Senaste version 2024.8

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av Bjelke »

Anders1 skrev:
Bjelke skrev:
Fick oxo nyss men kanske inte så bråttom med att testa uppgraderingen av fob då? :lol:
Du måste ju prova så vi ser om det är fler!
True :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
ChrisTesla
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 jun 2019 22:54

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av ChrisTesla »

Jag provade att uppdatera nyckeln men fick meddelandet att den redan var uppdaterad "Model S fjärrnyckel (v2): Redan uppdaterad".

Jag har en två veckor gammal Model S LR. Hade tidigare version 2019.28.2.
Användarvisningsbild
Anders1
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 28 apr 2019 17:57

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av Anders1 »

Har samma bil: Model S LR, Och är dessutom lika gammal: hämtades den 16:e. För mig stod det att uppdateringen misslyckades...
Men då borde väl även min redan vara uppdaterad?
Tesla Model S "Raven" Long range FSD 2019
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 964
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av Toja »

Fick samma meddelande
S100D från december 2018
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av Hertsh »

Uppdaterad kördynamik för Raven.

Bild
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av Kilowatt »

Hertsh skrev:
Uppdaterad kördynamik för Raven.

Bild
Har tidigare hört mindre klagomål på torque steer med nya motorn. Kanske det som de fixar? Förbättrat något kring vinande ljudet från motor fram? Spekulationer :)
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av thebishop »

Jag hat uppdaterad bägge mina fobbar.

Första fick på sjunde försöket - den andra på tjugonde typ. Positionerade om och tog jr fodral osv. Sen till sist fick man ”already updated”.

Bara att försöka många gånger! ;-)
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av TechNerd »

thebishop skrev:
Jag hat uppdaterad bägge mina fobbar.

Första fick på sjunde försöket - den andra på tjugonde typ. Positionerade om och tog jr fodral osv. Sen till sist fick man ”already updated”.

Bara att försöka många gånger! ;-)
Låter som min upplevelse, men bara med första fob:en, andra sa den direkt att den redan var uppdaterad.
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1489
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Kilowatt skrev:
Hertsh skrev:
Uppdaterad kördynamik för Raven.

Bild
Har tidigare hört mindre klagomål på torque steer med nya motorn. Kanske det som de fixar? Förbättrat något kring vinande ljudet från motor fram? Spekulationer :)
Stämmer bra.

https://www.cnet.com/roadshow/news/tesl ... que-steer/
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av kalle_sala »

Måste bilen vara uppkopplad mot wifi för att man ens ska få frågan om uppgradering, eller räcker det att man kopplar upp sig mot wifi när väl bilen vill uppdateras? Alltså säger bilen till automatiskt även om man inte är uppkopplad mot wifi?
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av ovelundkvist »

Bilen säger till när uppdateringen redan är nedladdad, så den behöver bra uppkoppling innan.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av frippan »

kalle_sala skrev:
Måste bilen vara uppkopplad mot wifi för att man ens ska få frågan om uppgradering, eller räcker det att man kopplar upp sig mot wifi när väl bilen vill uppdateras? Alltså säger bilen till automatiskt även om man inte är uppkopplad mot wifi?
Om du går in i under programvara så står det att det finns en uppdatering och att du skall koppla upp dig till wifi för att få den
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av kalle_sala »

ovelundkvist skrev:
Bilen säger till när uppdateringen redan är nedladdad, så den behöver bra uppkoppling innan.
frippan skrev:
kalle_sala skrev:
Måste bilen vara uppkopplad mot wifi för att man ens ska få frågan om uppgradering, eller räcker det att man kopplar upp sig mot wifi när väl bilen vill uppdateras? Alltså säger bilen till automatiskt även om man inte är uppkopplad mot wifi?
Om du går in i under programvara så står det att det finns en uppdatering och att du skall koppla upp dig till wifi för att få den
Okej, Oves svar ovan tolkar jag som att jag måste först koppla upp mig mot wifi för att bilen ens ska ev. söka efter nya uppdateringar, och du, frippan menar att jag inte behöver ha wifiuppkoppling för att få notisen, men att jag senare behöver koppla upp mig för att ladda hem uppdateringen. Jag hoppas på det sistnämnda då jag inte kommer åt wifi varken hemma eller på jobbet, får knappt "1 plupp" när jag ansluter mig till jobbets wifi.

Jag har nu version 2019.20.4.3 installerad och tänkte att jag aktivt måste göra något för att få en ny uppdatering.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av frippan »

kalle_sala skrev:
ovelundkvist skrev:
Bilen säger till när uppdateringen redan är nedladdad, så den behöver bra uppkoppling innan.
frippan skrev:
kalle_sala skrev:
Måste bilen vara uppkopplad mot wifi för att man ens ska få frågan om uppgradering, eller räcker det att man kopplar upp sig mot wifi när väl bilen vill uppdateras? Alltså säger bilen till automatiskt även om man inte är uppkopplad mot wifi?
Om du går in i under programvara så står det att det finns en uppdatering och att du skall koppla upp dig till wifi för att få den
Okej, Oves svar ovan tolkar jag som att jag måste först koppla upp mig mot wifi för att bilen ens ska ev. söka efter nya uppdateringar, och du, frippan menar att jag inte behöver ha wifiuppkoppling för att få notisen, men att jag senare behöver koppla upp mig för att ladda hem uppdateringen. Jag hoppas på det sistnämnda då jag inte kommer åt wifi varken hemma eller på jobbet, får knappt "1 plupp" när jag ansluter mig till jobbets wifi.

Jag har nu version 2019.20.4.3 installerad och tänkte att jag aktivt måste göra något för att få en ny uppdatering.
Du behöver inte ha wifi för att se om det finns en uppdatering att ladda ner. Dock får du ingen notis och du måste själv gå in och kolla i bilen. Tror detta kommer att ändras med version 2019.32
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av kalle_sala »

frippan skrev:
kalle_sala skrev:
ovelundkvist skrev:
Bilen säger till när uppdateringen redan är nedladdad, så den behöver bra uppkoppling innan.
frippan skrev:
kalle_sala skrev:
Måste bilen vara uppkopplad mot wifi för att man ens ska få frågan om uppgradering, eller räcker det att man kopplar upp sig mot wifi när väl bilen vill uppdateras? Alltså säger bilen till automatiskt även om man inte är uppkopplad mot wifi?
Om du går in i under programvara så står det att det finns en uppdatering och att du skall koppla upp dig till wifi för att få den
Okej, Oves svar ovan tolkar jag som att jag måste först koppla upp mig mot wifi för att bilen ens ska ev. söka efter nya uppdateringar, och du, frippan menar att jag inte behöver ha wifiuppkoppling för att få notisen, men att jag senare behöver koppla upp mig för att ladda hem uppdateringen. Jag hoppas på det sistnämnda då jag inte kommer åt wifi varken hemma eller på jobbet, får knappt "1 plupp" när jag ansluter mig till jobbets wifi.

Jag har nu version 2019.20.4.3 installerad och tänkte att jag aktivt måste göra något för att få en ny uppdatering.
Du behöver inte ha wifi för att se om det finns en uppdatering att ladda ner. Dock får du ingen notis och du måste själv gå in och kolla i bilen. Tror detta kommer att ändras med version 2019.32
Ah okej, tack för klargörandet, brukar gå in å kolla lite då och då!
Användarvisningsbild
McMagnus
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 27 jul 2019 11:58

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av McMagnus »

Kilowatt skrev:
Har tidigare hört mindre klagomål på torque steer med nya motorn. Kanske det som de fixar? Förbättrat något kring vinande ljudet från motor fram? Spekulationer :)
Va ute och provade lite över lunch. Betydligt lugnare i ratten vid hård acceleration nu, men vinandet tror jag är samma som förut, d.v.s. inget man tänker på om man inte stänger av allt ljud o lyssnar noga.

/Edit: Och jag hann räkna till 15 sek innan den klagade på att hålla i ratten, va det inte 8 förut?
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Användarvisningsbild
Anders1
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 28 apr 2019 17:57

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av Anders1 »

Idag fungerade uppdateringen av nyckelmojängerna; Jag lade dem lite längre fram i lådan (hade säkert ingen reell betydelse) och då gick det på 2:a försöket på den ena, medans den andra fick beskedet 'redan uppdaterad'.
Tesla Model S "Raven" Long range FSD 2019
Användarvisningsbild
twinor
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 05 dec 2018 21:20
Ort: Götlaborg

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av twinor »

Nu kom version 2019.32.1 till min Model 3
IMG_8419.jpg
Har inte kollat vilka "hjulkonfigureringar" som fanns att tillgå ännu dock.
Model 3 Performance -19, Blå med svart inredning
Model Y LR AWD -21 MIC, Midnight silver metallic med svart inredning
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av Tellus »

Testade ändra hjulkonfigurationen.
Ingen skillnad på räckviddsindikering, varken vid batterisymbolen eller under energi. Valde bara mellan 19" och 20" dock.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Irrelinn
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 30 mar 2019 18:03
Ort: Östersund

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av Irrelinn »

Tellus skrev:
Testade ändra hjulkonfigurationen.
Ingen skillnad på räckviddsindikering, varken vid batterisymbolen eller under energi. Valde bara mellan 19" och 20" dock.
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av TechNerd »

Fick 2019.32.1 till min S idag, ändringsloggen ser lite annorlunda ut.
PSX_20190904_194405.jpg
PSX_20190904_194444.jpg
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av olarsson »

C6406D9A-3F65-47F6-A417-BEC251C20CE0.jpeg
Testade också att skifta hjul. Testade svarta 22or ist för silver på skoj. Varpå det ballade ur ganska rejält. Gjorde alla olika omstarter men inget hjälpte. Förrän jag bytte hjul en gång till, då rättade allt till sig igen. :D
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av e5m1r »

Provade byta hjul på min S
Bilen botade om och det tog en stund innan den var startklar
Även avataren byttes i UI
Så nu kan man både sommar och vinter visa rätt :)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av thedude »

Fick också 2019.32.1 till min S imorse. Det funkar ibland med körfältssvvikelse men när den gör det så är det coolt hur den puttar tillbaka bilen till mitten av vägen :)
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Senaste version 2019.32

Inlägg av bjelkeman »

thedude skrev:
Fick också 2019.32.1 till min S imorse. Det funkar ibland med körfältssvvikelse men när den gör det så är det coolt hur den puttar tillbaka bilen till mitten av vägen :)
Skitirriterande på småvägar då den gör det stup i kvarten utan att jag är på väg ut i diket. Måste slå av den på väg till jobbet varje dag.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Skriv svar