Jag menar just att kupé- och batterivärmning ska separeras.Legato skrev:Inte helt hundra på vad du menar, men så vitt jag kan se så har Dashboard for Tesla inte heller någon "separation" mellan kupé och batterivärmning. Sätter man på kupévärmen så värms även batteriet givet någon visst gränsvärde på temperatur i bilen och/eller batteritemperatur.bladh skrev:
Är det förvärmning som i kupévärmning eller stöds den nya funktionen med batterivärmining också?
Tänker att Dashboard börjar värma batteriet 1 timme innan avfärd (beroende på utetemperatur) och kupén 10-15 minuter innan. Även här beroende på utetemperatur såklart, men min erfarenhet är att det brukar gå ganska snabbt.
Inser att det måste ske från Tesla, inget som kan styras i en tredjeparts-applikation om funktionen inte finns såklart, sorry.
Hoppas Tesla tänker till på detta snart.
För det är ju onödigt att kupévärmaren går i mer än en timme innan avfärd.
I synnerhet om man står ”unplugged”.