Hur är det med stöldrisk på dessa WCs? eller ens laddkabeln som följer med bilen? har det hänt att den blivit stulen?
En fast installerad är ju svårare att stjäla eftersom du har spänning på till aggregatet kontinuerligt. Jag skulle ju inte skruva på en sådan med spänningen på men att rycka med sig en lös laddare är ju lättare, bara dra ur kontakten så är den strömlös.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Jag gör själv av den enkla anledningen att jag har min bil privat och elektriker kostar massor
Är ju ROT på installationen. Nån tusenlapp är det väl värt att veta att försäkringsbolaget inte krånglar om det händer något? Plus att man faktiskt slipper göra det själv.
Jag tog det dock på firman. Kostade 4150:-. Som privatperson hade det blivit betydligt billigare.
Möjligt att det är lite fel tråd, men skriver ändå
En granne satte upp en Tesla Wall connector till att ladda hans BMW i3. Jag hade lurat i honom att WC kan ladda i3 genom 3-fas. Han blev lite besviken när det visar sig att i3 endast kan ladda 3-fas via 400V och inte via 240V Så nu får han bara i 16A via 1-fas, vilket iofs är bättre än de 10A han får med vanlig schuko, men en bit från det han tänkt sig.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Möjligt att det är lite fel tråd, men skriver ändå
En granne satte upp en Tesla Wall connector till att ladda hans BMW i3. Jag hade lurat i honom att WC kan ladda i3 genom 3-fas. Han blev lite besviken när det visar sig att i3 endast kan ladda 3-fas via 400V och inte via 240V Så nu får han bara i 16A via 1-fas, vilket iofs är bättre än de 10A han får med vanlig schuko, men en bit från det han tänkt sig.
Är det nu du planerat att säga "jag kan köpa den av dig, men nu är den ju använd så..."
Model S75 vid namn Morticia. Med AP2.5, nya prestandan och nya baksätet.
Vad menar du med 3fas 240V.? Är väl alltid 400V mellan faserna?
I Norge är det tämligen ovanligt med 400V i bostadsområden. De flesta yngre hus har huvudsäkring på 63A 240V. Jag har min WC kopplad till 32A 3-fas 240V.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hur tål Wall connector väder och vind?
Funderar på att montera den på en stolpe i fet fria.
Har letat lite olika laddstolpar eller stolpe med 3fas uttag men hittar förvånansvärt lite. Mycket hemmabyggen
Hur tål Wall connector väder och vind?
Funderar på att montera den på en stolpe i fet fria.
Har letat lite olika laddstolpar eller stolpe med 3fas uttag men hittar förvånansvärt lite. Mycket hemmabyggen
Teslas Wallconnector är ip55 klassad.
Urklipp av vad som gäller för det.
"Detta betyder att damm i skadliga mängder inte kan ta sig in på elektriska komponenter så att isolationsfel kan uppstå. Armaturen måste vara tät och packningar är därför nödvändigt. Testas i dammkammare. IPx5 kräver motståndskraftighet mot spolning (ej högtrycksspolning). Högre vattentryck och större mängd kräver högre packningstryck än IP54. IPx5 testas med spolslang (6,5 mm munstycke och 12,5 l/min). Avstånd 3 m."
Möjligt att det är lite fel tråd, men skriver ändå
En granne satte upp en Tesla Wall connector till att ladda hans BMW i3. Jag hade lurat i honom att WC kan ladda i3 genom 3-fas. Han blev lite besviken när det visar sig att i3 endast kan ladda 3-fas via 400V och inte via 240V Så nu får han bara i 16A via 1-fas, vilket iofs är bättre än de 10A han får med vanlig schuko, men en bit från det han tänkt sig.
Den gamla i3:an har inte 3-fas laddningsmöjlighet.
Bara den med nya 94 Ah batteriet.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....