Musk vill förenkla bilhandeln

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19560
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Musk vill förenkla bilhandeln

Inlägg av Bjelke »

EnTraktor skrev:
Legato skrev:
Jerker skrev:
Vet inte hur det är i USA. Ibland häpnar man över den dåliga teknologiska mognaden inom handeln i USA. Kanske ser det värre ut där än här. Man använder ju t.ex. fortfarande checkar i stor utsträckning och skickar t.o.m. checkar i brev som betalning.
I Sverige signar man bara på i-Pad som sagt. För mig tog det mindre än 15 minuter att hämta min Model S (då jag inte behövde någon genomgång).

I USA är det väl ett gäng kontrakt. Vill minnas att de pratade om det på The Tesla Show. En av dem var med någon kompis som hämtade ut sin Model 3 och det var en lång process med pappersarbete som jag förstod det.
15 min?!?! Vilken slöseri med tid. Min senaste Teslaleverans tog knappt 3 minuter :D
Med 26 mil att åka om det skulle vara något fel på bilen så kommer min nästa leverans INTE att gå på 3 minuter det kan jag lova, den här gången ska jag tamejfan kolla precis allt INNAN jag ens
tittar på papperet.
Första gången var man ju i nån slags magisk trans eller nåt och reagerade inte ens på att det såg ut som om huven inte var stängd...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5515
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Musk vill förenkla bilhandeln

Inlägg av Gustafsson »

Noggrann inspektion är det som gäller. Locket på min mittkonsoll var klart repat av något, riktigt fult på en ny i övrigt perfekt bil. Blev dokumenterat av DS med foto vid leverans. Får åtgärdas vid service eller nåt. Åker inte 50 mil bara för det ....
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Skriv svar