Jim Keller, Teslas AP-chef lämnar.

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Jim Keller, Teslas AP-chef lämnar.

Inlägg av dstr »

thebishop skrev:
Intel är nog inte så intresserad av vad han gjorde på AMD som de lär vara av vad han gjorde på Apple (A4/A5 var grymma) - de har större behov av att få ihop något konkurrenskraftigt för mobila enheter framöver - datacenters och PC är de hyfsat bra på.
Jag tror knappast han gick till "Intel" - han lär ha gått till Mobileye.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Jim Keller, Teslas AP-chef lämnar.

Inlägg av chaffis75 »

Oavsett anledning så känns de ju ändå inte så bra för utvecklingen av AP hos Tesla. Nu kanske jag låter negativ men man får mer och mer känslan av att de kommer ta lång tid innan Tesla har en autopilot på den nivå som Elon pratat om... Att lämna Mobileeye samarbetet tror jag var ett misstag, de vore bättre om Tesla la sin energi på att utveckla sjukt bra elbilar sedan köper man in autopiloten. Men visst de är ju inte så Tesla gör saker, de kan bäst själv :? men ibland kan de ju faktiskt vara bra att ta hjälp också.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Jim Keller, Teslas AP-chef lämnar.

Inlägg av dstr »

chaffis75 skrev:
Oavsett anledning så känns de ju ändå inte så bra för utvecklingen av AP hos Tesla. Nu kanske jag låter negativ men man får mer och mer känslan av att de kommer ta lång tid innan Tesla har en autopilot på den nivå som Elon pratat om... Att lämna Mobileeye samarbetet tror jag var ett misstag, de vore bättre om Tesla la sin energi på att utveckla sjukt bra elbilar sedan köper man in autopiloten. Men visst de är ju inte så Tesla gör saker, de kan bäst själv :? men ibland kan de ju faktiskt vara bra att ta hjälp också.
Det här öppnar ju för att AP3 kan bli Mobileye-baserad! :)

(om man tjatar tillräcklig om det kanske det blir självuppfyllande?)
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Jim Keller, Teslas AP-chef lämnar.

Inlägg av thebishop »

dstr skrev:
thebishop skrev:
Intel är nog inte så intresserad av vad han gjorde på AMD som de lär vara av vad han gjorde på Apple (A4/A5 var grymma) - de har större behov av att få ihop något konkurrenskraftigt för mobila enheter framöver - datacenters och PC är de hyfsat bra på.
Jag tror knappast han gick till "Intel" - han lär ha gått till Mobileye.
Jag tror knappast du har rätt... Han är ju förmodligen inte så sugen på att flytta till Jerusalem där deras R&D är belägen.

Också https://newsroom.intel.com/news-release ... gineering/ bekräftar ju S-o-C (och generell CPU/GPU utveckling såklart).

Men tiden lär utvisa mer exakt.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Jim Keller, Teslas AP-chef lämnar.

Inlägg av Geni87 »

Han får tydligen titeln "head of silicon engineering" på Intel så det rör sig knappast om Mobileye. Snarare att Intel är nervösa över att ha tappat mark till AMD...

Å andra sidan var det ett team från Isreal som la grunderna för Core-arkitekturen, så han kanske hamnar i Jerusalem ändå. :P
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
JFAH
Inlägg: 491
Blev medlem: 31 jul 2014 22:04

Re: Jim Keller, Teslas AP-chef lämnar.

Inlägg av JFAH »

Bannon, som tar över, kan knappast kallas för duvunge i sammanhanget. Han har en mycket lång historik som processor designer och ha levererat bra under åren. Tror nog tesla fortsätter på spåret med egen elektronik. De har ingen orsak att inte göra det...
Skriv svar