Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inläggav Teslaägare TheJonas » 12 jul 2019 18:14

Oktavos skrev:
TheJonas skrev:
Herr X skrev:
EnTraktor skrev:Jag har precis gjort ägarbyte och det tog ca 3 veckor.

Om kundservice inte fungerar så kommer Tesla tappa kunder och det kommer kosta mycket mer i tappad försäljning. Konstigt att dom inte fattar det. Det är inga billiga bilar dom säljer och då måste kundservice fungera.

Om 10 dagar har jag bokat in tid för att fixa min gula skärm. Om Tesla inte kommer fixa det, vilket dom redan flaggat för, kommer jag i alla fall börja agera juridiskt.

Jag har full respekt för att förändringen är till det sämre för några, medan jag så här långt upplever en förbättring efter ändringarna. Tidigare var det jättesvårt att få kontakt med Tesla för att få tid för service eller för att få dem att se på bilen, men nu bokar jag besök själv lätt i appen. Dessutom upplever jag att kundservice för akuta ärenden (de enda man får lov att kontakta dem med för numera) har blivit bättre och att de anstränger sig mer för att lösa ärenden på plats. Fick stor hjälp av dem igår när en stol på mellersta raden hade fastnat - en mekaniker kopplades in och jag lyckades lösa problemet efter instruktioner via telefon. Det är naturligtvis mycket bättre att lösa problem på det sättet, när det är möjligt, än att man i alla lägen behöver köra bilen till en verkstad, med all tidsspillan och andra problem som det medför.

Fodras dock att man då har tillgång till appen som just bu har en väntetid på upp till 7 veckor att få.

Appen ni pratar om är väl den vanliga man har i telefonen, som man styr bilen med, eller är där ytterligare en?

Ja Tesla appen där bilen är uppkopplad mot. Köper du en begagnad tesla så måste tesla göra en Owner Transfers som tar väldigt mycket längre tid än det behöver ta.
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Herr X » 12 jul 2019 20:32

HelectriC skrev:att boka i appen är ju ok, men det som kommer efteråt fram till att bilen är färdig är ju helt kass. Jag har bilen på SC, men har ingen aning om de är färdiga eller inte och imorgon ska vi åka på semester. Ska jag behöva åka upp dit några timmar innan stängning för att förvissa mig om att bilen blir färdig eller ska jag åka dit precis innan stängning och hoppas att allt är ok?

Det har du rätt i. Historiskt sett har de varit helt värdelösa på uppföljning. Stressande att man inte kan ringa och kolla hur det går längre.
Model X 90D

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största podcast om elbilar och framtida resande! http://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet: http://ts.la/anders8042.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Franz » 12 jul 2019 20:52

Bokade i appen. Fick ett sms om att de hade relevanta delar hemma och kunde komma ut dagen därpå (vilket dock inte passade mitt schema). De kom dock förbi vid första tillfället jag kunde och fixade bilen på min uppfart. I min bok är det bättre än någon annan tillverkare jag varit med om och även tidigare erfarenheter av Tesla...
Det bör väl dock påpekas att jag snurrat runt ett varv i telefonmenyn och försökt maila innan utan respons ;). På det hela byttes dock min frustration till att jag var riktigt imponerad och nog ändå är övertygad om att de har ett vinnande koncept på gång om än att både anställda och kunder kommer känna frustration under en ganska lång övergångsperiod. Statusuppdatering i appen borde ju helt klart vara på sin plats för bilar inlämnade hos SC. :)
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare

Inläggav Surfaren » 12 jul 2019 21:04

Om Tesla vill slippa kontakten med kunderna så kan de väl låta bilarna själva rapportera in så många fel som möjligt, skicka ut mobilservice dit där bilen står och laga den utan att ägaren kanske ens hade hunnit märka att något var fel.
S85D 2015
e-UP 2014
2 reservationer på Model 3

http://teslanerd.com | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Surfaren

Referralkod: filip93773

Inläggav MarcusC » 12 jul 2019 21:09

Surfaren skrev:Om Tesla vill slippa kontakten med kunderna så kan de väl låta bilarna själva rapportera in så många fel som möjligt, skicka ut mobilservice dit där bilen står och laga den utan att ägaren kanske ens hade hunnit märka att något var fel.

Vad paff man skulle bli om man gick ut till sin bil för att köra iväg den och under bilen ligger en kille och mekar :D
MS LR beställd 2019-05-27, Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
MarcusC

Referralkod: marcus88148

Inläggav Teslaägare HerrNilsson » 14 jul 2019 13:29

Apropå detta, är det nån som får nån respons från ServiceHelpEU@tesla.com?

Tidigare alltid fått snabb support från dom när man haft frågor kring nåt. Nu helt dött.
Mvh
Nilsson

Model X 90D - AP2 - White on white

Tidigare ägare av Model S P85D Ludicrous - AP1 - Midnight silver
Model 3 reserverad 31/3 2016 - nu är det bara att fundera och konfigurera...
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Toja » 14 jul 2019 14:10

Jag bokade service i appen. Byte till CCS + justering avfrunklucka.
Fick tid i början av augusti.
Dagen efter ringde en koilla och sa att det fixar vi på plats eller i segeltorp.
Vi hör av oss så fort vi fått reservdelarna.

Jag tror det blivit övermäktigt med alla som ringer och undrar om sin bil nu när volymen gått upp så mycket.
Vi är I delivery hell eller support hell.

Det är jobbigt att växa fort.
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare

Referralkod: tony1422

Inläggav Teslaägare TheJonas » 14 jul 2019 15:26

HerrNilsson skrev:Apropå detta, är det nån som får nån respons från ServiceHelpEU@tesla.com?

Tidigare alltid fått snabb support från dom när man haft frågor kring nåt. Nu helt dött.

Är de e-post adresserna som de lagt ner.
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare

Inläggav elbilist LarsL » 14 jul 2019 15:55

Jag skyr telefon i alla sammanhang och tycker det är bra om de kan gå bort från det stenålders verktyget. Automatisera så långt som möjligt bokning och feedback under service.

Gissar att det är många som ringer och frågar om saker de kan få reda på lika lätt på nätet, forum eller Facebook.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Beställt Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver Metallic, svart inredning, dragkrok.
LarsL
elbilist

Referralkod: lars74032

Inläggav Teslaägare kikat » 15 jul 2019 06:58

Föredrar också att det går boka själv i appen, eftersom det är nästintill omöjligt att komma fram på tele.
Men vore bra om de förbättrade servicedelen i appen, t.ex. att man kan ladda upp bilder, att de kan bekräfta bokningen, lägga in ev. kommentarer och det fanns status exempelvis Pending, Confirmed, Cancelled, osv.

Själv bokade jag in ett ärende för 2 veckor sedan för att åtgärda lite småfix som jag upptäckt efter leverans, men har inte hört ett knyst.
Antar att det bara är att komma ner den tid jag bokat om jag inte hör något mera?
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Företaget Tesla