Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av TheJonas »

Åkte in till SC efter att de varit helt omöjliga
att få tag på. Fick svar på mina frågor jag hade osv. Men de berättade där att de blivit fråntagna telefoni och e-post konton för att Tesla beslutat att kundservice ska skäras ner på och fokus
ska ligga på sales. All kundservice ska skötas via app och webbformulär - ett ägarbyte just nu hos tesla ligger på 7 veckor så först då kan nya begagnadsbil ägare räkna med app åtkomst.

Samtidigt hörde jag på Werkstad som är certifierad Tesla skadereparatör att de är frustrerade hos sig för kunder ringer med diverse frågor direkt till dem om sina bilar. Så de vet inte hur de ska hantera teslas uteblivna kundservice.

Antar att antalet andra hands ägare ökat lavinartat sen Model S? Så kundservice ärenden bör ju öka - så förstår inte tanken med att skära ner!
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av chaffis75 »

Känns som tesla är en I häftig förändrings fas och tyvärr inte mot de bättre.. Men de är kanske inte konstigt, tidigare såld man bara bilar för strax under 1 miljon och nu finns de från strax under en halv miljon. Men oavsett är detta tråkigt och jag undrar hur de kommer uppfatta av kunderna på sikt.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
flows_swe
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 17 maj 2019 19:16

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av flows_swe »

Det är väl ganska logiskt.

1. sales hell
2. production hell
3. deliviery hell

och ja, nästa logiska steg:

4. service hell

som alltid kommer det ta tid att få ordning på respektive hell
Model 3 LR AWD -19 HW3 dragkrok
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av EnTraktor »

Jag har precis gjort ägarbyte och det tog ca 3 veckor.

Om kundservice inte fungerar så kommer Tesla tappa kunder och det kommer kosta mycket mer i tappad försäljning. Konstigt att dom inte fattar det. Det är inga billiga bilar dom säljer och då måste kundservice fungera.

Om 10 dagar har jag bokat in tid för att fixa min gula skärm. Om Tesla inte kommer fixa det, vilket dom redan flaggat för, kommer jag i alla fall börja agera juridiskt.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Herr X »

EnTraktor skrev:
Jag har precis gjort ägarbyte och det tog ca 3 veckor.

Om kundservice inte fungerar så kommer Tesla tappa kunder och det kommer kosta mycket mer i tappad försäljning. Konstigt att dom inte fattar det. Det är inga billiga bilar dom säljer och då måste kundservice fungera.

Om 10 dagar har jag bokat in tid för att fixa min gula skärm. Om Tesla inte kommer fixa det, vilket dom redan flaggat för, kommer jag i alla fall börja agera juridiskt.
Jag har full respekt för att förändringen är till det sämre för några, medan jag så här långt upplever en förbättring efter ändringarna. Tidigare var det jättesvårt att få kontakt med Tesla för att få tid för service eller för att få dem att se på bilen, men nu bokar jag besök själv lätt i appen. Dessutom upplever jag att kundservice för akuta ärenden (de enda man får lov att kontakta dem med för numera) har blivit bättre och att de anstränger sig mer för att lösa ärenden på plats. Fick stor hjälp av dem igår när en stol på mellersta raden hade fastnat - en mekaniker kopplades in och jag lyckades lösa problemet efter instruktioner via telefon. Det är naturligtvis mycket bättre att lösa problem på det sättet, när det är möjligt, än att man i alla lägen behöver köra bilen till en verkstad, med all tidsspillan och andra problem som det medför.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av HelectriC »

att boka i appen är ju ok, men det som kommer efteråt fram till att bilen är färdig är ju helt kass. Jag har bilen på SC, men har ingen aning om de är färdiga eller inte och imorgon ska vi åka på semester. Ska jag behöva åka upp dit några timmar innan stängning för att förvissa mig om att bilen blir färdig eller ska jag åka dit precis innan stängning och hoppas att allt är ok? Egentligen skulle bilen varit färdig igår, en jag fick aldrig någon återkoppling, så jag åkte dit strax innan stängning bara för att finna bilen i bock utan hjul på. Blir lite halvjobbigt att köra frekvent pendling till SC flera gånger om dagen bara för att få status.
Hade man haft nån slags chatfunktion kopplat till pågående servicejobb, så hade ju det varit väldigt bra!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av TheJonas »

Herr X skrev:
EnTraktor skrev:
Jag har precis gjort ägarbyte och det tog ca 3 veckor.

Om kundservice inte fungerar så kommer Tesla tappa kunder och det kommer kosta mycket mer i tappad försäljning. Konstigt att dom inte fattar det. Det är inga billiga bilar dom säljer och då måste kundservice fungera.

