Dags att beställa Teslan! :-)

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av mgorgis »

Nu är det högtid att välja färg och lite annat innan jag klickar på "beställ" knappen MEN har fortfarande inte bestämt om jag ska ha DNB eller Sixt och lite andra detaljer och min fråga är om jag måste ha bestämt allt till 100% innan jag klickar på beställa knappen? Har för mig att om man ska leasa via Sixt så ska dem beställa bilen men i DNB fallet så kunde man beställa själv på Teslas hemsida...Det är ju många här som leasar....hur har ni gjort?
Användarvisningsbild
rightnow
Teslaägare
Inlägg: 249
Blev medlem: 04 jun 2017 23:18

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av rightnow »

Hejsan!

Jag körde på DnB med 0,25 % i ränta. Beställde via telefon med en säljare som tog fram en demobil med rabatt. Det var kanon för mig!
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av Smutt »

Klart du kör DNB måste bli billigast
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av beef »

Sixt är kanon att ha att göra med, värt lite extra pengar!
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av oscfor »

Lite extra? På en bil för miljonen är det ju 20000:- extra, per år.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av beef »

oscfor skrev:
Lite extra? På en bil för miljonen är det ju 20000:- extra, per år.
Lätt värt det!
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av oscfor »

Vad får du, helkroppsmassage med varje betald faktura? Ändå en ganska dyr massage...

Skämt åsido, att de är trevliga i telefon och svarar på mail är ju bra, men vad har du för kontakter med ett leasingbolag? Den enda gången jag kontaktar dem är för att lösa ut bilen vid leasingperiodens slut. För dryga 60kkr under bilens livslängd måste du ju få ut något mer än trevlig bemötande?
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av Smutt »

DNB är trevliga när jag ringer skickade utlandsintyget direkt har inga klagomål
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av mgorgis »

Det låter som att de flesta är nöjda med sina leasingbolag och det låter också som att det är svårt att jämföra dem eftersom villkoren och preferenserna är så olika, sen kan det förstås vara så att det kan gå fel när någon har en dålig dag på jobbet då och då

Ingen klar vinnare kanske :!:
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av mgorgis »

Smutt skrev:
DNB är trevliga när jag ringer skickade utlandsintyget direkt har inga klagomål
Jag har aldrig haft kontakt med dem direkt utan gått via min kontaktperson på Tesla
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av Jensa »

Jag beställde bilen, pratade sen med säljare på Tesla om upplägg och blev kontaktad av Sixt. På den tiden var det ingen ränterabatt hos DnB. Fick bra 5-årigt leasingkontrakt med restvärdesgaranti.
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av beef »

oscfor skrev:
Vad får du, helkroppsmassage med varje betald faktura? Ändå en ganska dyr massage...

Skämt åsido, att de är trevliga i telefon och svarar på mail är ju bra, men vad har du för kontakter med ett leasingbolag? Den enda gången jag kontaktar dem är för att lösa ut bilen vid leasingperiodens slut. För dryga 60kkr under bilens livslängd måste du ju få ut något mer än trevlig bemötande?
Sixt operationella leasing är all inclusive, passar många bättre men smaken är som baken. Enkelt att överlåta bilarna och alltid hjälpsamma om Tesla inte "sköter sig" då de är kunden, den stora kunden.
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av Jensa »

Spännande att höra vad specen blir, samt färg!? :) Sen väntar en spännande väntan... :shock: ;)
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av helix »

Jag skulle välja DNB alla dagar i veckan. Har haft en del kontakt med dem vid överlåtelse av kontrakt m.m. och jag ger deras kundtjänst full pott. Dessutom är räntan på 0,25% omöjlig för Sixt att ens komma i närheten av.

Skulle personligen aldrig välja operationell leasing då det i princip alltid blir dyrare i slutet av dagen och allt som är "all inclusive" låter ofta bättre än vad det är när man granskar detaljerna.

Alla resonerar vi olika, men det där var mina 2 cent.
Användarvisningsbild
Fredric83
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 03 aug 2017 12:05
Ort: Helsingborg

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av Fredric83 »

Jensa skrev:
Spännande att höra vad specen blir, samt färg!? :) Sen väntar en spännande väntan... :shock: ;)
Nej... väntan är inte spännande... den är lång, frustrerande, tråkig och fruktansvärt bitterljuv. :? :shock: :)
Men som mormor alltid sa "den som väntar på något gott".
Model S75 vid namn Morticia. Med AP2.5, nya prestandan och nya baksätet.
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av mgorgis »

Min 9 åriga dotter är mer otålig än jag är, jag är nog mer som din mormor Fredric83 :-D

Hon blev inte så glad när leveransdatum ändrades från oktober till november eftersom vi har inte beställt den än :)

Vill verkligen inte vänta länge till för det finns ju en risk att någon fossil människa får min fru att tro att Teslan blir för dyr och vill istället ha annat bilmärke :?
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av mati »

Dum fråga kanske, men på vilket sätt och varför behöver man ha kontakt med leasingbolaget? Jag leasar via DNB, men jag bryr mig inte ett dugg. Jag har aldrig varit i kontakt med dem. Det var Tesla som skötte allting, jag skrev bara på när jag hämtade bilen. Ingen aning om de är trevliga eller inte. Räntan var låg, administrationen var jag inte inblandad i. Vad ska man begära mer?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av beef »

mati skrev:
Dum fråga kanske, men på vilket sätt och varför behöver man ha kontakt med leasingbolaget? Jag leasar via DNB, men jag bryr mig inte ett dugg. Jag har aldrig varit i kontakt med dem. Det var Tesla som skötte allting, jag skrev bara på när jag hämtade bilen. Ingen aning om de är trevliga eller inte. Räntan var låg, administrationen var jag inte inblandad i. Vad ska man begära mer?
Samma gäller försäkringsbolag. Du vet inte om du har ett bra försäkringsbolag förrän du behöver deras hjälp, innan dess spelar det ingen roll.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av mati »

beef skrev:
mati skrev:
Dum fråga kanske, men på vilket sätt och varför behöver man ha kontakt med leasingbolaget? Jag leasar via DNB, men jag bryr mig inte ett dugg. Jag har aldrig varit i kontakt med dem. Det var Tesla som skötte allting, jag skrev bara på när jag hämtade bilen. Ingen aning om de är trevliga eller inte. Räntan var låg, administrationen var jag inte inblandad i. Vad ska man begära mer?
Samma gäller försäkringsbolag. Du vet inte om du har ett bra försäkringsbolag förrän du behöver deras hjälp, innan dess spelar det ingen roll.
Sant. Men en en försäkring är ju ändå nånting man behöver i en krissituation. Fast här låter det på vissa som att de har regelbunden kontakt med sina leasingbolag. Och jag ser inte på vilket sätt det skulle behövas.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av mgorgis »

Det jag behöver är att justera restvärdet ner och höja månadskostnaden istället och det kan man inte göra på Teslas beställningssida, och därför undrar jag om jag kan beställa bilen på hemsidan nu och sen ändra ovan nämnda parametrar genom att kontakta dem (DNB)?
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Dags att beställa Teslan! :-)

Inlägg av Smutt »

Ja ring dom när bilen är beställd
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Skriv svar