Äh, ja, såklart. DETTA NYA strulet menar jag naturligtvis.Bjelke skrev:Hrm host host.... Jag tycker det började för flera år sedanmati skrev:Nej, strulet började redan i helgen.Hedman skrev:Kanske gick snett men något när de stängde ner servrarna under tisdagen?
Senaste version 2024.8
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2018.21
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Senaste version 2018.21
Har märkt på nya MCU (där option för always connected inte längre finns) att det är en bugg där bilen stänger av internet när den "somnat" så att man inte kan väcka den från appen. Fick bekräftat av SC att det faktiskt är en bugg. Hoppas på fix snabbt.
Re: Senaste version 2018.21
Blå text "hold" ovanför hastigheten, är det något nytt?
Körde med farthållaren aktiv, bilen stannade bakom en annan bil vid en korsning. Stängde av farthållaren och körde fram lite längre för att ge mer plats bakom, stannade genom att trycka ner bromsen till läge hold. Aktiverade farthållaren igen.
När bilen framför åkte iväg stod min bil kvar och en blå text med texten "HOLD" visades ovanför hastigheten. Har aldrig varit med om det tidigare, är det något nytt i senaste uppdateringen?
Var tvungen att trycka på gasen för att bilen skulle åka iväg. Blev så paff, så kan ha missuppfattat något. Får testa mer sen
Körde med farthållaren aktiv, bilen stannade bakom en annan bil vid en korsning. Stängde av farthållaren och körde fram lite längre för att ge mer plats bakom, stannade genom att trycka ner bromsen till läge hold. Aktiverade farthållaren igen.
När bilen framför åkte iväg stod min bil kvar och en blå text med texten "HOLD" visades ovanför hastigheten. Har aldrig varit med om det tidigare, är det något nytt i senaste uppdateringen?
Var tvungen att trycka på gasen för att bilen skulle åka iväg. Blev så paff, så kan ha missuppfattat något. Får testa mer sen
Model S 90D -17
Re: Senaste version 2018.21
Det verkar ha återkommit i denna version. Jag fick det också här om dagen efter uppdateringen till 2018.21. Det vara bra länge sedan jag såg det sist. Kan ha varit innan version 8.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Senaste version 2018.21
RTFM:
Det här är en gammal funktion, väldigt gammal. Att man inte ser den så ofta beror nog på att man oftare kör med autopiloten aktiverad än bara den adaptiva farthållaren i såna situationer.
Det här är en gammal funktion, väldigt gammal. Att man inte ser den så ofta beror nog på att man oftare kör med autopiloten aktiverad än bara den adaptiva farthållaren i såna situationer.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Senaste version 2018.21
Jag är ganska säker på att jag även har sett hold när jag har använt ap.
MS LR -23
MS 100D -18
MS 100D -18
Re: Senaste version 2018.21
Testade igen nu. Stannade bakom en bil, aktiverade hold och sen farthållaren. Bilen framför åkte iväg rätt tidigt efter det, först visades hold i blå text och sen åkte min bil iväg själv ändå. Kan den ha detekterat bilen framför som ett hinder?
