Senaste version 2024.8

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Kulingen »

Hallå där!! Vem det än är som har kapat Matis konto så lämna genast tillbaks det! :lol:[/quote]

Matis kanske bara är förvirrad och tänker på nya T R2?[/quote]

Ja efter dagens event känns ju typ hela livet bättre så.... ;)
Jag fick fanimej rysningar när roadstern gled fram ur röken![/quote]

Man får prioritera, Säljer jag lägenheten har jag ju råd med den :roll:[/quote]
Räcker väl med njuren. Bild[/quote]

Hur mycket av kroppen kan man sälja? Tänkte om man ville ha 2 st olika färger? Tänker på en bränslepatron på jobbet (nuclear) kostar ganska exakt 3 miljoner hmmm
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Senaste version 2017.44

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
mati skrev:
Kulingen skrev:
Är det något problem med den senaste versionen 2017.44? Den laddas ner betydligt saktare än någonsin. Är det någon som provat och fått något fel?
...Däremot så har bilens förmåga att se vägen förbättrats dramatiskt. Nu klarar den t o m vägar utan vita streck. Fortfarande vingligt, men ljusår bättre än förut.
Hallå där!! Vem det än är som har kapat Matis konto så lämna genast tillbaks det! :lol:
Det är lugnt, det var jag som skrev det. :) För att förtydliga: min AP vinglar fortfarande och den kör fortfarande som en tonåring. Själva körandet har inte förbättrats nämnvärt för min bil. Men den ser vägen och linjerna bättre än förut. Det hoppar och far inte längre lika mycket i displayen. Nu är det ungefär som version 17.17.4 som fungerade bäst av alla.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3191
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Leo »

Hade en låne S i veckan med AP1 så kunde jämföra den med AP2 i vår X. Båda xx.44 version. Skulle säga på det lilla jag jämförde att AP1 fortfarande är mjukare och vinglar mindre.

Dock fick jag precis xx.46, inte provat den ännu.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Tars »

Leo skrev:
Hade en låne S i veckan med AP1 så kunde jämföra den med AP2 i vår X. Båda xx.44 version. Skulle säga på det lilla jag jämförde att AP1 fortfarande är mjukare och vinglar mindre.

Dock fick jag precis xx.46, inte provat den ännu.
AP1 är mycket bättre.
Ap2 tvärnitar vid Rosersbergsavfarten varje gång.
Blir tokig på det.
Det gör den även om jag kör med farthållaren.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Legato »

Har iofs fortfarande version 44 på min AP1 men tyvärr måste jag säga att den är oroligare än någonsin. Har tyckt att den varit stabil mellan linjerna hela tiden men nu har den plötsligt börjat studsa likt en XC90 :(
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av mati »

Men AP2 har blivit bättre. Jag kan plötsligt aktivera den på småvägar där det var omöjligt tidigare. Det är visserligen livsfarligt eftersom den kan fortfarande få för sig att styra rätt in i diket på dessa vägar. Alltså fortfarande tämligen oanvändbart med folk i bilen. Men den går inte riktigt lika ofta bananas och ibland blir jag faktiskt nästan imponerad att den klarar av att hålla sig på vägen. Trots avsaknad av vägmarkeringar t.ex.
Jag ser för första gången på flera månader en markant förbättring. Efter otaliga värdelösa uppdateringar har det hänt nåt.
I december är den nog nästan ikapp AP1. Precis som Elon har sagt. För han menade väl december 2017, eller....?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Tars »

mati skrev:
Men AP2 har blivit bättre. Jag kan plötsligt aktivera den på småvägar där det var omöjligt tidigare. Det är visserligen livsfarligt eftersom den kan fortfarande få för sig att styra rätt in i diket på dessa vägar. Alltså fortfarande tämligen oanvändbart med folk i bilen. Men den går inte riktigt lika ofta bananas och ibland blir jag faktiskt nästan imponerad att den klarar av att hålla sig på vägen. Trots avsaknad av vägmarkeringar t.ex.
Jag ser för första gången på flera månader en markant förbättring. Efter otaliga värdelösa uppdateringar har det hänt nåt.
I december är den nog nästan ikapp AP1. Precis som Elon har sagt. För han menade väl december 2017, eller....?
Hoppas det.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Remuz »

Har bestämt mig att 42 är det sämsta jag haft. Ap går nästan aldrig att aktivera och felmeddelandet fryser på skärmen. Samma sak om ap slår av automatiskt. Längtar till nästa version landar i min bil.
9062DCFA-F93B-4C14-82C1-BD0573D3AFC4.jpeg
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av mati »

Det där har jag aldrig fått. Det måste ha blivit nåt fel med din bil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Kulingen »

Håller med mati, har bara haft bilen snart i 3 månader men 2017.42 fungerar klockrent för mig den har till och med börjat bromsa om kurvan är för skarp
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Remuz »

4e gången idag
F69FDF8E-DF3F-4B3D-A78D-CE58E18CD40F.jpeg
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av e5m1r »

Remuz skrev:
4e gången idag
Kollar efter isbildning på radarn ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av mati »

Kulingen skrev:
... och med börjat bromsa om kurvan är för skarp
Det har den väl alltid gjort? Fast långt ifrån överallt. I vissa kurvor bromsar den, i vissa får man bromsa själv.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Kulingen »

mati skrev:
Kulingen skrev:
... och med börjat bromsa om kurvan är för skarp
Det har den väl alltid gjort? Fast långt ifrån överallt. I vissa kurvor bromsar den, i vissa får man bromsa själv.
Jag har iaf inte märkt det så tydligt innan men jag har inte haft bilen så länge förstås
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Remuz »

e5m1r skrev:
Remuz skrev:
4e gången idag
Kollar efter isbildning på radarn ?
Var så innan isen kom också. Trodde det kom med 42. Känns väldigt mjukvara eftersom felmeddelandet hänger sig kvar
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av mati »

Den bromsar även i kurvor om du bara kör med farthållaren utan autosteer. Men som sagt inte alltid. Jag har en kurva nära mitt hem där den bromsar när jag kommer från ena hållet, men inte från andra hållet. Det känns som att det är hårdkodat vilka kurvor den ska bromsa inför. Det gjordes nog en fredag kväll och utvecklaren blev inte riktigt klar. På måndagen hade utvecklaren glömt det och började med nåt annat. Ett klassiskt fall. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 979
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Generalbogge »

Fick 2017.46 installerat under natten, och första intrycken är:
Lite bättre filbyten på motorvägen.
Lite för kraftig sänkning av farten när man minskar med cruise-control spaken.
I övrigt inga större förändringar för min del.
Men hur funkar funktionen för assistans vid in- eller urstigning av bilen? Behöver det aktiveras? Hittar inte något i menyerna heller.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av ellerstrom »

Generalbogge skrev:
Fick 2017.46 installerat under natten, och första intrycken är:
Lite bättre filbyten på motorvägen.
Lite för kraftig sänkning av farten när man minskar med cruise-control spaken.
I övrigt inga större förändringar för min del.
Men hur funkar funktionen för assistans vid in- eller urstigning av bilen? Behöver det aktiveras? Hittar inte något i menyerna heller.
Aktivera "easy entry" under den profil du vill använda det för. Justera sedan säter och rätten till den position du vill ha för in/urstigning och välj spara. Sedan ska det funka (tror jag, har ej testat).

Bild
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Jensa »

Det där med easy entry känns inte helt genomtänkt. Jag vill ju ha min inställning på och sambon vill ha sin egen easy entry. Som det blev nu åkte sätet en halvmeter bak varje gång hon tryckte på P. Så, vi fick lösa i-landsproblemet med att bara jag fick användning av easy entry :lol:
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av ellerstrom »

Skapa en vanlig profil för hennes easy entry, som hon sedan får trycka manuellt på vid behov. Lite krångligare men ändå hyffsat smidigt.

Håller för övrigt med om att det borde varit möjligt att ha olika easy entry för sina profiler.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5303
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Jensa skrev:
Det där med easy entry känns inte helt genomtänkt. Jag vill ju ha min inställning på och sambon vill ha sin egen easy entry. Som det blev nu åkte sätet en halvmeter bak varje gång hon tryckte på P. Så, vi fick lösa i-landsproblemet med att bara jag fick användning av easy entry :lol:
Och för att komma fram till sin normala position igen så hon når pedalerna, så måste hon trycka på bromsen... :oops:

Jag har varit med om liknande problematik på en Hyundai. Sjukt irriterande att sitta där och sparka med fötterna, utan att nå fram. :lol:
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Kulingen »

Ytterligare ön ny version 2017.46.8 50d6145
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Bjelke »

2017.46.8 50d6145

År.vecka.dag...
Där har vi Elons Torsdag, den hemliga extradagen! :o :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av Kulingen »

Bjelke skrev:
2017.46.8 50d6145

År.vecka.dag...
Där har vi Elons Torsdag, den hemliga extradagen! :o :mrgreen:
Undrar vad det är, får gå ut och undersöka bilen hmmm. Dam you Elon för mitt huvudbry :lol:
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Senaste version 2017.46

Inlägg av mati »

Kulingen skrev:
Bjelke skrev:
2017.46.8 50d6145

År.vecka.dag...
Där har vi Elons Torsdag, den hemliga extradagen! :o :mrgreen:
Undrar vad det är, får gå ut och undersöka bilen hmmm. Dam you Elon för mitt huvudbry :lol:
Regnsensor? Full autonomi? Mjukvaruemulerad dragkrok på Model S?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar