BMS S01E09: Så blir Europas nya laddnätverk

Här diskuterar vi podden Bilar med sladd (fd Teslapodden) och dess avsnitt.

Moderatorer: Herr X, djFabbe, Redaktion

Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

BMS S01E09: Så blir Europas nya laddnätverk

Inlägg av tehjimos »

Såg ingen tråd skapad..

Var tvungen att göra en tråd, då jag sitter o lyssnar på podden... Fabian, någon slår på din bil..hur kan du åka därifrån? Spelar ingen roll hur någon kör, fysiskt våld mot människor eller ännu viktigare, Teslor, är aldrig okej! Speciellt inte när du var den som hade rätt.

Jag skulle bli ursinnig. Hoppas det inte blev något.

Tack för en bra podd!
Senast redigerad av tehjimos, redigerad totalt 1 gånger.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: BMS S01E09: Så blir Europas nya laddnätveek

Inlägg av Legato »

Alltid lika kul att lyssna på Podden! Tack för det.

Anders: Ett litet tips om du missat det... Det går att ställa in så man får "trippelklicka" på taket för att stänga dörrarna. Då slutar man göra det av misstag :lol:

För inte så länge sedan lyckades jag för övrigt stänga en FWD genom att hålla fingret NÄRA skärmen, min sambo hann precis undan när hon höll på att lasta ur vår lilla dotter. :o
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: BMS S01E09: Så blir Europas nya laddnätveek

Inlägg av tehjimos »

Legato skrev:
Alltid lika kul att lyssna på Podden! Tack för det.

Anders: Ett litet tips om du missat det... Det går att ställa in så man får "trippelklicka" på taket för att stänga dörrarna. Då slutar man göra det av misstag :lol:

För inte så länge sedan lyckades jag för övrigt stänga en FWD genom att hålla fingret NÄRA skärmen, min sambo hann precis undan när hon höll på att lasta ur vår lilla dotter. :o
Tänkte precis skriva detta också.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2324
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: BMS S01E09: Så blir Europas nya laddnätverk

Inlägg av mans71 »

Trippelklick är nästan än värre. 50/50 av gångerna man trippelklickar uppfattar bilen två klick och då öppnas förardörren. Det hela blir så pinsamt när man står där o fipplar och när folk glor så man vet inte var man ska ta vägen...
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: BMS S01E09: Så blir Europas nya laddnätverk

Inlägg av tehjimos »

mans71 skrev:
Trippelklick är nästan än värre. 50/50 av gångerna man trippelklickar uppfattar bilen två klick och då öppnas förardörren. Det hela blir så pinsamt när man står där o fipplar och när folk glor så man vet inte var man ska ta vägen...
Det pinsamma att du har asballa dörrar som öppnar sig självt, när alla andra bilar får gå dit och stänga dörrarna manuellt.. jo, skämskudden på! :shock: :lol:
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: BMS S01E09: Så blir Europas nya laddnätveek

Inlägg av Herr X »

Legato skrev:
Alltid lika kul att lyssna på Podden! Tack för det.

Anders: Ett litet tips om du missat det... Det går att ställa in så man får "trippelklicka" på taket för att stänga dörrarna. Då slutar man göra det av misstag :lol:

För inte så länge sedan lyckades jag för övrigt stänga en FWD genom att hålla fingret NÄRA skärmen, min sambo hann precis undan när hon höll på att lasta ur vår lilla dotter. :o
Detta hade jag missat. Hur ställer man in det? Min fru hade varit glad för den här informationen tidigare. I lördags satt hon och surade i en timma på väg till Liseberg efter att hon fått högra Falcon-dörren i skallen.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: BMS S01E09: Så blir Europas nya laddnätveek

Inlägg av tehjimos »

Herr X skrev:
Legato skrev:
Alltid lika kul att lyssna på Podden! Tack för det.

Anders: Ett litet tips om du missat det... Det går att ställa in så man får "trippelklicka" på taket för att stänga dörrarna. Då slutar man göra det av misstag :lol:

För inte så länge sedan lyckades jag för övrigt stänga en FWD genom att hålla fingret NÄRA skärmen, min sambo hann precis undan när hon höll på att lasta ur vår lilla dotter. :o
Detta hade jag missat. Hur ställer man in det? Min fru hade varit glad för den här informationen tidigare. I lördags satt hon och surade i en timma på väg till Liseberg efter att hon fått högra Falcon-dörren i skallen.
Inne i doors and locks inställningarna, "close all" eller något sånt.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Skriv svar