bohgard85 skrev:Vi har fått tillbaka vår Tesla nu och det är mycket som inte stämmer. Bland annat sotfläckar kvar i taket, ordentligt skrap i lacken (hur nu det kommit dit), sot på lister mot taket, sot på huvudskärmen, sot i fläktarna samt att delar av våra grejer vi hade i bilen är sotskadade. Jag vände mig tillbaka till Tesla som hänvisade till Ditec och vårt försäkringsbolag. När jag vänder mig till Ditec har dom vad dom kan. Ytterligare åtgärder innebär att material byts ut och det gör inte dom. Vår försäkringsbolag hänvisar till Teslas ansvarsförsäkring. Konsumenttjänstlagen säger att Tesla har ansvaret. Ditec informerade även om att vi inte borde köra bilen om inte kupefiltren är utbytta vilket vad dom vad jag kan se inte är. Vad anser ni?
Förövrigt var det 1 februari som gällde för besiktningen (slutsiffra 9). Vet inte var jag fick 15 februari ifrån
Jag hade detta problem med en av mina bilar och det reglerades INTE av bilfirman då jag hade en brandförsäkring som alla andra också har och skadan gick via mitt försäkringsbolag.
Va många turer fram och tillbaka, jag fick inte heller min 100 tillbaka och fick ersättning från försäkringsbolaget, gjorde rent bilen själv det som saneringsfirman tydligen inte kunde utföra.
La ner ca 20 timmar på att ta loss och rengöra alla kanaler, lister, tak osv. Men jag fick bort ALL röklukt och fick den återställd så den luktade som ny bil igen.
Tycker verkar konstigt att det är så olika när det kommer till vems ansvar det är att laga bilen.
Ditt försäkringsbolag fakturerar i sin tur teslas försäkringsbolag.
Det är bara så jag är van att det fungerar.