Senaste version 2024.8
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2018.39.6
Det betyder ju att Elon läser detta...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2018.39.6
Samma här på gamla bilen men på nya vill jag ha en lösning på deep sleepmati skrev:Ja, det spelar ingen roll för mig. Det var bara ett konstaterande att jag har en gammal version.Svenssons skrev:Har du inte skrivit att du inte vill ha nya uppdateringar så ofta?
På gamla bilen har jag medvetet valt att vänta med att lägga in flera gånger när det har varit usla versioner...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Senaste version 2018.39.6
Dessa video om 2018.39.6 var rätt bra.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Re: Senaste version 2018.39.6
Coolt att den nu uppenbarligen kan se bilar som ligger snett bakom. Och de visas även i displayen. Hittills har den ju bara visat bilar direkt framför mig, vilket är lite onödig information egentligen, för dessa bilar ser jag ju själv när jag tittar genom vindrutan.bjelkeman skrev:Dessa video om 2018.39.6 var rätt bra.
Den verkar också har blivit bättre på att se linjerna. Inget som fladdrar och dansar. Det ser väldigt stabilt och fint ut.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Senaste version 2018.39.6
Sluta vara så negativmati skrev:Hittills har den ju bara visat bilar direkt framför mig, vilket är lite onödig information egentligen, för dessa bilar ser jag ju själv när jag tittar genom vindrutan.
Re: Senaste version 2018.39.6
F'låt...kallekula skrev:Sluta vara så negativmati skrev:Hittills har den ju bara visat bilar direkt framför mig, vilket är lite onödig information egentligen, för dessa bilar ser jag ju själv när jag tittar genom vindrutan.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Senaste version 2018.40
39 var V9 men den kom aldrig till Europa.Remuz skrev:40. Är detta v9 tro?!
Re: Senaste version 2018.40
39 är testversionen av V9. Version 40 är fortfarande v.9 misstänker jag.vigge50 skrev:39 var V9 men den kom aldrig till Europa.Remuz skrev:40. Är detta v9 tro?!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Senaste version 2018.40
Snart måste vi kanske ändra nyaste versionen till att ha 2 st pga att nya versioner inte verka komma i Europa längre
Vad är den nyaste versionen vi har här? 2018.36.2 ac4a215?
Vad är den nyaste versionen vi har här? 2018.36.2 ac4a215?
Re: Senaste version 2018.40
Det är bara temporärt tills de är OK med v9 för Europa.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
Re: Senaste version 2018.40
Om det är lagen det hänger på kan det ta åratal i Europa.erkap skrev:Det är bara temporärt tills de är OK med v9 för Europa.
Re: Senaste version 2018.40
Vilken lag skulle det vara?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Senaste version 2018.40
Lag kanske är fel ord men vem som bär ansvaret vid krock med självkörande bilar måste nog utredas förstbylund skrev:Vilken lag skulle det vara?
Re: Senaste version 2018.40
V9 är samma som V8 ur den synvinkeln. Det är föraren som är ansvarig för hur den kör.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2018.40
Än så länge (tills dom pratar nivå 5 antar jag) så är det förarens ansvar, bilarna kan inte köra utan det än (och det lär väl dröja), så ur den synvinkeln är det lugnt...Kulingen skrev:Lag kanske är fel ord men vem som bär ansvaret vid krock med självkörande bilar måste nog utredas förstbylund skrev:Vilken lag skulle det vara?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Senaste version 2018.40.1
2018,40.1 släppt...
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Re: Senaste version 2018.40
Ska inte nivå 3 och 4 fixas innan det blir aktuellt med 5?Bjelke skrev:Än så länge (tills dom pratar nivå 5 antar jag) så är det förarens ansvar, bilarna kan inte köra utan det än (och det lär väl dröja), så ur den synvinkeln är det lugnt...Kulingen skrev:Lag kanske är fel ord men vem som bär ansvaret vid krock med självkörande bilar måste nog utredas förstbylund skrev:Vilken lag skulle det vara?
X100 lev.14/8-18.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2018.40
Jo självklart, och visst, redan på nivå 3 kan man börja prata om vems ansvaret vid olycka är då man redan på den nivån ska kunna släppa fokus från körningen ochfar1far2 skrev:Ska inte nivå 3 och 4 fixas innan det blir aktuellt med 5?Bjelke skrev:Än så länge (tills dom pratar nivå 5 antar jag) så är det förarens ansvar, bilarna kan inte köra utan det än (och det lär väl dröja), så ur den synvinkeln är det lugnt...Kulingen skrev:Lag kanske är fel ord men vem som bär ansvaret vid krock med självkörande bilar måste nog utredas förstbylund skrev:Vilken lag skulle det vara?
koncentrera sig på annat (men bara för en kortare stund) och vara beredd att ta över om systemet inte räcker till. Och redan på den här nivån börjar det bli krångligt
men jag tror att det kommer att bli förarens ansvar även på den här nivån, oavsett vad som händer vid en olycka, det kommer att bli en nivå som i praktiken inte finns utan
blir samma som nivå 2 ur ansvarssynpunkt.
Olyckan i somras känns lite som på den här nivån, han satt ju och fipplade med annat och tittade bort några sekunder och pang så
körde bilen på den där kvinnan med cykeln, hade det varit nivå 3 så skulle han ha haft ryggen fri. Nu kör körde dom ju inte på nivå 3 ur lagens synvinkel men funkar väl som exempel...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Senaste version 2018.41
Jag anser att nivå 3 borde förbjudas rakt av. Redan nu med nivå 2 diskuteras det ivrigt vem som bär ansvaret, trots att det än så länge är solklart att det är föraren.
Med nivå 3 blir gränsen riktigt luddig. Föraren har ansvaret men bilen får ändå köra själv i de situationerna den klarar av. Jaha, och sen då?
Nä, hoppa över nivå 3 och gå direkt till 4 när utvecklingen har kommit dit. Halvautonoma system med oklar ansvarsfördelning (i förarens ögon) är bara farliga.
Med nivå 3 blir gränsen riktigt luddig. Föraren har ansvaret men bilen får ändå köra själv i de situationerna den klarar av. Jaha, och sen då?
Nä, hoppa över nivå 3 och gå direkt till 4 när utvecklingen har kommit dit. Halvautonoma system med oklar ansvarsfördelning (i förarens ögon) är bara farliga.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2018.41
Kan inte mer än hålla med fullständigt. Som jag ser det så är det ungefär så som Tesla gör nu, dom inför funktioner som snart liknar nivå 3 men låter det ligga kvar på nivå 2,mati skrev:Jag anser att nivå 3 borde förbjudas rakt av. Redan nu med nivå 2 diskuteras det ivrigt vem som bär ansvaret, trots att det än så länge är solklart att det är föraren.
Med nivå 3 blir gränsen riktigt luddig. Föraren har ansvaret men bilen får ändå köra själv i de situationerna den klarar av. Jaha, och sen då?
Nä, hoppa över nivå 3 och gå direkt till 4 när utvecklingen har kommit dit. Halvautonoma system med oklar ansvarsfördelning (i förarens ögon) är bara farliga.
och det är kanske därför det pratas om lagar och paragrafer för oss i Europa då dom försöker börja sniffa på nivå 3? Jag hoppas att det inte är så utan att dom fortsätter
att ligga på nivå 2, då slipper vi tjafs om ansvar vid olyckor osv.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- bjornlilja
- Teslaägare
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 30 maj 2017 09:37
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Senaste version 2018.41
Gällande version 9 så får vi vänta berättar Electrec: ”As for ‘Navigate on Autopilot’ in Europe, Musk confirmed that it is still months away as they need to address the differences in how lane lines are painted, which varies greatly by country.”