Volkswagens reklam om elbilar på FB

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Volkswagens reklam om elbilar på FB

Inlägg av zyax »

mati skrev:
Jag tycker att det här forumet är ändå ganska balanserat. Det är inte bara fanboys som hyllar Tesla oavsett vad det handlar om, vilket är bra. Jag kan nog sälla mig skaran av dem som skrivit en del negativt om Tesla. Och det är knappast för att jag är avundsjuk. Tvärtom, jag är inne på min andra Tesla, så man kan säga att jag har fått lite perspektiv. Jag gillar konceptet, jag tror att övergången till elbilar hade aldrig kommit om det inte hade varit för Tesla och Model S som har satt el(d) i röven på alla andra. Tesla har gjort mycket rätt, väldigt mycket rätt. Men de har också gjort mycket fel. Såväl bilarna som organisationen har sina uppenbara brister, och det får man inte bara sopa under mattan.
Det är skillnad här inne och på andra ställen, men det försvaras även en hel del i onödan här inne. Jag tycker inte att det är mer än rätt att vara lite negativ mot Tesla eller Elons tweets ibland när det lovas för mycket eller när andra har mycket bättre lösningar.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3278
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Volkswagens reklam om elbilar på FB

Inlägg av Niklas Z »

Jag tycker också att det överlag är bättre här. När det försvaras i onödan på detta forum kan jag tänka mig att det är en konsekvens av att man hört en massa dumheter från folk på allehanda ställen och så reagerar man delvis på de sakerna, lika mycket som på det som faktiskt skrivs i inläggen före. Det är ganska mänskligt att göra på det sättet.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Skriv svar