Nästa servicecenter i Stockholm?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av bonath »

Tror kanske att Tesla delar upp servicecenters.
Model 3 på nya och S/X i UV...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av EnTraktor »

Jag kan inte komma på en enda anledning varför man ska dela upp det och bara fokusera på en modell. Krånglar enbart till det för kunderna.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Laddvin
Inlägg: 198
Blev medlem: 04 feb 2015 11:27

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av Laddvin »

Jag kommer på två anledningar och det är att dom skulle få modellspecifik expertis och ett modellspecifikt reservdelslager, men det är ju rätt dumt när dom ändå bara har tre modeller.

Jag tror det blir en mer trivsam arbetsplats också om det finns en variation av bilar och tillhörande reparationer.
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023
Verdi

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av Verdi »

EnTraktor skrev:
Jag kan inte komma på en enda anledning varför man ska dela upp det och bara fokusera på en modell. Krånglar enbart till det för kunderna.
Så att jag ska slippa vänta på alla Model 3 som står på verkstan såklart. ;)
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare
Inlägg: 197
Blev medlem: 01 apr 2016 18:37
Ort: Stockholm

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av ippodrome »

bonath skrev:
Tror kanske att Tesla delar upp servicecenters.
Model 3 på nya och S/X i UV...
En extremt dålig idé tycker jag. Inte alls pga att jag bor 5min från SC i Bredden... BildBild
Bogge
Inlägg: 86
Blev medlem: 03 jul 2016 09:57

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av Bogge »

Nu står min bil där, har ett garantiärende. Teslas personal hämta bilen hemma hos mig idag så kör dom ut den i efm
D540CCE1-8425-47C6-AEB8-E20ED7768976.png
Model Y Vit Perfomance -22
Model X Blå Perfomance -19
Model S Vit P100D -17
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av TiborBlomhall »

ZomboMeme Sherlock GPS.jpg
Laddvin
Inlägg: 198
Blev medlem: 04 feb 2015 11:27

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av Laddvin »

Bogge skrev:
Nu står min bil där, har ett garantiärende. Teslas personal hämta bilen hemma hos mig idag så kör dom ut den i efm
Menar du att de dragit igång med reparationer nu? :O Konstigt med tanke på att de inte vekar ha byggt klart. De kanske bara gör lite enklare jobb i ett hörn av verkstaden? :D
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 11 aug 2016 08:40
Ort: Åkersberga

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av clecab »

Jag ska lämna min bil där på Mälarvägen 15, på måndag för ett mobilservice jobb. De har bara mobilservice bilar där och att det är precis nyöppnat. Jag måste hämta bilen när den blir klar. Inga bilar får stå kvar efter stängning.
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Laddvin
Inlägg: 198
Blev medlem: 04 feb 2015 11:27

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av Laddvin »

clecab skrev:
Jag ska lämna min bil där på Mälarvägen 15, på måndag för ett mobilservice jobb. De har bara mobilservice bilar där och att det är precis nyöppnat. Jag måste hämta bilen när den blir klar. Inga bilar får stå kvar efter stängning.
Det betyder ju i så fall att de spår i snön jag såg, och de tända lampor nån annan såg kanske inte alls kom ifrån byggarbetare, utan skulle kunna vara mobile service som använder den tomma lokalen som inget mindre än ett "gigantiskt tält"?

Fortfarande väldigt oklart hur långt de har kommit med bygget och när det kommer öppnas :(
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av bylund »

Känns inte så mobilt om man man måste ta dit egna bilen :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av kler »

clecab skrev:
Jag ska lämna min bil där på Mälarvägen 15, på måndag för ett mobilservice jobb. De har bara mobilservice bilar där och att det är precis nyöppnat. Jag måste hämta bilen när den blir klar. Inga bilar får stå kvar efter stängning.
Jag ska också dit på måndag roligt nog.
Inga kunder tillåtna i lokalen fick jag lära mig per telefon :)
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 11 aug 2016 08:40
Ort: Åkersberga

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av clecab »

Lämnade bilen där nyss. Det är en jättestor och helt tom lokal. Det går säkert plats med 100 bilar där och lika många utomhus.
Möttes av 3 killar i 30års åldern, alla pratade amerikanska. De hänvisade allt till SC i intracity.
Kan nog bli väldigt bra med tiden. Just nu väldigt öde.
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av bonath »

clecab skrev:
Lämnade bilen där nyss. Det är en jättestor och helt tom lokal. Det går säkert plats med 100 bilar där och lika många utomhus.
Möttes av 3 killar i 30års åldern, alla pratade amerikanska. De hänvisade allt till SC i intracity.
Kan nog bli väldigt bra med tiden. Just nu väldigt öde.
Säkert det var Tesla-killar?
"Hey man, give us your keys"... Bild
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 11 aug 2016 08:40
Ort: Åkersberga

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av clecab »

Nja....

De hade tesla tröjor och kepsar på sig (men de kan ju köpas) och längre bort i lokalen så stod det en Mobileservice bil (sprinter) med tesla logga på. (går väl också att stripa)
Vidare så stod det en blå S bredvid den så det såg ut som de hade börjat göra något på den....

Jag chansade på att det var rätt ställe. Dock så går telefonnumret jag fick till en firma TM Sweden AB i Upplandsväsby... Låter lite bekant... ;)
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av kler »

Det är rätt ställe :)

Jag fick ingen kontakt med dem när jag kom dit, så jag ringde Infra som i sin tur ringde ut grabbarna.

Här är en bild inifrån :)

Bild

OBS! Kör ni dit, akta er för rampen som slutar i ett stort hål...
Jag bad dem att ställa dit något.
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Laddvin
Inlägg: 198
Blev medlem: 04 feb 2015 11:27

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av Laddvin »

kler skrev:
Jag ska också dit på måndag roligt nog.
Inga kunder tillåtna i lokalen fick jag lära mig per telefon :)
clecab skrev:
Lämnade bilen där nyss. Det är en jättestor och helt tom lokal. Det går säkert plats med 100 bilar där och lika många utomhus.
Möttes av 3 killar i 30års åldern, alla pratade amerikanska. De hänvisade allt till SC i intracity.
Kan nog bli väldigt bra med tiden. Just nu väldigt öde.
kler skrev:
Det är rätt ställe :)

Jag fick ingen kontakt med dem när jag kom dit, så jag ringde Infra som i sin tur ringde ut grabbarna.

Här är en bild inifrån :)
Inga kunder tillåtna i lokalen, och så har man fått både ögonvittnen och foto från lokalen redan innan lunch :D :roll:
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av kler »

OldschoolWarfare skrev:
kler skrev:
Jag ska också dit på måndag roligt nog.
Inga kunder tillåtna i lokalen fick jag lära mig per telefon :)
clecab skrev:
Lämnade bilen där nyss. Det är en jättestor och helt tom lokal. Det går säkert plats med 100 bilar där och lika många utomhus.
Möttes av 3 killar i 30års åldern, alla pratade amerikanska. De hänvisade allt till SC i intracity.
Kan nog bli väldigt bra med tiden. Just nu väldigt öde.
kler skrev:
Det är rätt ställe :)

Jag fick ingen kontakt med dem när jag kom dit, så jag ringde Infra som i sin tur ringde ut grabbarna.

Här är en bild inifrån :)
Inga kunder tillåtna i lokalen, och så har man fått både ögonvittnen och foto från lokalen redan innan lunch :D :roll:
Jag kan tillägga att jag faktiskt frågade om jag fick fota, och jag fotade inte åt det hållet där de faktiskt hade grejer uppställda. Tänkte så att jag ställer till det så lite som möjligt om det nu skulle bli ngt tjaffs inom organisationen... Man vet ju aldrig. :roll:
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 11 aug 2016 08:40
Ort: Åkersberga

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av clecab »

De hade förstås fått dit fel krängningshämmardel. Så jag fick en lånebil och den ska bli klar imorgon...

Snackade lite med han som lämnade nyckeln till mig. Han var chef för mobilservice organisation i norden. Minns dock inte hans namn men trevlig var han. Tesla ska ha köpt byggnaden och de håller på att planera hur de ska använda den och inköp av inventarier.
Han sa ett de nog snart kommer publicera lita vad de har för planer med stället. Just nu så utgår mobilservice bilarna därifrån och gör enklare jobb där.
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av Legato »

clecab skrev:
De hade förstås fått dit fel krängningshämmardel. Så jag fick en lånebil och den ska bli klar imorgon...

Snackade lite med han som lämnade nyckeln till mig. Han var chef för mobilservice organisation i norden. Minns dock inte hans namn men trevlig var han. Tesla ska ha köpt byggnaden och de håller på att planera hur de ska använda den och inköp av inventarier.
Han sa ett de nog snart kommer publicera lita vad de har för planer med stället. Just nu så utgår mobilservice bilarna därifrån och gör enklare jobb där.
Det var ju lätt att tänka "bra med ett till SC nu när Model 3 kommer". Men sen inser man att det ju först är om två år när de ska få sin första service som det kommer göra avsevärd skillnad på antal bilar att åtgärda... Så jag förstår att de inte har så bråttom.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Laddvin
Inlägg: 198
Blev medlem: 04 feb 2015 11:27

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av Laddvin »

Legato skrev:
clecab skrev:
De hade förstås fått dit fel krängningshämmardel. Så jag fick en lånebil och den ska bli klar imorgon...

Snackade lite med han som lämnade nyckeln till mig. Han var chef för mobilservice organisation i norden. Minns dock inte hans namn men trevlig var han. Tesla ska ha köpt byggnaden och de håller på att planera hur de ska använda den och inköp av inventarier.
Han sa ett de nog snart kommer publicera lita vad de har för planer med stället. Just nu så utgår mobilservice bilarna därifrån och gör enklare jobb där.
Det var ju lätt att tänka "bra med ett till SC nu när Model 3 kommer". Men sen inser man att det ju först är om två år när de ska få sin första service som det kommer göra avsevärd skillnad på antal bilar att åtgärda... Så jag förstår att de inte har så bråttom.
Fast så enkelt är det väl inte riktigt? Det mesta av tiden som verkstäderna lägger på bilarna är måste väl vara garantiärenden och skadereparationer, och inte enkla servicar? Garantiärenden lär Model 3 ha nu direkt. Har hört en del om lackskador till exempel. Sedan kommer ju olyckor in i bilden. Desto fler Teslor på vägarna, desto fler Teslor i olyckor. Vilket leder till fler Teslor på verkstaden. Nu har det ju låtit som att Teslas verkstäder har haft jobb upp till öronen redan sedan tidigare, men det har de kanske åtgärdat med sina Mobile Service som inte fanns tidigare?
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2023
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 11 feb 2015 16:45
Ort: Djursholm

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av TeslaMartin »

Just krockade bilar hamnar väl på externa plåtverkstäder. Åtminstone gjort det hittills.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av Legato »

OldschoolWarfare skrev:
Legato skrev:
clecab skrev:
De hade förstås fått dit fel krängningshämmardel. Så jag fick en lånebil och den ska bli klar imorgon...

Snackade lite med han som lämnade nyckeln till mig. Han var chef för mobilservice organisation i norden. Minns dock inte hans namn men trevlig var han. Tesla ska ha köpt byggnaden och de håller på att planera hur de ska använda den och inköp av inventarier.
Han sa ett de nog snart kommer publicera lita vad de har för planer med stället. Just nu så utgår mobilservice bilarna därifrån och gör enklare jobb där.
Det var ju lätt att tänka "bra med ett till SC nu när Model 3 kommer". Men sen inser man att det ju först är om två år när de ska få sin första service som det kommer göra avsevärd skillnad på antal bilar att åtgärda... Så jag förstår att de inte har så bråttom.
Fast så enkelt är det väl inte riktigt? Det mesta av tiden som verkstäderna lägger på bilarna är måste väl vara garantiärenden och skadereparationer, och inte enkla servicar? Garantiärenden lär Model 3 ha nu direkt. Har hört en del om lackskador till exempel. Sedan kommer ju olyckor in i bilden. Desto fler Teslor på vägarna, desto fler Teslor i olyckor. Vilket leder till fler Teslor på verkstaden. Nu har det ju låtit som att Teslas verkstäder har haft jobb upp till öronen redan sedan tidigare, men det har de kanske åtgärdat med sina Mobile Service som inte fanns tidigare?
Det är såklart andra åtgärder också, det var därför jag skrev "avsevärd" skillnad.

De allra flesta bilar får ju garantiärenden åtgärdade i samband med service. Jag skulle gissa att över 90% fortfarande servar sin Tesla (trots att det ej påverkar garantin). Jag tror serviceärenden samt garantiärenden som görs i samband med service står för en klar majoritet av allt som görs. Personligen har jag aldrig haft någon av mina bilar inne annat än i samband med service.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av kler »

Som referens har min X varit 4-5 gånger på service under sitt första år.
Nån gång med övernattning dessutom :)
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare
Inlägg: 825
Blev medlem: 18 maj 2015 21:22
Ort: Älvsjö

Re: Nästa servicecenter i Stockholm?

Inlägg av JonasH »

Åkte förbi idag och då höll de på och lastade av byggmaterial (tror jag) från en lastbil och körde in prylarna med truck i huset. Nått händer i alla fall.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Skriv svar