Förändra världen? Orka...

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Förändra världen? Orka...

Inlägg av bjelkeman »

Det går att göra bra saker i världen utan att jobba ihjäl sig. (Ligger man på sofflocket hela livet, så blir det nog kort, men med liten negativ påverkan på framtiden. ;) Men det var nu inte de jag menade. )
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Jerka
Inlägg: 933
Blev medlem: 25 mar 2016 21:19

Re: Förändra världen? Orka...

Inlägg av Jerka »

Multimiljardär vet jag inte men svenske IT-miljonären Charlie Hansson är ett exempel på någon som själv öppet går ut med att han inte jobbar ihjäl sig.

https://computersweden.idg.se/2.2683/1. ... -av-pengar
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Förändra världen? Orka...

Inlägg av _TonyV »

Jag tror att de flesta i fabriken står gör ett monotont repetetivt arbete.
Så klart, lägger man inte timmar där och ingen byter av så blir inte bilarna byggda heller.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Förändra världen? Orka...

Inlägg av Mickep »

Tror det är mer vad man gör på sina timmar är hur länge man arbetar.
Det finns de som har flera jobb och jobbar stenhårt men får ändå inte ekonomin att gå ihop eller förändrar världen det minsta.
Har man ett jobb som är stimulreande kan man jobba flera timmar. Gör man något som man mår illa av kan man tycka att det är en pina.

Vi får komma ihåg att Elon har även sagt att han inte tycker någon borde jobba som han gjorde då det var negativt för hans hjärta och hjärna. (sades uinder intervjun där han sa att tesla var några veckor från konkurs)
Skriv svar