Hjälp med gäster!

Här diskuterar vi podden Bilar med sladd (fd Teslapodden) och dess avsnitt.

Moderatorer: Herr X, djFabbe, Redaktion

Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Herr X »

Molarin skrev:
Alex Bergström ställer nog upp på en telefonare. Har intressanta reflekteringar om elbilar.

http://www.svd.se/elbilar-riskerar-att- ... ivtrafiken
Jag har läst det där tidigare och tycker att det är ganska ointelligent. Skribentens ugångspunkt är att elbilar är så bra, miljövänliga och bekväma att folk inte kommer vilja åka den stökiga, långsamma och på sina håll obehagliga kollektivtrafiken. Därför måste vi på olika sätt tvinga folk till detta långsamma elände eftersom det inte kan konkurrera på egna meriter.

Jag menar att hela utgångspunkten här är felaktig - kollektivtrafiken kan visst konkurrera på egna meriter. Om folk väljer bilen trots att kollektivtrafiken är snabbare så får man väl ta och lyssna på de som bilpendlar för att förstå hur man kan förbättra sig.
Konkurrens har historiskt fungerat väldigt bra för att förbättra och förenkla både varor och tjänster, och i de fall man försökt åstadkomma förbättringar genom att begränsa konkurrens genom tvång, exempelvis som i Sovjetunionen, har man inte riktigt lyckats lika väl (understatement).
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av bullen »

Jag tycker du ska släpa dig till Karlstad 29/1 o göra ett "reportage" från Tesla Värmland träffen
Användarvisningsbild
Frettoo
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 24 apr 2016 10:00
Ort: Stockholm

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Frettoo »

Varför inte Ylva Johansson och ta upp autonoma bilar, hon vill inte komma till futurepodden (reklam) men Teslapodden är större och mer känd.

Teslas autonoma, Volvos göteborgsprojekt drive now, Scanias mål om "transport som tjänst" 2030 är några exempel (de har sålt uppkopplade lastbilar sedan 2008), ubers autonoma taxis, och de 150 000 svenskar som arbetar inom transport idag.

Kostnadsdrivaren i person- och godstrafik är chauffören, kör dyrt och ska ha lön. Att ersätta med autonom körning är en given utveckling.

MIT släppte i veckan en rapport som visar att det räcker med 3 000 autonoma "samåkningsbilar" för att ersätta kapaciteten i new yorks 15 000 taxibilar.

Det kommer hända och de kommersiella krafterna bakom är så stora att det kommer gå fortare än vad många tror.

2018 är autonoma bilar kommersiellt lättillgängliga och 2021 är det inte en vild gissning att Sverige har 75 000 nya arbetslösa fd chaufförer

Berör det något i Futurepodden avsnitt 1 men Teslapodden har en större och mer insatt publik, tror det hade kunnat bli ett kul avsnitt som ser på effekterna av den förändring som Tesla leder. Elbilar är såklart kul och bra men autonoma bilar kommer förändra samhället och troligt på kortare tid än vad de flesta tror.

Mvh en som pratar Artificiell Intelligens hela dagarna





Skickat från min iPad med Tapatalk
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Herr X »

Frettoo skrev:
Varför inte Ylva Johansson och ta upp autonoma bilar, hon vill inte komma till futurepodden (reklam) men Teslapodden är större och mer känd.

Teslas autonoma, Volvos göteborgsprojekt drive now, Scanias mål om "transport som tjänst" 2030 är några exempel (de har sålt uppkopplade lastbilar sedan 2008), ubers autonoma taxis, och de 150 000 svenskar som arbetar inom transport idag.

Kostnadsdrivaren i person- och godstrafik är chauffören, kör dyrt och ska ha lön. Att ersätta med autonom körning är en given utveckling.

MIT släppte i veckan en rapport som visar att det räcker med 3 000 autonoma "samåkningsbilar" för att ersätta kapaciteten i new yorks 15 000 taxibilar.