Om 10 dagar har jag bokat in tid för att fixa min gula skärm. Om Tesla inte kommer fixa det, vilket dom redan flaggat för, kommer jag i alla fall börja agera juridiskt.
Jag har full respekt för att förändringen är till det sämre för några, medan jag så här långt upplever en förbättring efter ändringarna. Tidigare var det jättesvårt att få kontakt med Tesla för att få tid för service eller för att få dem att se på bilen, men nu bokar jag besök själv lätt i appen. Dessutom upplever jag att kundservice för akuta ärenden (de enda man får lov att kontakta dem med för numera) har blivit bättre och att de anstränger sig mer för att lösa ärenden på plats. Fick stor hjälp av dem igår när en stol på mellersta raden hade fastnat - en mekaniker kopplades in och jag lyckades lösa problemet efter instruktioner via telefon. Det är naturligtvis mycket bättre att lösa problem på det sättet, när det är möjligt, än att man i alla lägen behöver köra bilen till en verkstad, med all tidsspillan och andra problem som det medför.
Fodras dock att man då har tillgång till appen som just bu har en väntetid på upp till 7 veckor att få.
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Verdi

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Verdi »

Hmmm. Hoppas de får ordning på detta. Känns inte alls bra. Dessutom är jag mer eller mindre tvingad att ha kvar bilen leasingtiden ut pga kraftig prissänkningen och restvärdesgarantin...

Än så länge inga problem dock. Så man ska väl inte måla fan på väggen heller. Dock så minskar ju lusten att byta ut vår i3 mot en till Tesla.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av HelectriC »

Körde upp för att kolla vad som händer med min bil eftersom jag inte hört nåt. Kom dit 5min innan stängning. Nej, dom hade tänkt behålla bilen till nästa vecka eftersom dom inte var helt färdiga. Passar sådär sa jag eftersom vi kör imorgon bitti ca 5000km ner i Europa. Jaha, men då skruvar vi ihop din bil lite snabbt. 30min senare hade jag min bil igen och får boka en ny tid efter semestern för att komma till botten med problemet.
Oavsett, så sa jag att det var ju lite svårt att få kontakt med SC och ingen hade ju ringt mig. Nej, vi tar inte telefon längre för det blev så många muntliga överenskommelser som inte kunde styrkas efteråt :lol: Därför ska allt gå via mail. Yeah, right! Jag kanske ska sluta svara telefon på jobbet också och se vad som händer då :?
Betala för sig kan man inte heller längre på plats med kort, allt går via faktura och nätbank.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Oktavos
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 29 jun 2016 14:34

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Oktavos »

TheJonas skrev:
Herr X skrev:
EnTraktor skrev:
Jag har precis gjort ägarbyte och det tog ca 3 veckor.

Om kundservice inte fungerar så kommer Tesla tappa kunder och det kommer kosta mycket mer i tappad försäljning. Konstigt att dom inte fattar det. Det är inga billiga bilar dom säljer och då måste kundservice fungera.

Om 10 dagar har jag bokat in tid för att fixa min gula skärm. Om Tesla inte kommer fixa det, vilket dom redan flaggat för, kommer jag i alla fall börja agera juridiskt.
Jag har full respekt för att förändringen är till det sämre för några, medan jag så här långt upplever en förbättring efter ändringarna. Tidigare var det jättesvårt att få kontakt med Tesla för att få tid för service eller för att få dem att se på bilen, men nu bokar jag besök själv lätt i appen. Dessutom upplever jag att kundservice för akuta ärenden (de enda man får lov att kontakta dem med för numera) har blivit bättre och att de anstränger sig mer för att lösa ärenden på plats. Fick stor hjälp av dem igår när en stol på mellersta raden hade fastnat - en mekaniker kopplades in och jag lyckades lösa problemet efter instruktioner via telefon. Det är naturligtvis mycket bättre att lösa problem på det sättet, när det är möjligt, än att man i alla lägen behöver köra bilen till en verkstad, med all tidsspillan och andra problem som det medför.
Fodras dock att man då har tillgång till appen som just bu har en väntetid på upp till 7 veckor att få.
Appen ni pratar om är väl den vanliga man har i telefonen, som man styr bilen med, eller är där ytterligare en?
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av TheJonas »

Oktavos skrev:
TheJonas skrev:
Herr X skrev:
EnTraktor skrev:
Jag har precis gjort ägarbyte och det tog ca 3 veckor.

Om kundservice inte fungerar så kommer Tesla tappa kunder och det kommer kosta mycket mer i tappad försäljning. Konstigt att dom inte fattar det. Det är inga billiga bilar dom säljer och då måste kundservice fungera.

