Model 3

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Tebag
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 apr 2017 15:28

Model 3

Inlägg av Tebag »

Någon som har bokat model 3 och fått någon info om leverans tid.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8566
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3

Inlägg av Pontus »

Förutom att jag redan tagit leverans (kunde inte låta bli). :mrgreen:
Om man jämför med när andra modeller blivit Europa aktuella så har det väl alltid varit lite långsamt i början ifrån byggandet av bilen till leverans. Jag skulle gissa att från att du får konfigurera och beställa din bil så tar det minst 4 månader innan leveransen sker.
Sedan sker det nog en balansering mot den amerikanska skattelättnaden. Så troligtvis kommer en klump med bilar till Europa under ett par veckor sedan är det bara leveranser till USA i 6 eller 9 månader.
Men jag tror fortfarande att några kommer få bilarna i år.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Model 3

Inlägg av vigge50 »

Pontus skrev:
Förutom att jag redan tagit leverans (kunde inte låta bli). :mrgreen:
Om man jämför med när andra modeller blivit Europa aktuella så har det väl alltid varit lite långsamt i början ifrån byggandet av bilen till leverans. Jag skulle gissa att från att du får konfigurera och beställa din bil så tar det minst 4 månader innan leveransen sker.
Sedan sker det nog en balansering mot den amerikanska skattelättnaden. Så troligtvis kommer en klump med bilar till Europa under ett par veckor sedan är det bara leveranser till USA i 6 eller 9 månader.
Men jag tror fortfarande att några kommer få bilarna i år.
Tror inte det kommer en klump till Europa innan skattelättnaden, de räcker att Tesla skickar bilar till Kanada och de har redan börjat bjuda in Tesla ägare i Kanada att konfigurera. Genom att göra det så kan de skjuta fram nummer 200 000 till juli i USA och sen vill de nog leverera så många som möjligt i USA ett tag framöver.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8566
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3

Inlägg av Pontus »

Vet du hur nära nummer 200.000 är ungefär?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Model 3

Inlägg av vigge50 »

Pontus skrev:
Vet du hur nära nummer 200.000 är ungefär?
Nu säger Tesla nästan aldrig hur stor del av försäljningen som är i USA men de uppskattas att Tesla var uppe i ungefär 160 000 vid årsskiftet så juli känns rimligt för Tesla att passera 200 000 ifall de skickar lite Model 3 till Kanada.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8566
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3

Inlägg av Pontus »

vigge50 skrev:
Pontus skrev:
Vet du hur nära nummer 200.000 är ungefär?
Nu säger Tesla nästan aldrig hur stor del av försäljningen som är i USA men de uppskattas att Tesla var uppe i ungefär 160 000 vid årsskiftet så juli känns rimligt för Tesla att passera 200 000 ifall de skickar lite Model 3 till Kanada.
Då kanske dom är vid 180.000 April och borde som du säger kunna pricka 200.000 i Juli.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Model 3

Inlägg av improwise »

Gissar att tråden får mer fart i Model 3 delen :)
Skriv svar