Som vanligt, tack för en bra podd! Tror denna var mycket matnyttig för nya elbilister, men misstänker att man bör lyssna på den både en och två gånger om man skall få ihop allt
Ni pratar om vilka laddkablar man använder mest osv. Där tror jag det skiljer ENORMT mellan olika individer, beroende på hur man kör / bor osv.
För min del så använder jag "nästan aldrig" min Typ 2 (men skulle inte vilja vara utan den) då jag laddar oftast på jobbet, där vi har en Tesla Wallbox. (Har ingen laddning hemma, men snart så
)
Dock används den "ute på stan" ibland.
UMCn används nog oftare.
Chademon används på längre resor (Stugan i fjällen och en syster i Eskilstuna gör att jag landar utanför Superchargerland bland annat)
25m 3x2,5kvm2 förlängningskabel använd ett antal gånger, framförallt i Stugan i fjällen.
10m förlängingskabel använd ett par enstaka gånger.
Sen vet jag dom som aldrig tagit ut sin UMC, och dom som också aldrig laddat med annat än sin UMC.
Klart intressant att höra om laddningen, hur ni laddar osv.
Gällande kort Typ-2 kabel så finns det kortare, har dock inte hittat någon till, i mina ögon, vettigt pris, men för en diskussion med en leverantör och kommer eventuellt ta fram ett antal kablar för ändamålet, kommer separat tråd om detta så småningom, ska klura lite på "optimal längd".
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.