Fel bild på begagnad bil

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Fel bild på begagnad bil

Inlägg av Surfaren »

Jag upptäckte något som får mig att undra hur man egentligen ska veta vad man är spekulant på när det gäller begagnade bilar från Tesla.

Kolla här: https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7E22GF138790

Bilderna visar en röd Model S från innan faceliften kom. Detta är dock fel, denna bil är med facelift. Den står för tillfället nere i garaget här hos mig, som lånebil.

Så för de som funderar på begagnat: ta och kolla upp ordentligt vad det är ni köper. Och med lite tur får ni en facelift-bil till pre-facelift-pris. Bild

Men hur blir det så här? Jag kan tycka att Tesla själva borde veta hur en bil som dom byggt ser ut...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Fel bild på begagnad bil

Inlägg av Bjelke »

Dom valde bilen med snyggaste fronten och hoppades att ingen skulle märka nåt ;) :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 980
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Fel bild på begagnad bil

Inlägg av Generalbogge »

Surfaren skrev:
Jag upptäckte något som får mig att undra hur man egentligen ska veta vad man är spekulant på när det gäller begagnade bilar från Tesla.

Kolla här: https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7E22GF138790

Bilderna visar en röd Model S från innan faceliften kom. Detta är dock fel, denna bil är med facelift. Den står för tillfället nere i garaget här hos mig, som lånebil.

Så för de som funderar på begagnat: ta och kolla upp ordentligt vad det är ni köper. Och med lite tur får ni en facelift-bil till pre-facelift-pris. Bild

Men hur blir det så här? Jag kan tycka att Tesla själva borde veta hur en bil som dom byggt ser ut...
Hur är det med inredningen, stämmer den med bilderna?
Model S 90D -2017 Titanium
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Fel bild på begagnad bil

Inlägg av Surfaren »

Generalbogge skrev:
Hur är det med inredningen, stämmer den med bilderna?
Japp. Det var det första jag tänkte på när jag klev in. Tycker det gråa skinnet skär sig en aning mot det mörkvita innertaket.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Fel bild på begagnad bil

Inlägg av bylund »

Det stör mig att de inte brytt sig om att fota de faktiska bilarna, utan visar samma generiska bilder.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Fel bild på begagnad bil

Inlägg av Surfaren »

bylund skrev:
Det stör mig att de inte brytt sig om att fota de faktiska bilarna, utan visar samma generiska bilder.
Ja, och det är ju värre nu när man uppenbarligen inte kan lita på servern som spottar ur sig dom generiska bilderna...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Skriv svar