Bjelke skrev:LarsL skrev:E...dessutom en Mondeo som i sig gör att ingen vill stjäla den.
sant.... den har stått på gården olåst sedan jag köpte Leafen för 5 år sedan
Ett desperat försök att bli av med den?
Moderatorer: djFabbe, Herr X, Redaktion
Bjelke skrev:LarsL skrev:E...dessutom en Mondeo som i sig gör att ingen vill stjäla den.
sant.... den har stått på gården olåst sedan jag köpte Leafen för 5 år sedan
bylund skrev:Fast det dubbelklicket går väl att spela in? Dock är det ju bara vid vissa tillfällen den möjligheten ges.
Vid passive entry ges möjligheten konstant.
Bjelke skrev:bylund skrev:Fast det dubbelklicket går väl att spela in? Dock är det ju bara vid vissa tillfällen den möjligheten ges.
Knepigt, på min Mondeo som är över tio år nu så byttes koden som skickas varje gång man låser upp med nyckeln och motsvarande fanns i en lista i bilen, varje kod
används bara en gång och blir därefter spärrad. Koderna måste dessutom komma i exakt samma ordning, man kan alltså inte slumpa fram en på måfå (typ en på biljarders miljoner att pricka rätt),
och om man tryckt på nyckeln utanför bilens räckvidd så måste man klicka 2 gånger för att bilen ska godkänna koden (den första ligger då fel i turordningen och bilen kräver minst en till som då
matchar serien för att godkännas).
Jag har bara antagit att Tesla har en liknande princip så att ett inspelat klick helt enkelt inte funkar, utan man måste knäcka hela systemet för att komma runt det... Fasiken nu blev man ju sugen på
att börja programmera igen ju
bylund skrev:Bjelke skrev:bylund skrev:Fast det dubbelklicket går väl att spela in? Dock är det ju bara vid vissa tillfällen den möjligheten ges.
Knepigt, på min Mondeo som är över tio år nu så byttes koden som skickas varje gång man låser upp med nyckeln och motsvarande fanns i en lista i bilen, varje kod
används bara en gång och blir därefter spärrad. Koderna måste dessutom komma i exakt samma ordning, man kan alltså inte slumpa fram en på måfå (typ en på biljarders miljoner att pricka rätt),
och om man tryckt på nyckeln utanför bilens räckvidd så måste man klicka 2 gånger för att bilen ska godkänna koden (den första ligger då fel i turordningen och bilen kräver minst en till som då
matchar serien för att godkännas).
Jag har bara antagit att Tesla har en liknande princip så att ett inspelat klick helt enkelt inte funkar, utan man måste knäcka hela systemet för att komma runt det... Fasiken nu blev man ju sugen på
att börja programmera igen ju
Inte bara upprepa rakt av, men med några sådana sekvenser kan man knäcka krypteringen, har jag löst.
ochso skrev:Teslaspolen skrev:Anders, du sa kW istället för kWh vid ett tillfälle! Tro inte att vi inte märker.
Jag reagerade också på detta vid ett tillfälle men spolade tillbaka och lyssnade en gång till och kunde tyvärr konstatera att han sa kWh.
HerrX, skulle inte du kunna slå ett slag för att en gång för alla eliminera termen "sekundmeter" också. Förstår inte varför den bitit sig fast hos svenskarna.Herr X skrev:ochso skrev:Teslaspolen skrev:Anders, du sa kW istället för kWh vid ett tillfälle! Tro inte att vi inte märker.
Jag reagerade också på detta vid ett tillfälle men spolade tillbaka och lyssnade en gång till och kunde tyvärr konstatera att han sa kWh.
Tyvärr
Jag har koll på mina enheter.
kler skrev:HerrX, skulle inte du kunna slå ett slag för att en gång för alla eliminera termen "sekundmeter" också. Förstår inte varför den bitit sig fast hos svenskarna.Herr X skrev:ochso skrev:Teslaspolen skrev:Anders, du sa kW istället för kWh vid ett tillfälle! Tro inte att vi inte märker.
Tyvärr
Jag har koll på mina enheter.
Ric skrev:Snart har vi timkilometer.
LarsL skrev:Det finns ett få tal eldrivna jordbrukstraktorer. Problemet med just jordbruksmaskiner är att de går på fulleffekt under väldigt lång tid, till skillnad mot en bil som bara använder den höga effekten vid acceleration. Därför tror jag att just jordbrukare är något av det svåraste att elektrifiera. Men tillslut kommer det hända även där, när batteripriset är tillräckligt lågt.
Fendt har en variant: https://www.fendt.com/int/fendt-e100-vario.html
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster