Hjälp med gäster!

Här diskuterar vi podden Bilar med sladd (fd Teslapodden) och dess avsnitt.

Moderatorer: Herr X, djFabbe, Redaktion

chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av chaffis75 »

Herr X skrev:
chaffis75 skrev:
Vore kanske intressant, inte bara ha tesla fans med i podden :D
Vi har gärna med elbilskritiker, så länge det är någon substans i kritiken. Så här långt uppfattar jag att många kritiker bygger sin kritik på myter, missuppfattningar eller egenintressen. Jag tror ingen tycker att det är intressant att lyssna på en person som sitter och rabblar myter och som inte läst upp sig på den forskning som finns.
Håller helt med dig att de ska vara substans.
Jag tror ju dock att Katja kan vara mycket mer konkret än vad artikeln är för de är inte skriven av henne som jag förstår det.

Blir kanske ett mer allvarligt avsnitt än vanligt om ni har henne där men kanske inte fel att mixa upp de på de sättet.

Vill också bara säga att jag älskar er pod, lyssnar alltid på dem så snart jag får loss en timme, ofta när jag kör bil.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Herr X »

chaffis75 skrev:
Herr X skrev:
chaffis75 skrev:
Vore kanske intressant, inte bara ha tesla fans med i podden :D
Vi har gärna med elbilskritiker, så länge det är någon substans i kritiken. Så här långt uppfattar jag att många kritiker bygger sin kritik på myter, missuppfattningar eller egenintressen. Jag tror ingen tycker att det är intressant att lyssna på en person som sitter och rabblar myter och som inte läst upp sig på den forskning som finns.
Håller helt med dig att de ska vara substans.
Jag tror ju dock att Katja kan vara mycket mer konkret än vad artikeln är för de är inte skriven av henne som jag förstår det.

Blir kanske ett mer allvarligt avsnitt än vanligt om ni har henne där men kanske inte fel att mixa upp de på de sättet.
Jag syftade inte på Katja när jag kommenterade det där om substanslösa kritiker, utan på förslaget att vi skulle ha Matsson med som gäst.
chaffis75 skrev:
Vill också bara säga att jag älskar er pod, lyssnar alltid på dem så snart jag får loss en timme, ofta när jag kör bil.
Tack tack - igår spelade vi in ett avsnitt om problemet med ljudlösa elbilar, och detta blev (enligt mitt eget tycke) det bästa program vi någonsin gjort.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Challe76a »

Spännande. Vill passa på att instämma angående podden, det är en av veckans höjdpunkter.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av LarsL »

Tycker det är en lysande idé att ta in forskare. Men då gäller det att vara påläst och att diskutera med dem innan så man vet vad de har kommit fram till och kan presentera det på rätt sätt. Det kräver så klart mycket arbete från er sida så jag förstår om ni inte orkar med det, blaska-journalisterna gör det sällan. Att forskare ställer upp och pratar om sina resultat är jag övertygad om så där kommer det inte bli några stora problem.
Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Dansken »

Inte direkt en gäst, men väl ett förslag till ämne för en kommande podcast:

Nu när jag väntar på min X, så upplever jag att det blir en utmaning att hitta rätt "extrautrustning" till bilen.
Här tänker jag helt konkret på praktiska saker som:
  • Hållare för iPads i baksätet
  • Säterskydd, och även
  • skydd för baksidan av förarstolarna. Dom verkar ligga risigt till, såhär års, när kidsen drar in enorma mängder med grus och snömodd under kängorna
  • Andra intressanta tillbehör man kan/vill ha?
Är det något att ta upp i Podden, eller är det bättre att jag bara börjar googla och ställa frågar på forumet?

/J
Skriv svar