Det kommer hända och de kommersiella krafterna bakom är så stora att det kommer gå fortare än vad många tror.

2018 är autonoma bilar kommersiellt lättillgängliga och 2021 är det inte en vild gissning att Sverige har 75 000 nya arbetslösa fd chaufförer

Berör det något i Futurepodden avsnitt 1 men Teslapodden har en större och mer insatt publik, tror det hade kunnat bli ett kul avsnitt som ser på effekterna av den förändring som Tesla leder. Elbilar är såklart kul och bra men autonoma bilar kommer förändra samhället och troligt på kortare tid än vad de flesta tror.
Håller helt med dig här. Vi är inne på detta i diskussionen i avsnitt 1, men har också pratat om autonom drift i andra avsnitt. Du talar om 75 000 chaufförer, men det är bara en frisk västanvind mot vad som kommer hända när e-handeln kommer få tillgång till autonoma transportbilar. Automatiska fjärrlager kommer etableras nära alla större orter så att man kan skicka ut varor oerhört snabbt. När du kan beställa vad som helst och ha det utanför dörren en halvtimma senare, kommer någon då vilja åka till ett köpcenter för att handla?
Handeln kommer att skakas i sina grundvalar och det kommer vara ett blodbad, inte bara för transportnäringen utan en mängd yrkesgrupper kommer stå utan arbete kort tid efter att autonoma bilar gjort sitt intåg.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av LarsL »

Herr X skrev:
Håller helt med dig här. Vi är inne på detta i diskussionen i avsnitt 1, men har också pratat om autonom drift i andra avsnitt. Du talar om 75 000 chaufförer, men det är bara en frisk västanvind mot vad som kommer hända när e-handeln kommer få tillgång till autonoma transportbilar. Automatiska fjärrlager kommer etableras nära alla större orter så att man kan skicka ut varor oerhört snabbt. När du kan beställa vad som helst och ha det utanför dörren en halvtimma senare, kommer någon då vilja åka till ett köpcenter för att handla?
Handeln kommer att skakas i sina grundvalar och det kommer vara ett blodbad, inte bara för transportnäringen utan en mängd yrkesgrupper kommer stå utan arbete kort tid efter att autonoma bilar gjort sitt intåg.
Men det kommer ny yrken som är intressantare och mer välbetalda, bara man accepterar utvecklingen.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Herr X »

LarsL skrev:
Men det kommer ny yrken som är intressantare och mer välbetalda, bara man accepterar utvecklingen.
Det är också helt sant, så för samhället i stort finns det ingen anledning att springa runt och vara stressad över vad folk ska arbeta med i framtiden. Så länge man tillåter fri handel så kommer vi hitta på olika saker att sysselsätta oss med.

Men det blir ju fortfarande tufft för dem som råkar ut för omställningen - de nya jobb som dyker upp, kommer dels inte komma omedelbart, och kommer dessutom säkerligen kräva utbildning/särskilda kvalifikationer. Den grupp som blir arbetslösa kommer inte med lätthet kunna konverteras. Ett särskilt stort problem blir senare års stora mängder flyktingmigranter - de få enkla jobb som finns kvar efter autonoma bilar har slagit ut transportnäringen och handeln, kommer säkerligen i huvudsak inte gå till första generationens invandrare, utan till personer som behärskar språket etc. Stora grupper som redan idag har svårt att komma in i samhället, kommer ha problem under många generationer.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av LarsL »

Om vi får autonomabilar på bredfront så kommer det finnas många jobb för att hantera och serva dem. En autonom taxi kommer tex behöva städas och transportbilar fyllas på med varor osv. Det här är väldigt enkla jobb, enklare än dagens taxi och lastbilsjobb.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Hjälp med gäster!