Model S 90D -17
Re: Senaste version 2018.21
det ska med 24:an gå att ställa in maxhastighet remote. Så om någon lånar bilen och man glömt att det är en fartdåre, så sätter man maxhastighet till 80km/hRemuz skrev:24
https://electrek.co/2018/06/20/tesla-re ... pp-update/
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Senaste version 2018.21
Vill ha då min fru är en ...HelectriC skrev:det ska med 24:an gå att ställa in maxhastighet remote. Så om någon lånar bilen och man glömt att det är en fartdåre, så sätter man maxhastighet till 80km/hRemuz skrev:24
https://electrek.co/2018/06/20/tesla-re ... pp-update/
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Senaste version 2018.21
Samma sak som med MB S-klass för några år sedan. Bilen tar över när man själv vill något annatdanni skrev:RTFM:
Det här är en gammal funktion, väldigt gammal. Att man inte ser den så ofta beror nog på att man oftare kör med autopiloten aktiverad än bara den adaptiva farthållaren i såna situationer.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Senaste version 2018.21
Då kanske man vågar låna ut den till dotternPontus skrev:Vill ha då min fru är en ...HelectriC skrev:det ska med 24:an gå att ställa in maxhastighet remote. Så om någon lånar bilen och man glömt att det är en fartdåre, så sätter man maxhastighet till 80km/hRemuz skrev:24
https://electrek.co/2018/06/20/tesla-re ... pp-update/
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Re: Senaste version 2018.24.1
Jag tänker inte uppdatera bilen när 2018.24 eller vad det nu blir i min. Jag tycker AP funkar jättebra som den är utan att tjata på mig hela tiden om att hålla i ratten. Jag hoppas det kommer en ersättare i framtiden, när tillräckligt många klagar och slutar köpa till AP för att den ör för tjatig! Köra ner igenom Europa med tjat var 30sek, nej tack!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Senaste version 2018.24.1
Körde 80 mil i onsdags och fick hela två påminnelser om att hålla i ratten i AP 2018.21. Tycker faktiskt den gnäller mindre nu än tidigare även ifall tiden mellan gnället har minskat om man helt släpper ratten. Ifall det skulle vara 30 sekunder mellan varje påminnelse så skulle det garanterat betyda 3 minuter mellan gnället i äldre version. Detta skulle betyda ca 180 påminnelser för 80 mil.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Senaste version 2018.24.1
Jag tycker att man behöver hålla i ratten lösare än innan vilket medför att man får mindre varningar än innan bara man håller händerna på ratten. Så jag håller med dig fast jag har bara 2018.21.9 än förståsSvenssons skrev:Körde 80 mil i onsdags och fick hela två påminnelser om att hålla i ratten i AP 2018.21. Tycker faktiskt den gnäller mindre nu än tidigare även ifall tiden mellan gnället har minskat om man helt släpper ratten. Ifall det skulle vara 30 sekunder mellan varje påminnelse så skulle det garanterat betyda 3 minuter mellan gnället i äldre version. Detta skulle betyda ca 180 påminnelser för 80 mil.
Re: Senaste version 2018.24.1
Men är det inte versionen efter 21 som börjar tjata?Svenssons skrev:Körde 80 mil i onsdags och fick hela två påminnelser om att hålla i ratten i AP 2018.21. Tycker faktiskt den gnäller mindre nu än tidigare även ifall tiden mellan gnället har minskat om man helt släpper ratten. Ifall det skulle vara 30 sekunder mellan varje påminnelse så skulle det garanterat betyda 3 minuter mellan gnället i äldre version. Detta skulle betyda ca 180 påminnelser för 80 mil.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Senaste version 2018.24.1
HelectriC skrev:Jag tänker inte uppdatera bilen när 2018.24 eller vad det nu blir i min. Jag tycker AP funkar jättebra som den är utan att tjata på mig hela tiden om att hålla i ratten. Jag hoppas det kommer en ersättare i framtiden, när tillräckligt många klagar och slutar köpa till AP för att den ör för tjatig! Köra ner igenom Europa med tjat var 30sek, nej tack!
Avundas dig som inte uppdaterat ännu. Ska själv ner igenom Europa men får bita ihop och ratta bil som i vilken annan gammal Mercedes som helst. Njut av en mer avslappnad färd i din ej uppdaterade Tesla, med AP värd namnet!
BV
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Senaste version 2018.24.1
Håller helt med, jag kan ju inte sitta och virka såklart men är jag förare i en bil skall jag köra bil inte pilla med annat och minimum för att kunna reagera är en hand på ratten. Innan 2018.21.9 hjälpte inte det alltid och jag tvingades vicka på ratten på långa raksträckor, sedan uppdateringen räcker det med att ha en hand på ratten.Kulingen skrev:Jag tycker att man behöver hålla i ratten lösare än innan vilket medför att man får mindre varningar än innan bara man håller händerna på ratten. Så jag håller med dig fast jag har bara 2018.21.9 än förståsSvenssons skrev:Körde 80 mil i onsdags och fick hela två påminnelser om att hålla i ratten i AP 2018.21. Tycker faktiskt den gnäller mindre nu än tidigare även ifall tiden mellan gnället har minskat om man helt släpper ratten. Ifall det skulle vara 30 sekunder mellan varje påminnelse så skulle det garanterat betyda 3 minuter mellan gnället i äldre version. Detta skulle betyda ca 180 påminnelser för 80 mil.
