Volkswagens reklam om elbilar på FB

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Volkswagens reklam om elbilar på FB

Inlägg av Kulingen »

iAkita skrev:
Jag ska kanske tillägga att jag personligen aldrig någonsin skulle köpa en bil från VW koncernen. Dels för fusket, och dels för hur bedrövligt de hanterat det i Europa och hur lättvindigt de kommit undan. Min långsinthet över det är däremot inte nog för att rent objektivt kunna se att deras bidrag till elektrifiering, och därmed minskad miljöpåverkan, antagligen kommer bli högst betydande.
Stora bolag som VW kommer till 99 % alltid klara sig, därav som jag skrev från början, de som har råd med en 400T kr bil boka Tesla 3 för att stå upp mot denna stora fuskande drake.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Verdi

Re: Volkswagens reklam om elbilar på FB

Inlägg av Verdi »

iAkita skrev:
Jag ska kanske tillägga att jag personligen aldrig någonsin skulle köpa en bil från VW koncernen. Dels för fusket, och dels för hur bedrövligt de hanterat det i Europa och hur lättvindigt de kommit undan. Min långsinthet över det är däremot inte nog för att rent objektivt kunna se att deras bidrag till elektrifiering, och därmed minskad miljöpåverkan, antagligen kommer bli högst betydande.
Har VW brutit mot europeiska regler också?
Verdi

Re: Volkswagens reklam om elbilar på FB

Inlägg av Verdi »

Kulingen skrev:
Tycker det verkar vara lite Tesla motståndare inne på denna sida?!
Om nu ni tycker andra bilar är bättre som är upp till var och en, så varför är ni inte inte på VW Club Sverige eller BMW Club Sverige?
Jag hade Skoda Suberb 2016 innan, jag är fortfarande kvar på deras FB sida för jag tycker dom gör bra bilar. Men jag tycker lyxen i Teslan plus att den går enbart batteri så gör den enligt mig svårslagen. Om alla körde Teslor hade kanske känslan varit annan. Vill ha en bil som sticker ut.
Så var nöjda med det ni har och till er som baktalar Teslan är det avundsjuka annars låt oss tycka vad vi vill på denna sida .
Så man måste välja sida? Wow.
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Volkswagens reklam om elbilar på FB

Inlägg av Kulingen »

Verdi skrev:
Kulingen skrev:
Tycker det verkar vara lite Tesla motståndare inne på denna sida?!
Om nu ni tycker andra bilar är bättre som är upp till var och en, så varför är ni inte inte på VW Club Sverige eller BMW Club Sverige?
Jag hade Skoda Suberb 2016 innan, jag är fortfarande kvar på deras FB sida för jag tycker dom gör bra bilar. Men jag tycker lyxen i Teslan plus att den går enbart batteri så gör den enligt mig svårslagen. Om alla körde Teslor hade kanske känslan varit annan. Vill ha en bil som sticker ut.
Så var nöjda med det ni har och till er som baktalar Teslan är det avundsjuka annars låt oss tycka vad vi vill på denna sida .
Så man måste välja sida? Wow.
Nä det är inte det jag menade, menar att alla som gör något för miljonär ett plus. Så varför bråka om småsaker? Var nöjd med det du har och dröm framåt mot bättre co2 utveckling. Varje steg är ett steg i rätt riktning
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Volkswagens reklam om elbilar på FB

Inlägg av mati »

Jag tycker att det här forumet är ändå ganska balanserat. Det är inte bara fanboys som hyllar Tesla oavsett vad det handlar om, vilket är bra. Jag kan nog sälla mig skaran av dem som skrivit en del negativt om Tesla. Och det är knappast för att jag är avundsjuk. Tvärtom, jag är inne på min andra Tesla, så man kan säga att jag har fått lite perspektiv. Jag gillar konceptet, jag tror att övergången till elbilar hade aldrig kommit om det inte hade varit för Tesla och Model S som har satt el(d) i röven på alla andra. Tesla har gjort mycket rätt, väldigt mycket rätt. Men de har också gjort mycket fel. Såväl bilarna som organisationen har sina uppenbara brister, och det får man inte bara sopa under mattan.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Volkswagens reklam om elbilar på FB

Inlägg av zyax »

mati skrev:
Jag tycker att det här forumet är ändå ganska balanserat. Det är inte bara fanboys som hyllar Tesla oavsett vad det handlar om, vilket är bra. Jag kan nog sälla mig skaran av dem som skrivit en del negativt om Tesla. Och det är knappast för att jag är avundsjuk. Tvärtom, jag är inne på min andra Tesla, så man kan säga att jag har fått lite perspektiv. Jag gillar konceptet, jag tror att övergången till elbilar hade aldrig kommit om det inte hade varit för Tesla och Model S som har satt el(d) i röven på alla andra. Tesla har gjort mycket rätt, väldigt mycket rätt. Men de har också gjort mycket fel. Såväl bilarna som organisationen har sina uppenbara brister, och det får man inte bara sopa under mattan.
Det är skillnad här inne och på andra ställen, men det försvaras även en hel del i onödan här inne. Jag tycker inte att det är mer än rätt att vara lite negativ mot Tesla eller Elons tweets ibland när det lovas för mycket eller när andra har mycket bättre lösningar.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3292
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Volkswagens reklam om elbilar på FB

Inlägg av Niklas Z »

Jag tycker också att det överlag är bättre här. När det försvaras i onödan på detta forum kan jag tänka mig att det är en konsekvens av att man hört en massa dumheter från folk på allehanda ställen och så reagerar man delvis på de sakerna, lika mycket som på det som faktiskt skrivs i inläggen före. Det är ganska mänskligt att göra på det sättet.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Skriv svar