Inlägg av Herr X »

LarsL skrev:
Om vi får autonomabilar på bredfront så kommer det finnas många jobb för att hantera och serva dem. En autonom taxi kommer tex behöva städas och transportbilar fyllas på med varor osv. Det här är väldigt enkla jobb, enklare än dagens taxi och lastbilsjobb.
Jo men det är inte dagens chaufförer som själva som servar och städar sina egna bilar, utan detta görs redan av annan personal (enskilda taxichaufförer städar nog dock sina egna bilar).
Full autonomi leder till att beläggningen på varje fordon kan maximeras, vilket innebär att färre fordon behövs. Därför riskerar även folk som sysslar med städning och fordonsunderhåll få sig en släng av sleven.

Påfyllning av varor i transportbilar kan nog i väldigt stor grad göras av robotar.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av LarsL »

Fast om det blir billigare att resa och billigare att få hem varor så kommer fler göra det oftare. Då behövs det behövs fler bilar än idag och fler som tar hand om dem och övervakar dem.
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Challe76a »

Kan ni inte ta den där forskaren från KTH eller varför inte Matsson från DI? Vore ju kul att höra :lol:
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Kalle »

Hon forskaren från kth vore faktist intresant.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Herr X »

Challe76a skrev:
Kan ni inte ta den där forskaren från KTH eller varför inte Matsson från DI? Vore ju kul att höra :lol:
"Den där forskaren från KTH" är förhållandevis ospecifikt. Har du något namn, emailadress och tankar kring varför forskaren ska vara med?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av chaffis75 »

Herr X skrev:
Challe76a skrev:
Kan ni inte ta den där forskaren från KTH eller varför inte Matsson från DI? Vore ju kul att höra :lol:
"Den där forskaren från KTH" är förhållandevis ospecifikt. Har du något namn, emailadress och tankar kring varför forskaren ska vara med?
Tror de är Katja Tasala Grandin som de syftar på. I dagens industri finns en artikel "Elbilen - en riktig klimatbov". Vore kanske intressant, inte bara ha tesla fans med i podden :D
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3587
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av jonasl »

Fast forskningen verkade ju rimlig, det var bara journalisten som inte riktigt kunde läsa.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Herr X »

chaffis75 skrev:
Vore kanske intressant, inte bara ha tesla fans med i podden :D
Vi har gärna med elbilskritiker, så länge det är någon substans i kritiken. Så här långt uppfattar jag att många kritiker bygger sin kritik på myter, missuppfattningar eller egenintressen. Jag tror ingen tycker att det är intressant att lyssna på en person som sitter och rabblar myter och som inte läst upp sig på den forskning som finns.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Molarin
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 28 dec 2016 21:58
Ort: Ulricehamn

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Molarin »

Herr X skrev:
Molarin skrev:
Alex Bergström ställer nog upp på en telefonare. Har intressanta reflekteringar om elbilar.

http://www.svd.se/elbilar-riskerar-att- ... ivtrafiken
Jag har läst det där tidigare och tycker att det är ganska ointelligent. Skribentens ugångspunkt är att elbilar är så bra, miljövänliga och bekväma att folk inte kommer vilja åka den stökiga, långsamma och på sina håll obehagliga kollektivtrafiken. Därför måste vi på olika sätt tvinga folk till detta långsamma elände eftersom det inte kan konkurrera på egna meriter.

Jag menar att hela utgångspunkten här är felaktig - kollektivtrafiken kan visst konkurrera på egna meriter. Om folk väljer bilen trots att kollektivtrafiken är snabbare så får man väl ta och lyssna på de som bilpendlar för att förstå hur man kan förbättra sig.
Konkurrens har historiskt fungerat väldigt bra för att förbättra och förenkla både varor och tjänster, och i de fall man försökt åstadkomma förbättringar genom att begränsa konkurrens genom tvång, exempelvis som i Sovjetunionen, har man inte riktigt lyckats lika väl (understatement).
Låter som att det kunde bli en intressant diskussion, tycker jag. Men kanske bättre i busspodden... Han är vice ordförande i Västtrafik och engagerad i miljö- och kollektivtrafikfrågor. Kör laddhybrid och är sosse.
2022 Model 3 RWD - White on white
Stadens Kafferosteri och Hotell Nyboholm i Ulricehamn.
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Challe76a »