Re: Senaste version 2018.24.1
Nej, tid innan påminnelse kommer upp när man inte håller i ratten minskade från kanske 3 minuter till 30 sekunder i 2018.21.9. Version 2018.24 kanske har ändrat själva meddelandet, kanske har lagt till config-möjlighet eller gjort andra ändringar men det är version 21.9 som en del har klagat på då de måste hålla i ratten oftare när de kör.HelectriC skrev:Men är det inte versionen efter 21 som börjar tjata?Svenssons skrev:Körde 80 mil i onsdags och fick hela två påminnelser om att hålla i ratten i AP 2018.21. Tycker faktiskt den gnäller mindre nu än tidigare även ifall tiden mellan gnället har minskat om man helt släpper ratten. Ifall det skulle vara 30 sekunder mellan varje påminnelse så skulle det garanterat betyda 3 minuter mellan gnället i äldre version. Detta skulle betyda ca 180 påminnelser för 80 mil.
Har inte sett att nåhpn här har 2018.24 ännu.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Senaste version 2018.24.1
Jaha, men då är det ingen större fara, min med 21 funkar som tidigare, inga problem, faran avblåstSvenssons skrev:Nej, tid innan påminnelse kommer upp när man inte håller i ratten minskade från kanske 3 minuter till 30 sekunder i 2018.21.9. Version 2018.24 kanske har ändrat själva meddelandet, kanske har lagt till config-möjlighet eller gjort andra ändringar men det är version 21.9 som en del har klagat på då de måste hålla i ratten oftare när de kör.HelectriC skrev:Men är det inte versionen efter 21 som börjar tjata?Svenssons skrev:Körde 80 mil i onsdags och fick hela två påminnelser om att hålla i ratten i AP 2018.21. Tycker faktiskt den gnäller mindre nu än tidigare även ifall tiden mellan gnället har minskat om man helt släpper ratten. Ifall det skulle vara 30 sekunder mellan varje påminnelse så skulle det garanterat betyda 3 minuter mellan gnället i äldre version. Detta skulle betyda ca 180 påminnelser för 80 mil.
Har inte sett att nåhpn här har 2018.24 ännu.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Senaste version 2018.24.1
Ska också ner i Europa snart. Det är dock inte så ansträngande att köra själv, för mig är det mindre ansträngande än att använda AP nu. Däremot tror jag AP kommer komma till användning om det blir bilköer.TBjorn skrev:HelectriC skrev:Jag tänker inte uppdatera bilen när 2018.24 eller vad det nu blir i min. Jag tycker AP funkar jättebra som den är utan att tjata på mig hela tiden om att hålla i ratten. Jag hoppas det kommer en ersättare i framtiden, när tillräckligt många klagar och slutar köpa till AP för att den ör för tjatig! Köra ner igenom Europa med tjat var 30sek, nej tack!
Avundas dig som inte uppdaterat ännu. Ska själv ner igenom Europa men får bita ihop och ratta bil som i vilken annan gammal Mercedes som helst. Njut av en mer avslappnad färd i din ej uppdaterade Tesla, med AP värd namnet!
Model S 90D -17
Re: Senaste version 2018.24.1
Precis så. Att köra med AP, framförallt på tyska motorvägar med mycket trafik, är ganska ansträngande faktiskt. I synnerhet när man har passagerare i bilen som gnäller att man kör rycktigt och okoncentrerat, fast det är i själva verket AP som orsakar detta. I bilköer fungerar det däremot ganska bra.Wir skrev:Ska också ner i Europa snart. Det är dock inte så ansträngande att köra själv, för mig är det mindre ansträngande än att använda AP nu. Däremot tror jag AP kommer komma till användning om det blir bilköer.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Senaste version 2018.24.1
Uppenbarligen ska summon komma med denna uppdateringen. Varför har ingen sagt något
Nu längtar jag igen
Nu längtar jag igen
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Senaste version 2018.24.1
Nu har jag hunnit köra 30 mils långresa med 2018.24.1, huvudsakligen med AP. Jag tycker det fungerar fenomenalt. Jag fick inte en enda nag, förutom en gång när jag med flit släppte ratten för att jag ville se hur det nya meddelandet ser ut. Men utöver det, inte en enda. Autopiloten skötte sig bra, överlag, förutom på ett ställe på hemvägen när linjerna försvann i marken och den helt plötsligt ville göra en mycket tvär vänstersväng i 120 km/h. Tur jag höll händerna på ratten då!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com