Väntetid på service?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Väntetid på service?

Inlägg av Tars »

MDurante skrev:
Bokade tid i juli, fick tid november.
Bokade tid i november, fick tid i februari.

Saker som jag anmärkte och skickade bilder på i juli blev inte gjort i november pga delar, tror inte det blir gjort i februari heller.
Illa....
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Väntetid på service?

Inlägg av NEO »

Tars skrev:
MDurante skrev:
Bokade tid i juli, fick tid november.
Bokade tid i november, fick tid i februari.

Saker som jag anmärkte och skickade bilder på i juli blev inte gjort i november pga delar, tror inte det blir gjort i februari heller.
Illa....
Svaret jag fick var "Ja vi skickar ju ingenting med flygfrakt från USA, allt går med båt och det tar tid om det inte finns i Tillburg"

Kontrade med, "Jag beställde en ny TMS till frugan i Augusti och fick den levererad i November, men du påstår att en dörrsida och två paneler tar längre tid att skeppa över pölen än en komplett bil?" :lol:
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Väntetid på service?

Inlägg av pegs »

Låter som att det variera och att reservdelar kan vara en komplikation. Jag har försökt få tid sedan början på augusti.
Först skulle de kolla upp reservdelar och i den processen blev jag bortglömd. Påminde efter ett tag och fick en tid. Hittade lite nya skavanker och den tiden blev avbokad. Väntar på nytt på besked om reservdelar. Nu har det gått 3,5 månader och jag har kört ca 1500 mil under tiden.

Låter som om man ska överväga att inte rapportera fler skavanker efter sin första bokning, annars kan det bli ett ekorrhjul.




Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Väntetid på service?

Inlägg av leiflodde »

Ursäkta att jag snor tråden men tänkte att när det gäller akut service funkade det för mig.

Fick under måndagen ett felmeddelande (se bild nedan) men bilen fungerade ändå att köra så jag fortsatte.

Ringde Tesla service i Malmö och de skulle undersöka loggarna, men som jag sa funkar ändå så jag kör vidare. Ända jobbiga då var att AP1 inte funkade, så bortskämd man är...

Under tisdagen åkte jag fossilt :o och körde bara 3 mil totalt och fungerade hyfsat men här satt parkeringsbromsen i 3-400 meter innan den släppte helt.

Idag skull jag åka till Halmstad med en kollega men efter 2-300 meter började det lukta "bränt" så det fick bli att åka hem och åka fossilt till Halmstad :o .

Ringde Tesla igen och budet var att kom in med bilen vi har beställ delar :) frågade om de kunde fixa bärgning men min garanti har gått ut (18000 mil) så jag fick fixa det via försäkringsbolaget.

Ställde då frågan vad detta kommer att kosta och svaret blev Vi kommer ta detta på garanti även om din bil är utanför garanti :D

Första gången på 18000 mil som jag blivit stående och då inte i någon panik situation förutom att jag fick åka fossilt. SÅ TACK TESLA FÖR BRA OCH SNABB SERVICE.



Liten uppdatering angående ovanstående:

Problemet var tydligen att parkeringsbromsen legat på och förstört skivan bak som spruckit och därav även problem med att drivaxlarna som behövde bytas, första budet var typ 45000:- :o

Personligen förstår jag inte hela problemet men :) Tesla tar det i alla fall som Goodwill och bilen har gått 18000 mil och är jag nöjd :)

Men nu när jag fått tillbaks min egen bil så saknar redan rattvärme ;)
Tesla.jpg
Skriv svar