Nästa servicecenter i Stockholm?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Laddvin
Inlägg: 198
Blev medlem: 04 feb 2015 11:27

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av Laddvin »

snowtroll skrev:
Men det måste ju spridas ut lite...
Vore ju rätt najs om det blir nått norr om Dalälven även om det är billigt att åka ;)
Kanske ställena är geografiskt mångfaldsbaserade... Så Vi må handla ett par till här uppöver så kanske ? :P
Ja, det är väl en kombination av geografisk spridning och koncentration av bilar de går efter när de väljer plats tror jag. Som referens kan man titta på denna karta:
https://www.car.info/sv-se/tesla/map

Som man kan se finns det flera registrerade bilar i Linköping än i Norrköping, Örebro och Jönköping. Men sen råkar ju Linköping ligga lagom i mitten från Stockholm och Göteborg också.

En eventuell felkälla på kartan ovan kan som jag hört nämnas tidigare vara att bilar registrerade på företag inte nödvändigtvis är registrerade på den ort där de vanligtvis framförs, men ger väl en ganska pålitlig bild ändå.

Örebro, Karlstad, Gävle eller Sundsvall känns väl som rimliga gissningar på nästa verkstad efter Segeltorp och Linköping? :) Kanske möjligtvis Kalmar eller Växjö annars. Om de inte öppnar ett tredje i Stockholm...
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av bylund »

Jag var i Segeltorp idag för utbyte av krockkudde, och fick höra att de officiellt öppnar i slutet av oktober, och att Segeltorp kommer att bli det stora servicecentret i Stockholm.

Kommer "snart" att gå att boka tider i appen där.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av Surfaren »

bylund skrev:
Jag var i Segeltorp idag för utbyte av krockkudde, och fick höra att de officiellt öppnar i slutet av oktober, och att Segeltorp kommer att bli det stora servicecentret i Stockholm.
Inte ett år för tidigt. :D
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av HerrNilsson »

Fick också höra samma sak när jag var i Upplands-Väsby och åtgärdade lite grejer i förra vecka. Slutet oktober för Segeltorp.


En annan grej som jag iaf helt missat är att Tesla har 2-3st "mobile service nodes" i Stockholm. Typ service rangers som håller till i parkeringsgarage.

I mitt fall så hade dom inte hunnit fått alla delar till Upplands-Väsby när bilen var där i fredags, så jag bokades in till ett "Mobile Service appointment" i Liljeholmstorget Galleria denna veckan så skulle teknikern byta en av sidokamerorna.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Skriv svar