Om 10 dagar har jag bokat in tid för att fixa min gula skärm. Om Tesla inte kommer fixa det, vilket dom redan flaggat för, kommer jag i alla fall börja agera juridiskt.
Jag har full respekt för att förändringen är till det sämre för några, medan jag så här långt upplever en förbättring efter ändringarna. Tidigare var det jättesvårt att få kontakt med Tesla för att få tid för service eller för att få dem att se på bilen, men nu bokar jag besök själv lätt i appen. Dessutom upplever jag att kundservice för akuta ärenden (de enda man får lov att kontakta dem med för numera) har blivit bättre och att de anstränger sig mer för att lösa ärenden på plats. Fick stor hjälp av dem igår när en stol på mellersta raden hade fastnat - en mekaniker kopplades in och jag lyckades lösa problemet efter instruktioner via telefon. Det är naturligtvis mycket bättre att lösa problem på det sättet, när det är möjligt, än att man i alla lägen behöver köra bilen till en verkstad, med all tidsspillan och andra problem som det medför.
Fodras dock att man då har tillgång till appen som just bu har en väntetid på upp till 7 veckor att få.
Appen ni pratar om är väl den vanliga man har i telefonen, som man styr bilen med, eller är där ytterligare en?
Ja Tesla appen där bilen är uppkopplad mot. Köper du en begagnad tesla så måste tesla göra en Owner Transfers som tar väldigt mycket längre tid än det behöver ta.
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Herr X »

HelectriC skrev:
att boka i appen är ju ok, men det som kommer efteråt fram till att bilen är färdig är ju helt kass. Jag har bilen på SC, men har ingen aning om de är färdiga eller inte och imorgon ska vi åka på semester. Ska jag behöva åka upp dit några timmar innan stängning för att förvissa mig om att bilen blir färdig eller ska jag åka dit precis innan stängning och hoppas att allt är ok?
Det har du rätt i. Historiskt sett har de varit helt värdelösa på uppföljning. Stressande att man inte kan ringa och kolla hur det går längre.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1731
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Franz »

Bokade i appen. Fick ett sms om att de hade relevanta delar hemma och kunde komma ut dagen därpå (vilket dock inte passade mitt schema). De kom dock förbi vid första tillfället jag kunde och fixade bilen på min uppfart. I min bok är det bättre än någon annan tillverkare jag varit med om och även tidigare erfarenheter av Tesla...
Det bör väl dock påpekas att jag snurrat runt ett varv i telefonmenyn och försökt maila innan utan respons ;). På det hela byttes dock min frustration till att jag var riktigt imponerad och nog ändå är övertygad om att de har ett vinnande koncept på gång om än att både anställda och kunder kommer känna frustration under en ganska lång övergångsperiod. Statusuppdatering i appen borde ju helt klart vara på sin plats för bilar inlämnade hos SC. :)
Driver sajten Car.info
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Surfaren »

Om Tesla vill slippa kontakten med kunderna så kan de väl låta bilarna själva rapportera in så många fel som möjligt, skicka ut mobilservice dit där bilen står och laga den utan att ägaren kanske ens hade hunnit märka att något var fel.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av MarcusC »

Surfaren skrev:
Om Tesla vill slippa kontakten med kunderna så kan de väl låta bilarna själva rapportera in så många fel som möjligt, skicka ut mobilservice dit där bilen står och laga den utan att ägaren kanske ens hade hunnit märka att något var fel.
Vad paff man skulle bli om man gick ut till sin bil för att köra iväg den och under bilen ligger en kille och mekar :D
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av HerrNilsson »

Apropå detta, är det nån som får nån respons från ServiceHelpEU@tesla.com?

Tidigare alltid fått snabb support från dom när man haft frågor kring nåt. Nu helt dött.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 964
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Toja »

Jag bokade service i appen. Byte till CCS + justering avfrunklucka.
Fick tid i början av augusti.
Dagen efter ringde en koilla och sa att det fixar vi på plats eller i segeltorp.
Vi hör av oss så fort vi fått reservdelarna.

Jag tror det blivit övermäktigt med alla som ringer och undrar om sin bil nu när volymen gått upp så mycket.
Vi är I delivery hell eller support hell.

Det är jobbigt att växa fort.
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av TheJonas »

HerrNilsson skrev:
Apropå detta, är det nån som får nån respons från ServiceHelpEU@tesla.com?

Tidigare alltid fått snabb support från dom när man haft frågor kring nåt. Nu helt dött.
Är de e-post adresserna som de lagt ner.
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av LarsL »

Jag skyr telefon i alla sammanhang och tycker det är bra om de kan gå bort från det stenålders verktyget. Automatisera så långt som möjligt bokning och feedback under service.

Gissar att det är många som ringer och frågar om saker de kan få reda på lika lätt på nätet, forum eller Facebook.
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av kikat »

Föredrar också att det går boka själv i appen, eftersom det är nästintill omöjligt att komma fram på tele.
Men vore bra om de förbättrade servicedelen i appen, t.ex. att man kan ladda upp bilder, att de kan bekräfta bokningen, lägga in ev. kommentarer och det fanns status exempelvis Pending, Confirmed, Cancelled, osv.

Själv bokade jag in ett ärende för 2 veckor sedan för att åtgärda lite småfix som jag upptäckt efter leverans, men har inte hört ett knyst.
Antar att det bara är att komma ner den tid jag bokat om jag inte hör något mera?
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Henrik Torphammar »

Surfaren skrev:
Om Tesla vill slippa kontakten med kunderna så kan de väl låta bilarna själva rapportera in så många fel som möjligt, skicka ut mobilservice dit där bilen står och laga den utan att ägaren kanske ens hade hunnit märka att något var fel.
Det hjälper ju inte mot dom som skall ringa in och undra varför handtaget med V-power inte går att få in i tanklocket på deras nya P100D.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av HerrNilsson »

TheJonas skrev:
HerrNilsson skrev:
Apropå detta, är det nån som får nån respons från ServiceHelpEU@tesla.com?

Tidigare alltid fått snabb support från dom när man haft frågor kring nåt. Nu helt dött.
Är de e-post adresserna som de lagt ner.
Nej det tror jag inte. Man får ett autosvar direkt som säger att dom ska återkomma men...
Thank you for contacting Customer Support. We have received your email and we will respond as soon as possible.



If your inquiry is regarding any of the below categories, please ensure that correct email is used. All emails regarding roadside assistance will be answered from this email address.



Ownership or Tesla Account Inquiries: AccountSupportEMEA@tesla.com

Referral Inquiries: referralprogram@tesla.com

Charging Inquiries: charginginstallation-eur@tesla.com



If the category of your inquiry is not listed above, please visit our website for the correct contact details and our FAQ guide.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
docf
Inlägg: 6
Blev medlem: 02 apr 2019 11:38

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av docf »

Vad ÄR detta för något? Jag lovordade Tesla för deras fantastiska service men det är ju HELT omöjligt att få svar från dem. Jag har en tid om 4 d på SC som jag bokat via appen men ingen har hört av sig för att att höra VAD som behöver fixas så jag åker dit "i blindo" och överraskar dem med det som behöver göras... Har skickat 2 (!) mail med ett par dagars mellanrum - inget svar på något av dessa - svagt! Ska det vara såhär kommer jag redan efter 10 månaders förstagångsägande av denna i övrigt fantastiska MS 100D överväga andra bilmärken i framtiden. De måste värna om sina kunder spec om lagt över en mille på en bil?!
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av kikat »

docf skrev:
Vad ÄR detta för något? Jag lovordade Tesla för deras fantastiska service men det är ju HELT omöjligt att få svar från dem. Jag har en tid om 4 d på SC som jag bokat via appen men ingen har hört av sig för att att höra VAD som behöver fixas så jag åker dit "i blindo" och överraskar dem med det som behöver göras... Har skickat 2 (!) mail med ett par dagars mellanrum - inget svar på något av dessa - svagt! Ska det vara såhär kommer jag redan efter 10 månaders förstagångsägande av denna i övrigt fantastiska MS 100D överväga andra bilmärken i framtiden. De måste värna om sina kunder spec om lagt över en mille på en bil?!
Skrev du inte i appen när du bokade service vad som behöver göras? Tesla kontaktar endast dig om det är något oklart med din beskrivning.
Egen erfarenhet säger att de avbokar först 1 dag före din bokning om det är någon del som behövs som de inte har hemma.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2151
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av jpetters »

docf skrev:
Vad ÄR detta för något? Jag lovordade Tesla för deras fantastiska service men det är ju HELT omöjligt att få svar från dem. Jag har en tid om 4 d på SC som jag bokat via appen men ingen har hört av sig för att att höra VAD som behöver fixas så jag åker dit "i blindo" och överraskar dem med det som behöver göras... Har skickat 2 (!) mail med ett par dagars mellanrum - inget svar på något av dessa - svagt! Ska det vara såhär kommer jag redan efter 10 månaders förstagångsägande av denna i övrigt fantastiska MS 100D överväga andra bilmärken i framtiden. De måste värna om sina kunder spec om lagt över en mille på en bil?!
Låter dåligt att inte höra av sig eller svara. Men du kan lägga in vad du vill ha åtgärdat under bokningen i appen, i fritext fältet. Då är det iaf inte en total överraskning, förhoppningsvis.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Skriv svar