Kontakt med Miljöpartiet?

Här diskuterar vi podden Bilar med sladd (fd Teslapodden) och dess avsnitt.

Moderatorer: Herr X, djFabbe, Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Kontakt med Miljöpartiet?

Inlägg av danni »

LarsL skrev:
Hade jag fått folkomrösta så hade förmånsbilarna avskaffats helt. Sedan kunde de pengarna lagts på momssänkning för alla elbilar istället (eller kanske något helt annat).
Åh, ja tack! Avskaffa gärna bilförmånen helt, så skaffar jag mig en liten sportbil att komplettera Teslan med ;)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kontakt med Miljöpartiet?

Inlägg av Bjelke »

StefL skrev:
Bjelke skrev:
Som dom flesta som bor där besluten till stor del tas så tror dom nog att landsbygden = Solna typ.... Längre bort än så så är det inte landsbygd utan ödemark (där vargar bor tex) och DÄR flyger
man pgav avstånden osv :lol:
Som Solnabo kan jag absolut verifiera att det är rena landsbygen jag bor på. Såväl kaniner och hare som räv och grävling smyger runt knuten och rådjuren betar i flockar på Huvudstafältet. Älgjakten är det dock inte mycket bevänt med...
Cykel är vidare ett utmärkt transportmedel här på landet - det tar mig inte mer än 5 minuter att ta mig till min nuvarande arbetsplats på det sättet, en stor besparing jämfört med den kvart det tar de dagar jag tvingas promenera. :lol:
Ja du ser :)
När jag bodde i Väsby så tyckte dom i stan att vi verkligen bodde "norrut" och inte ens var i närheten av stockholmare utan
snarare norrlänningar (nästan) :lol:
På somrarna på vår släktgård utanför Strömsund så fick man dock lite perspektiv på det där ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Kontakt med Miljöpartiet?

Inlägg av bullen »

Hade en klasskonpis från Väsby när jag pluggade utomlands. Hon var så trött på att säga var kom ifrån. Om hon sa Stockholm till en annan stockholmare fick hon skit för det var inte Stockholm. Men om nån utifrån landet frågade o hon sa Upplands Väsby blev reaktionen att va fan säg Stockholm istället.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Kontakt med Miljöpartiet?

Inlägg av Smutt »

Min favorit är när nån säger att Stockholm har 3 flygplatser :lol:
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Kontakt med Miljöpartiet?

Inlägg av bullen »

3?
Bromma Arlanda Västerås o Skavsta. Blir 4
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kontakt med Miljöpartiet?

Inlägg av Bjelke »

bullen skrev:
Hade en klasskonpis från Väsby när jag pluggade utomlands. Hon var så trött på att säga var kom ifrån. Om hon sa Stockholm till en annan stockholmare fick hon skit för det var inte Stockholm. Men om nån utifrån landet frågade o hon sa Upplands Väsby blev reaktionen att va fan säg Stockholm istället.
Japp, typ så var det...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar