NU: 2017.34 2448cfc DÅ: 2017.32.17 722130c
Moderator: Redaktion
Re: NU: 2017.34 2448cfc DÅ: 2017.32.17 722130c
Jag kunde inte fälla in backspeglarna i 17.26.76 på min Model X AP1. Ville testa om förbrukningen ändrades men det gick alltså inte fälla in. Nu fick jag ny firmware i förrgår.
Över 15 km/h är gränsen för när backspeglarna inte går att fälla in/när de fälls ut automatiskt.
Över 15 km/h är gränsen för när backspeglarna inte går att fälla in/när de fälls ut automatiskt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 979
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: NU: 2017.34 2448cfc DÅ: 2017.32.17 722130c
Det är inga problem i min S i alla fall. Har fungerat på 17.17.4 tidigare, och även nu på 2017.28 c528869Svenssons skrev:Jag kunde inte fälla in backspeglarna i 17.26.76 på min Model X AP1. Ville testa om förbrukningen ändrades men det gick alltså inte fälla in. Nu fick jag ny firmware i förrgår.
Över 15 km/h är gränsen för när backspeglarna inte går att fälla in/när de fälls ut automatiskt.
Bra att aktivera på smala landsvägar när det behövs, och då ligger man oftast mellan 40-70
Model S 90D -2017 Titanium
Re: NU: 2017.34 2448cfc DÅ: 2017.32.17 722130c
Den funktionen har funnits hela tiden på Model X. Fäller automatiskt ut speglarna vid 24 km/h.Mats skrev:AP1 med 2448cfc
Det går inte längre att fälla in backspeglarna i lite fart. Verkar tillkommit en hastighetsbegränsning.
tidigare gick det att fälla in oavsett hastighet.
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
- Peter Holm
- Teslaägare
- Inlägg: 369
- Blev medlem: 14 jul 2015 22:07
- Ort: Resarö
Re: NU: 2017.34 2448cfc DÅ: 2017.32.17 722130c
Fick den igår kväll.beef skrev:Verkar som alla med AP1 får 2017.34 2448cfc, vänligen rapportera när ni fått den.
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Re: NU: 2017.34 2448cfc DÅ: 2017.32.17 722130c
Jag har också fått cfc-versionen (AP2). Enda skillnaden jag ser är en pyttliten förändring i typsnittet som används för lilla skärmen. Jag kan inte säga vad det är, men det ser annorlunda ut. Jag tror det är ettan som inte längre har ett streck under.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: NU: 2017.34 2448cfc DÅ: 2017.32.17 722130c
Jag fick den också nu i helgen, och jag är mycket positivt överraskad! Jag har förvisso bara kört landsväg på Åland och mellan Grisslehamn och Arlanda än, men det var en enorm skillnad mot tidigare! Den skötte sig otroligt bra, och jag behövde inte ta över särskilt många gånger på en cirka två timmar lång körning. Jag tycker du ska testa lite mer, eftersom vi har haft liknande upplevelser av den tidigare. Även jag ska testa den mer, på motorväg och i köer, men nu vågar jag hoppas på att AP2 är värd att ha och använda!mati skrev:Jag har också fått cfc-versionen (AP2). Enda skillnaden jag ser är en pyttliten förändring i typsnittet som används för lilla skärmen. Jag kan inte säga vad det är, men det ser annorlunda ut. Jag tror det är ettan som inte längre har ett streck under.
Svart X75D -17
Re: NU: 2017.34 2448cfc DÅ: 2017.32.17 722130c
Jag ska testa lite mer vid tillfälle. Hittills har jag aktiverat AP en gång för en kortare stund, och det var på en sträcka där den brukar sköta sig. Det funkade som vanligt tills den drog ganska aggressivt mott mitten och körde farligt nära de mötande bilarna. Alledeles på tok för nära. Då stängde jag av den.rockard skrev:Jag fick den också nu i helgen, och jag är mycket positivt överraskad! Jag har förvisso bara kört landsväg på Åland och mellan Grisslehamn och Arlanda än, men det var en enorm skillnad mot tidigare! Den skötte sig otroligt bra, och jag behövde inte ta över särskilt många gånger på en cirka två timmar lång körning. Jag tycker du ska testa lite mer, eftersom vi har haft liknande upplevelser av den tidigare. Även jag ska testa den mer, på motorväg och i köer, men nu vågar jag hoppas på att AP2 är värd att ha och använda!mati skrev:Jag har också fått cfc-versionen (AP2). Enda skillnaden jag ser är en pyttliten förändring i typsnittet som används för lilla skärmen. Jag kan inte säga vad det är, men det ser annorlunda ut. Jag tror det är ettan som inte längre har ett streck under.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: NU: 2017.34 2448cfc DÅ: 2017.32.17 722130c
Fick den igår. Inte märkt någon speciell skillnad. Har dock inte testat ap någonting än sedan uppdateringen.Peter Holm skrev:Fick den igår kväll.beef skrev:Verkar som alla med AP1 får 2017.34 2448cfc, vänligen rapportera när ni fått den.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Re: NU: 2017.34 2448cfc DÅ: 2017.32.17 722130c
Använde AP i går på kustvägen från Mellbystrand till Skummeslövsstrand. 1,5 m bred cykel/gångbana vid västra sidan avdelat med 80 cm höga plaststavar som är bultade i asfalten, dessutom en ganska nymålad linje mellan stavarna. Mötande trafik på resterande del av vägen. Ingen mittlinje. Gammal otydlig kantlinje vid östra kanten. Fick på de 5 km gripa in 3 gånger på ställen där kantlinjen var borta och där vägen smalnats av som trafikhinder så att möte blev omöjligt. I övrigt fixade den att hålla bilen ca. 0,5 meter från plaststavarna hela vägen. Jag blev ganska imponerad, andra blir besvikna. Är glaset halvfullt eller halvtomt? vad gäller AP2?mati skrev:Jag ska testa lite mer vid tillfälle. Hittills har jag aktiverat AP en gång för en kortare stund, och det var på en sträcka där den brukar sköta sig. Det funkade som vanligt tills den drog ganska aggressivt mott mitten och körde farligt nära de mötande bilarna. Alledeles på tok för nära. Då stängde jag av den.rockard skrev:Jag fick den också nu i helgen, och jag är mycket positivt överraskad! Jag har förvisso bara kört landsväg på Åland och mellan Grisslehamn och Arlanda än, men det var en enorm skillnad mot tidigare! Den skötte sig otroligt bra, och jag behövde inte ta över särskilt många gånger på en cirka två timmar lång körning. Jag tycker du ska testa lite mer, eftersom vi har haft liknande upplevelser av den tidigare. Även jag ska testa den mer, på motorväg och i köer, men nu vågar jag hoppas på att AP2 är värd att ha och använda!mati skrev:Jag har också fått cfc-versionen (AP2). Enda skillnaden jag ser är en pyttliten förändring i typsnittet som används för lilla skärmen. Jag kan inte säga vad det är, men det ser annorlunda ut. Jag tror det är ettan som inte längre har ett streck under.
Re: NU: 2017.34 2448cfc DÅ: 2017.32.17 722130c
Nu har jag kört 300 mil genom Europa med den här versionen. Dessutom bytte jag ruta precis innan och fick min kamera kalibrerad på SC (Väsby). Dom lade in någon sorts distans för att få en annan vinkel sade dom (kanske är AP 2.5 ). Hur som helst så är den som en ping Pong boll. Den sitter och parerar hela tiden svagt, svagt. Blir rätt jobbigt att studsa sakta fram och tillbaka. Får se om det blir bättre i nästa version.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Re: NU: 2017.34 2448cfc DÅ: 2017.32.17 722130c
Idag har jag för andra gången testat AP (på riksväg 44) med version *cfc. Båda gångerna har bilen ping-pongat lite lätt mellan linjerna. Ibland så mycket att det störde, ibland mindre. Framförallt med skoggor på vägen och när det regnar är den mycket orolig och det känns som den letar desperat efter linjerna. Inte bra. Men när det torkade upp idag, och med solen från ett annat håll, gick det avsevärt bättre. Då körde den stundvis riktigt bra.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: NU: 2017.34 2448cfc DÅ: 2017.32.17 722130c
Skönt att höra att fler har ping pong syndromet. Är inte så grovt men det finns där svagt och är inte särskilt skönt. För övrigt är den livrädd för lastbilar i högerfilen men samtidigt så nyfiken på dom att det ska liggas så nära dom då att man kan klappa dom.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D