För Tesla statistik?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

För Tesla statistik?

Inlägg av Kulingen »

För Tesla statistik om var, när och vilken fart folk kör med sina bilar med AP och hur det fungerar?

Typ om man kör på E4an och data lagras på i vilken fil man kör i, vilken fart, klarar bilen att köra själv i 100% på utvalda sträckor?
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: För Tesla statistik?

Inlägg av Svenssons »

Det kan nog bara Tesla själva svara på men det lär de inte göra men de har ju gjort uttalanden om hur många bilar som har kört en viss vägsträcka under en viss tid och om AP varit igång eller ej. De kan också alltid plocka hem detaljerad information. Hur detaljerad information som sparas och skickas till Tesla är dock oklart.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Fredric83
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 03 aug 2017 12:05
Ort: Helsingborg

Re: För Tesla statistik?

Inlägg av Fredric83 »

Jag tror de har mer information än vi vill veta. Varför skulle de inte ha det?
Sen kanske den inte sparas särskillt länge, men jag tror de fiskar upp den data de behöver när de behöver den.
Om det skulle behövas/de vill, kan de säkert logga en bil från fabrik till skrot utan problem.
Model S75 vid namn Morticia. Med AP2.5, nya prestandan och nya baksätet.
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: För Tesla statistik?

Inlägg av Kulingen »

Fredric83 skrev:
Jag tror de har mer information än vi vill veta. Varför skulle de inte ha det?
Sen kanske den inte sparas särskillt länge, men jag tror de fiskar upp den data de behöver när de behöver den.
Om det skulle behövas/de vill, kan de säkert logga en bil från fabrik till skrot utan problem.
För mig skulle se få logga precis hur mycket som helst för att ständigt kunna förbättra bilen 8-)
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: För Tesla statistik?

Inlägg av Hedman »

Går man med på att dela sin kördata, så tror jag att de tankar ner rubbet, hoppas de inte delar med sig av vilken hastigheten man kört till vem, som helst bara... :roll:
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: För Tesla statistik?

Inlägg av Svenssons »

Hedman skrev:
Går man med på att dela sin kördata, så tror jag att de tankar ner rubbet, hoppas de inte delar med sig av vilken hastigheten man kört till vem, som helst bara... :roll:
Har du inte AP 2.5 så vet de inte vem som sitter i förarstolen så det är ju lugnt...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: För Tesla statistik?

Inlägg av improwise »

Finns väl inställningar för data sharing i bilen? Dock inte läst dem i detalj utan bara slog av dom direkt.
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: För Tesla statistik?

Inlägg av Hedman »

Svenssons skrev:
Hedman skrev:
Går man med på att dela sin kördata, så tror jag att de tankar ner rubbet, hoppas de inte delar med sig av vilken hastigheten man kört till vem, som helst bara... :roll:
Har du inte AP 2.5 så vet de inte vem som sitter i förarstolen så det är ju lugnt...
Ja den nionde kameran ;)
Lite ot, vore kul med ett hack så man kunde nyttja kamerorna runt bilen för att fånga dörruppslag m.m.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
Lunna
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 apr 2014 13:56
Ort: Linköping

Re: För Tesla statistik?

Inlägg av Lunna »

improwise skrev:
Finns väl inställningar för data sharing i bilen? Dock inte läst dem i detalj utan bara slog av dom direkt.
Jag slog på dom direkt 8-)
Gotway MSuper X 84V 1,6kWh.
Model 3 Performance -20 | Vit Multi-Coat
Såld: Model S 75D -17 | Vit Multi-Coat
Skriv svar