Herr X skrev:
chaffis75 skrev:
Vore kanske intressant, inte bara ha tesla fans med i podden :D
Vi har gärna med elbilskritiker, så länge det är någon substans i kritiken. Så här långt uppfattar jag att många kritiker bygger sin kritik på myter, missuppfattningar eller egenintressen. Jag tror ingen tycker att det är intressant att lyssna på en person som sitter och rabblar myter och som inte läst upp sig på den forskning som finns.
Ursäkte att jag inte lade dit namnet men det var Katja jag menade Jag tror inte hon är så elbilskritisk som vissa journalister kan vara. Det hade varit kul att höra hennes slutsatser ovinklade av DI (Matson) och vad nästa steg blir. Hur ska man utforma ett system som tar hänsyn till LCA för bilar, och skulle man kunna göra det så att det blir samma mätning av en ICE som elbil med en given körsträcka så man som konsument kan ta reda på vilket avtryck ens köp gör på miljön? Dom hade ju två bilar på KTH som man jämförde med, hur var dom byggda? Var det likt en modern elbil idag? Kanske var det som vanligt väldigt tillkrånglat och "High end"? En forskare är ju ofta väldigt saklig till skillnad från journalister och drivs oftast mer av synas och höras publikt.. Men det kan ju också vara så att forskaren ifråga har fått det hela i uppdrag av någon.... Det kan också vara så att hon är upprörd över vinklingen som artikeln tog, vem vet. Jag tror hon skulle ställa upp. Dock måste ni plöja +40 sidor avhandling först ;)

http://kth.diva-portal.org/smash/record ... dswid=1591
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Challe76a »

Hennes kontaktuppgifter finns här:

https://www.kth.se/profile/katjag
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av danni »

Herr X skrev:
Molarin skrev:
Alex Bergström ställer nog upp på en telefonare. Har intressanta reflekteringar om elbilar.

http://www.svd.se/elbilar-riskerar-att- ... ivtrafiken
Jag har läst det där tidigare och tycker att det är ganska ointelligent. Skribentens ugångspunkt är att elbilar är så bra, miljövänliga och bekväma att folk inte kommer vilja åka den stökiga, långsamma och på sina håll obehagliga kollektivtrafiken. Därför måste vi på olika sätt tvinga folk till detta långsamma elände eftersom det inte kan konkurrera på egna meriter.

Jag menar att hela utgångspunkten här är felaktig - kollektivtrafiken kan visst konkurrera på egna meriter. Om folk väljer bilen trots att kollektivtrafiken är snabbare så får man väl ta och lyssna på de som bilpendlar för att förstå hur man kan förbättra sig.
Konkurrens har historiskt fungerat väldigt bra för att förbättra och förenkla både varor och tjänster, och i de fall man försökt åstadkomma förbättringar genom att begränsa konkurrens genom tvång, exempelvis som i Sovjetunionen, har man inte riktigt lyckats lika väl (understatement).
Jag tror att även den utgångspunkt du målar upp här är felaktig. Gränsen mellan "elbilar" och "kollektivtrafik" kommer helt suddas ut. Autonoma elfordon av olika slag och storleksklasser (från enmanspoddar till minibussar för kanske 12 personer) kommer vara framtidens kollektivtrafik - effektivare, snabbare, enklare och billigare än dagens kollektivtrafik.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Herr X »

danni skrev:
Jag tror att även den utgångspunkt du målar upp här är felaktig. Gränsen mellan "elbilar" och "kollektivtrafik" kommer helt suddas ut. Autonoma elfordon av olika slag och storleksklasser (från enmanspoddar till minibussar för kanske 12 personer) kommer vara framtidens kollektivtrafik - effektivare, snabbare, enklare och billigare än dagens kollektivtrafik.
Jag menar ingenting annat, men Västtrafik-gubben talade inte om hur autonoma fordon kommer påverka framtidens kollektivtrafik, utan hur vanliga bilar, fast med elektrisk drivlina, kommer göra det.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av chaffis75 »

Herr X skrev:
chaffis75 skrev:
Vore kanske intressant, inte bara ha tesla fans med i podden :D
Vi har gärna med elbilskritiker, så länge det är någon substans i kritiken. Så här långt uppfattar jag att många kritiker bygger sin kritik på myter, missuppfattningar eller egenintressen. Jag tror ingen tycker att det är intressant att lyssna på en person som sitter och rabblar myter och som inte läst upp sig på den forskning som finns.
Håller helt med dig att de ska vara substans.
Jag tror ju dock att Katja kan vara mycket mer konkret än vad artikeln är för de är inte skriven av henne som jag förstår det.

Blir kanske ett mer allvarligt avsnitt än vanligt om ni har henne där men kanske inte fel att mixa upp de på de sättet.

Vill också bara säga att jag älskar er pod, lyssnar alltid på dem så snart jag får loss en timme, ofta när jag kör bil.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Herr X »

chaffis75 skrev:
Herr X skrev:
chaffis75 skrev:
Vore kanske intressant, inte bara ha tesla fans med i podden :D
Vi har gärna med elbilskritiker, så länge det är någon substans i kritiken. Så här långt uppfattar jag att många kritiker bygger sin kritik på myter, missuppfattningar eller egenintressen. Jag tror ingen tycker att det är intressant att lyssna på en person som sitter och rabblar myter och som inte läst upp sig på den forskning som finns.
Håller helt med dig att de ska vara substans.
Jag tror ju dock att Katja kan vara mycket mer konkret än vad artikeln är för de är inte skriven av henne som jag förstår det.

Blir kanske ett mer allvarligt avsnitt än vanligt om ni har henne där men kanske inte fel att mixa upp de på de sättet.
Jag syftade inte på Katja när jag kommenterade det där om substanslösa kritiker, utan på förslaget att vi skulle ha Matsson med som gäst.
chaffis75 skrev:
Vill också bara säga att jag älskar er pod, lyssnar alltid på dem så snart jag får loss en timme, ofta när jag kör bil.
Tack tack - igår spelade vi in ett avsnitt om problemet med ljudlösa elbilar, och detta blev (enligt mitt eget tycke) det bästa program vi någonsin gjort.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Challe76a »

Spännande. Vill passa på att instämma angående podden, det är en av veckans höjdpunkter.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av LarsL »

Tycker det är en lysande idé att ta in forskare. Men då gäller det att vara påläst och att diskutera med dem innan så man vet vad de har kommit fram till och kan presentera det på rätt sätt. Det kräver så klart mycket arbete från er sida så jag förstår om ni inte orkar med det, blaska-journalisterna gör det sällan. Att forskare ställer upp och pratar om sina resultat är jag övertygad om så där kommer det inte bli några stora problem.
Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: Hjälp med gäster!

Inlägg av Dansken »

Inte direkt en gäst, men väl ett förslag till ämne för en kommande podcast:

Nu när jag väntar på min X, så upplever jag att det blir en utmaning att hitta rätt "extrautrustning" till bilen.
Här tänker jag helt konkret på praktiska saker som:
  • Hållare för iPads i baksätet
  • Säterskydd, och även
  • skydd för baksidan av förarstolarna. Dom verkar ligga risigt till, såhär års, när kidsen drar in enorma mängder med grus och snömodd under kängorna
  • Andra intressanta tillbehör man kan/vill ha?
Är det något att ta upp i Podden, eller är det bättre att jag bara börjar googla och ställa frågar på forumet?

/J
Skriv svar