färdigproducerade? På MyTesla står det "befinner dig i produktion", men det har det gjort sedan beställningen blev låst. Jag är ute efter att ta reda på om jag får det nya baksätet till Model S eller inte.
När ändras texten på MyTesla?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2334
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Någon som vet hur man ser om bilen är färdig i produktio

Inlägg av mans71 »

Min erfarenhet är att texten och verkligheten glappar rejält.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
mattiasottosson
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 30 mar 2016 17:33
Ort: Tjockhult

Re: Någon som vet hur man ser om bilen är färdig i produktio

Inlägg av mattiasottosson »

Min S75D stod som "planeras för produktion" (kommer inte ihåg exakta formuleringen) när den låstes. Var samma status i några veckor.

Hade bara "i produktion" i ett par dagar innan nuvarande status dök upp: "Din Tesla har byggts och transporteras från vår fabrik i Fremont till hamnen i USA."

Specifikations-PDF:en på mytesla är uppdaterad med "showroom discount" på 35 850:- och en av bilderna visar det nya baksätet, men oklart om det är generisk bild eller det verkligen är min konfiguration.
S75D (uncorked), pano, midnight silver. | Model 3 reserverad 2016-03-31
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Någon som vet hur man ser om bilen är färdig i produktio

Inlägg av bylund »

HelectriC skrev:
Finns det någon översikt över VINs som är färdigproducerade? På MyTesla står det "befinner dig i produktion", men det har det gjort sedan beställningen blev låst. Jag är ute efter att ta reda på om jag får det nya baksätet till Model S eller inte.
När ändras texten på MyTesla?
Menar du att du vill ha en lista på chassinummer på byggda bilar? För bara för att nummer 200 000 har byggts behöver inte 199 999 byggts, så det räcker inte att veta numret på bilen som senast lämnade bandet, då de inte byggs strikt i nummerordning.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Någon som vet hur man ser om bilen är färdig i produktio

Inlägg av HelectriC »

bylund skrev:
HelectriC skrev:
Finns det någon översikt över VINs som är färdigproducerade? På MyTesla står det "befinner dig i produktion", men det har det gjort sedan beställningen blev låst. Jag är ute efter att ta reda på om jag får det nya baksätet till Model S eller inte.
När ändras texten på MyTesla?
Menar du att du vill ha en lista på chassinummer på byggda bilar? För bara för att nummer 200 000 har byggts behöver inte 199 999 byggts, så det räcker inte att veta numret på bilen som senast lämnade bandet, då de inte byggs strikt i nummerordning.
Kanske inte, men ofta har det funnits en skiljelinje mellan ett och nästa VIN när specifika ändringar kom med i bilarna.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar