Sida 54 av 354

Re: Senaste version 2018.39.6

Postat: 07 okt 2018 11:25
av Pontus
Det betyder ju att Elon läser detta...

Re: Senaste version 2018.39.6

Postat: 07 okt 2018 12:40
av Bjelke
mati skrev:
Svenssons skrev:
Har du inte skrivit att du inte vill ha nya uppdateringar så ofta?
Ja, det spelar ingen roll för mig. Det var bara ett konstaterande att jag har en gammal version.
Samma här på gamla bilen men på nya vill jag ha en lösning på deep sleep :twisted:
På gamla bilen har jag medvetet valt att vänta med att lägga in flera gånger när det har varit usla versioner...

Re: Senaste version 2018.39.6

Postat: 07 okt 2018 22:43
av bjelkeman
Dessa video om 2018.39.6 var rätt bra.




Re: Senaste version 2018.39.6

Postat: 08 okt 2018 11:29
av mati
bjelkeman skrev:
Dessa video om 2018.39.6 var rätt bra.
Coolt att den nu uppenbarligen kan se bilar som ligger snett bakom. Och de visas även i displayen. Hittills har den ju bara visat bilar direkt framför mig, vilket är lite onödig information egentligen, för dessa bilar ser jag ju själv när jag tittar genom vindrutan.
Den verkar också har blivit bättre på att se linjerna. Inget som fladdrar och dansar. Det ser väldigt stabilt och fint ut.

Re: Senaste version 2018.39.6

Postat: 08 okt 2018 11:34
av kallekula
mati skrev:
Hittills har den ju bara visat bilar direkt framför mig, vilket är lite onödig information egentligen, för dessa bilar ser jag ju själv när jag tittar genom vindrutan.
Sluta vara så negativ :D :lol:

Re: Senaste version 2018.39.6

Postat: 08 okt 2018 11:38
av mati
kallekula skrev:
mati skrev:
Hittills har den ju bara visat bilar direkt framför mig, vilket är lite onödig information egentligen, för dessa bilar ser jag ju själv när jag tittar genom vindrutan.
Sluta vara så negativ :D :lol:
F'låt...

Re: Senaste version 2018.39.7

Postat: 12 okt 2018 06:56
av Remuz
39.7

Re: Senaste version 2018.40

Postat: 16 okt 2018 22:06
av Remuz
40. Är detta v9 tro?!

Re: Senaste version 2018.40

Postat: 16 okt 2018 22:33
av vigge50
Remuz skrev:
40. Är detta v9 tro?!
39 var V9 men den kom aldrig till Europa.

Re: Senaste version 2018.40

Postat: 16 okt 2018 22:51
av Svenssons
vigge50 skrev:
Remuz skrev:
40. Är detta v9 tro?!
39 var V9 men den kom aldrig till Europa.
39 är testversionen av V9. Version 40 är fortfarande v.9 misstänker jag.

Re: Senaste version 2018.40

Postat: 18 okt 2018 05:00
av Kulingen
Snart måste vi kanske ändra nyaste versionen till att ha 2 st pga att nya versioner inte verka komma i Europa längre :shock:

Vad är den nyaste versionen vi har här? 2018.36.2 ac4a215?

Re: Senaste version 2018.40

Postat: 18 okt 2018 07:31
av erkap
Det är bara temporärt tills de är OK med v9 för Europa.

Re: Senaste version 2018.40

Postat: 18 okt 2018 07:43
av Kulingen
erkap skrev:
Det är bara temporärt tills de är OK med v9 för Europa.
Om det är lagen det hänger på kan det ta åratal i Europa.

Re: Senaste version 2018.40

Postat: 18 okt 2018 08:39
av bylund
Vilken lag skulle det vara?

Re: Senaste version 2018.40

Postat: 18 okt 2018 08:51
av Kulingen
bylund skrev:
Vilken lag skulle det vara?
Lag kanske är fel ord men vem som bär ansvaret vid krock med självkörande bilar måste nog utredas först

Re: Senaste version 2018.40

Postat: 18 okt 2018 08:58
av bylund
V9 är samma som V8 ur den synvinkeln. Det är föraren som är ansvarig för hur den kör.

Re: Senaste version 2018.40

Postat: 18 okt 2018 08:59
av Bjelke
Kulingen skrev:
bylund skrev:
Vilken lag skulle det vara?
Lag kanske är fel ord men vem som bär ansvaret vid krock med självkörande bilar måste nog utredas först
Än så länge (tills dom pratar nivå 5 antar jag) så är det förarens ansvar, bilarna kan inte köra utan det än (och det lär väl dröja), så ur den synvinkeln är det lugnt...

Re: Senaste version 2018.40.1

Postat: 19 okt 2018 19:11
av JonasH
2018,40.1 släppt...

Re: Senaste version 2018.40

Postat: 19 okt 2018 19:14
av far1far2
Bjelke skrev:
Kulingen skrev:
bylund skrev:
Vilken lag skulle det vara?
Lag kanske är fel ord men vem som bär ansvaret vid krock med självkörande bilar måste nog utredas först
Än så länge (tills dom pratar nivå 5 antar jag) så är det förarens ansvar, bilarna kan inte köra utan det än (och det lär väl dröja), så ur den synvinkeln är det lugnt...
Ska inte nivå 3 och 4 fixas innan det blir aktuellt med 5?

Re: Senaste version 2018.41

Postat: 22 okt 2018 06:24
av Remuz
41 ute i Kalifornien

Re: Senaste version 2018.40

Postat: 22 okt 2018 07:07
av Bjelke
far1far2 skrev:
Bjelke skrev:
Kulingen skrev:
bylund skrev:
Vilken lag skulle det vara?
Lag kanske är fel ord men vem som bär ansvaret vid krock med självkörande bilar måste nog utredas först
Än så länge (tills dom pratar nivå 5 antar jag) så är det förarens ansvar, bilarna kan inte köra utan det än (och det lär väl dröja), så ur den synvinkeln är det lugnt...
Ska inte nivå 3 och 4 fixas innan det blir aktuellt med 5?
Jo självklart, och visst, redan på nivå 3 kan man börja prata om vems ansvaret vid olycka är då man redan på den nivån ska kunna släppa fokus från körningen och
koncentrera sig på annat (men bara för en kortare stund) och vara beredd att ta över om systemet inte räcker till. Och redan på den här nivån börjar det bli krångligt
men jag tror att det kommer att bli förarens ansvar även på den här nivån, oavsett vad som händer vid en olycka, det kommer att bli en nivå som i praktiken inte finns utan
blir samma som nivå 2 ur ansvarssynpunkt.
Olyckan i somras känns lite som på den här nivån, han satt ju och fipplade med annat och tittade bort några sekunder och pang så
körde bilen på den där kvinnan med cykeln, hade det varit nivå 3 så skulle han ha haft ryggen fri. Nu kör körde dom ju inte på nivå 3 ur lagens synvinkel men funkar väl som exempel...

Re: Senaste version 2018.41

Postat: 22 okt 2018 07:15
av mati
Jag anser att nivå 3 borde förbjudas rakt av. Redan nu med nivå 2 diskuteras det ivrigt vem som bär ansvaret, trots att det än så länge är solklart att det är föraren.
Med nivå 3 blir gränsen riktigt luddig. Föraren har ansvaret men bilen får ändå köra själv i de situationerna den klarar av. Jaha, och sen då?
Nä, hoppa över nivå 3 och gå direkt till 4 när utvecklingen har kommit dit. Halvautonoma system med oklar ansvarsfördelning (i förarens ögon) är bara farliga.

Re: Senaste version 2018.41

Postat: 22 okt 2018 08:01
av Bjelke
mati skrev:
Jag anser att nivå 3 borde förbjudas rakt av. Redan nu med nivå 2 diskuteras det ivrigt vem som bär ansvaret, trots att det än så länge är solklart att det är föraren.
Med nivå 3 blir gränsen riktigt luddig. Föraren har ansvaret men bilen får ändå köra själv i de situationerna den klarar av. Jaha, och sen då?
Nä, hoppa över nivå 3 och gå direkt till 4 när utvecklingen har kommit dit. Halvautonoma system med oklar ansvarsfördelning (i förarens ögon) är bara farliga.
Kan inte mer än hålla med fullständigt. Som jag ser det så är det ungefär så som Tesla gör nu, dom inför funktioner som snart liknar nivå 3 men låter det ligga kvar på nivå 2,
och det är kanske därför det pratas om lagar och paragrafer för oss i Europa då dom försöker börja sniffa på nivå 3? Jag hoppas att det inte är så utan att dom fortsätter
att ligga på nivå 2, då slipper vi tjafs om ansvar vid olyckor osv.

Re: Senaste version 2018.41

Postat: 24 okt 2018 22:29
av bjornlilja
Gällande version 9 så får vi vänta berättar Electrec: ”As for ‘Navigate on Autopilot’ in Europe, Musk confirmed that it is still months away as they need to address the differences in how lane lines are painted, which varies greatly by country.”

Re: Senaste version 2018.42

Postat: 25 okt 2018 17:24
av Remuz
42 ute