Ytterligare en hyllningstråd

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Ytterligare en hyllningstråd

Inlägg av Remuz »

Jag hade min bil inne på SC i Infra nu i veckan. Som vanligt var det förstklassig service. Jag har en X90D med 6säten och allt på, som lånebil fick jag en X100D med 6säten och det mesta på. Under två dagar fixade man FWD (som skrapade emot vid stängning) samt APs kameror. Jag lämnade min bil på måndag förmiddag (hade tid tisdag klockan 8, men bor på fel sida stan för att lyckas vara där då) och fick tillbaka min bil fulladdad torsdag eftermiddag. Tisdag och onsdag eftermiddag ringde service och rapporterade status.

Totalt har man spenderat 14h på att rätta till dörrarna, samt bytt kablar och kameror fram till AP och satt dit ny anti-reflexyta. Det blev runt 20h arbete och 35mil åkande för teknikerna.

Jag minns när jag lämnade min Toyota på service och fick betala för en hyrbil (trots att det var garantiservice) plus att jag fick bestraffning för att jag "inte tankat hyrbilen full" när jag lämnade den. En garantiservice som kostade mig 1200kr för två dagar av hyrbil. Visst, den bilen kostade bara 200k och min tesla kostade 1150k, men servicenivån är markant annorlunda.

Det är givetvis tråkigt att vara "stammis" hos SC, men deras mottagande gör verkligen så att problemet känns mindre jobbigt.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Ytterligare en hyllningstråd

Inlägg av helix »

Härligt att höra!
Har precis samma goda erfarenheter av SC Väsby.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Ytterligare en hyllningstråd

Inlägg av Remuz »

Glömde nämna. Fick tillbaka bilen nytvättad. Det är mer premium än jag är van vid i alla fall.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Ytterligare en hyllningstråd

Inlägg av Foluke »

Remuz skrev:
Glömde nämna. Fick tillbaka bilen nytvättad. Det är mer premium än jag är van vid i alla fall.
Mitt minne bekräftar detta bemötande. Länge sedan nu. Bilen bara funkar och funkar.
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Ytterligare en hyllningstråd

Inlägg av Tjell »

Jag håller med, iaf till största del.

Ett par saker som är obesvarade men som ändå ligger på bevakning trots att garantin gått ut. Det gillas!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: Ytterligare en hyllningstråd

Inlägg av Dansken »

[quote="Remuz"Under två dagar fixade man FWD (som skrapade emot vid stängning) samt APs kameror. [/quote]

Alltid skönt med bra service!

Har dom verkligen löst problemet med "skarv"/skrap?
Till mig brukar dom säga att det "ännu inte finns en lösning från engineering".

Har dom lackat om karossen så att det skrapade området är helt och fint igen? Det kan dom väl knappast hunnit med under 2 dygn?

Såhär ser det ut på båda sidorna av min X :(
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_5fa9.jpg
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Ytterligare en hyllningstråd

Inlägg av Remuz »

Det skrapet är inte fixat, jag hade skrap uppe vid fästet till FWD (också)
P85D svart/svart med gratis SuC
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Ytterligare en hyllningstråd

Inlägg av Svenssons »

Remuz skrev:
Det skrapet är inte fixat, jag hade skrap uppe vid fästet till FWD (också)
Pratade med SC Mölndal i fredags om detta problem och de har ingen lösning i dag på det men kommer att lacka om när de har en lösning.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Ytterligare en hyllningstråd

Inlägg av Remuz »

En enkel lösning är att ta en dremmel och fräsa bort plasten som skaver, men det har inte tesla kommit på ännu
P85D svart/svart med gratis SuC
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Ytterligare en hyllningstråd

Inlägg av Svenssons »

Remuz skrev:
En enkel lösning är att ta en dremmel och fräsa bort plasten som skaver, men det har inte tesla kommit på ännu
Tänkt på det också men antar att gummibiten på dörren som nöter har funktionen att just gå emot insidan. Då är det inte så bra att ta bort det eftersom det kommer skava någon annan stans plus att dörren antagligen inte kommer att stängas korrekt. Bästa lösningen är kanske att borra upp och sätta något av gummi även på insidan så att det blir gummi mot gummi. Inte enklaste lösningen dock
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ytterligare en hyllningstråd

Inlägg av bjelkeman »

Remuz skrev:
Glömde nämna. Fick tillbaka bilen nytvättad. Det är mer premium än jag är van vid i alla fall.
När min var inne på rutinservice så fyllde det ett skrap i lacken (tror jag) och polerade det så det nästan inte syns längre. Jag glömde nämna det för dem för jag trodde inte att det skulle göra något. Men det gjordes ändå.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Ytterligare en hyllningstråd

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Remuz skrev:
Glömde nämna. Fick tillbaka bilen nytvättad. Det är mer premium än jag är van vid i alla fall.
Kan tyvärr inte säga att jag upplevt samma sak i Mölndal.

Har haft bilen inne för service två gånger (2000 och 4000 mil) och fått tillbaka bilen otvättad båda gångerna. Och det är betydligt mindre premium än Volkswagen till och med.

Hoppas att det blir mer premium på kommande SC i Malmö.
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar