Re: Nästa servicecenter i Stockholm?
Postat: 11 feb 2019 11:23
Tror kanske att Tesla delar upp servicecenters.
Model 3 på nya och S/X i UV...
Model 3 på nya och S/X i UV...
Så att jag ska slippa vänta på alla Model 3 som står på verkstan såklart.EnTraktor skrev:Jag kan inte komma på en enda anledning varför man ska dela upp det och bara fokusera på en modell. Krånglar enbart till det för kunderna.
En extremt dålig idé tycker jag. Inte alls pga att jag bor 5min från SC i Bredden...bonath skrev:Tror kanske att Tesla delar upp servicecenters.
Model 3 på nya och S/X i UV...
Menar du att de dragit igång med reparationer nu? :O Konstigt med tanke på att de inte vekar ha byggt klart. De kanske bara gör lite enklare jobb i ett hörn av verkstaden?Bogge skrev:Nu står min bil där, har ett garantiärende. Teslas personal hämta bilen hemma hos mig idag så kör dom ut den i efm
Det betyder ju i så fall att de spår i snön jag såg, och de tända lampor nån annan såg kanske inte alls kom ifrån byggarbetare, utan skulle kunna vara mobile service som använder den tomma lokalen som inget mindre än ett "gigantiskt tält"?clecab skrev:Jag ska lämna min bil där på Mälarvägen 15, på måndag för ett mobilservice jobb. De har bara mobilservice bilar där och att det är precis nyöppnat. Jag måste hämta bilen när den blir klar. Inga bilar får stå kvar efter stängning.
Jag ska också dit på måndag roligt nog.clecab skrev:Jag ska lämna min bil där på Mälarvägen 15, på måndag för ett mobilservice jobb. De har bara mobilservice bilar där och att det är precis nyöppnat. Jag måste hämta bilen när den blir klar. Inga bilar får stå kvar efter stängning.
Säkert det var Tesla-killar?clecab skrev:Lämnade bilen där nyss. Det är en jättestor och helt tom lokal. Det går säkert plats med 100 bilar där och lika många utomhus.
Möttes av 3 killar i 30års åldern, alla pratade amerikanska. De hänvisade allt till SC i intracity.
Kan nog bli väldigt bra med tiden. Just nu väldigt öde.
kler skrev:Jag ska också dit på måndag roligt nog.
Inga kunder tillåtna i lokalen fick jag lära mig per telefon
clecab skrev:Lämnade bilen där nyss. Det är en jättestor och helt tom lokal. Det går säkert plats med 100 bilar där och lika många utomhus.
Möttes av 3 killar i 30års åldern, alla pratade amerikanska. De hänvisade allt till SC i intracity.
Kan nog bli väldigt bra med tiden. Just nu väldigt öde.
Inga kunder tillåtna i lokalen, och så har man fått både ögonvittnen och foto från lokalen redan innan lunchkler skrev:Det är rätt ställe
Jag fick ingen kontakt med dem när jag kom dit, så jag ringde Infra som i sin tur ringde ut grabbarna.
Här är en bild inifrån
Jag kan tillägga att jag faktiskt frågade om jag fick fota, och jag fotade inte åt det hållet där de faktiskt hade grejer uppställda. Tänkte så att jag ställer till det så lite som möjligt om det nu skulle bli ngt tjaffs inom organisationen... Man vet ju aldrig.OldschoolWarfare skrev:kler skrev:Jag ska också dit på måndag roligt nog.
Inga kunder tillåtna i lokalen fick jag lära mig per telefonclecab skrev:Lämnade bilen där nyss. Det är en jättestor och helt tom lokal. Det går säkert plats med 100 bilar där och lika många utomhus.
Möttes av 3 killar i 30års åldern, alla pratade amerikanska. De hänvisade allt till SC i intracity.
Kan nog bli väldigt bra med tiden. Just nu väldigt öde.Inga kunder tillåtna i lokalen, och så har man fått både ögonvittnen och foto från lokalen redan innan lunchkler skrev:Det är rätt ställe
Jag fick ingen kontakt med dem när jag kom dit, så jag ringde Infra som i sin tur ringde ut grabbarna.
Här är en bild inifrån
Det var ju lätt att tänka "bra med ett till SC nu när Model 3 kommer". Men sen inser man att det ju först är om två år när de ska få sin första service som det kommer göra avsevärd skillnad på antal bilar att åtgärda... Så jag förstår att de inte har så bråttom.clecab skrev:De hade förstås fått dit fel krängningshämmardel. Så jag fick en lånebil och den ska bli klar imorgon...
Snackade lite med han som lämnade nyckeln till mig. Han var chef för mobilservice organisation i norden. Minns dock inte hans namn men trevlig var han. Tesla ska ha köpt byggnaden och de håller på att planera hur de ska använda den och inköp av inventarier.
Han sa ett de nog snart kommer publicera lita vad de har för planer med stället. Just nu så utgår mobilservice bilarna därifrån och gör enklare jobb där.
Fast så enkelt är det väl inte riktigt? Det mesta av tiden som verkstäderna lägger på bilarna är måste väl vara garantiärenden och skadereparationer, och inte enkla servicar? Garantiärenden lär Model 3 ha nu direkt. Har hört en del om lackskador till exempel. Sedan kommer ju olyckor in i bilden. Desto fler Teslor på vägarna, desto fler Teslor i olyckor. Vilket leder till fler Teslor på verkstaden. Nu har det ju låtit som att Teslas verkstäder har haft jobb upp till öronen redan sedan tidigare, men det har de kanske åtgärdat med sina Mobile Service som inte fanns tidigare?Legato skrev:Det var ju lätt att tänka "bra med ett till SC nu när Model 3 kommer". Men sen inser man att det ju först är om två år när de ska få sin första service som det kommer göra avsevärd skillnad på antal bilar att åtgärda... Så jag förstår att de inte har så bråttom.clecab skrev:De hade förstås fått dit fel krängningshämmardel. Så jag fick en lånebil och den ska bli klar imorgon...
Snackade lite med han som lämnade nyckeln till mig. Han var chef för mobilservice organisation i norden. Minns dock inte hans namn men trevlig var han. Tesla ska ha köpt byggnaden och de håller på att planera hur de ska använda den och inköp av inventarier.
Han sa ett de nog snart kommer publicera lita vad de har för planer med stället. Just nu så utgår mobilservice bilarna därifrån och gör enklare jobb där.
Det är såklart andra åtgärder också, det var därför jag skrev "avsevärd" skillnad.OldschoolWarfare skrev:Fast så enkelt är det väl inte riktigt? Det mesta av tiden som verkstäderna lägger på bilarna är måste väl vara garantiärenden och skadereparationer, och inte enkla servicar? Garantiärenden lär Model 3 ha nu direkt. Har hört en del om lackskador till exempel. Sedan kommer ju olyckor in i bilden. Desto fler Teslor på vägarna, desto fler Teslor i olyckor. Vilket leder till fler Teslor på verkstaden. Nu har det ju låtit som att Teslas verkstäder har haft jobb upp till öronen redan sedan tidigare, men det har de kanske åtgärdat med sina Mobile Service som inte fanns tidigare?Legato skrev:Det var ju lätt att tänka "bra med ett till SC nu när Model 3 kommer". Men sen inser man att det ju först är om två år när de ska få sin första service som det kommer göra avsevärd skillnad på antal bilar att åtgärda... Så jag förstår att de inte har så bråttom.clecab skrev:De hade förstås fått dit fel krängningshämmardel. Så jag fick en lånebil och den ska bli klar imorgon...
Snackade lite med han som lämnade nyckeln till mig. Han var chef för mobilservice organisation i norden. Minns dock inte hans namn men trevlig var han. Tesla ska ha köpt byggnaden och de håller på att planera hur de ska använda den och inköp av inventarier.
Han sa ett de nog snart kommer publicera lita vad de har för planer med stället. Just nu så utgår mobilservice bilarna därifrån och gör enklare jobb där.