Tesla är referenspunkten

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Tesla är referenspunkten

Inlägg av Jerker »

När jag gick på mässan så var det verkligen slående hur man så ofta hörde folk få in "Tesla" i det de pratade om. När jag bara gick förbi montrar så kunde jag höra lösryckta "Tesla" ur sorlet, även vid en motorcykelmonter.

Det är verkligen så att Tesla är det som är grunden för, inte bara elbilsrevolutionen, utan också för hela elfordonsrevolutionen. Alla jämför sig med Tesla, alla refererar till Tesla. Det måste vara helt unikt.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla är referenspunkten

Inlägg av LarsL »

När man har möjlighet att jämföra bilar från olika tillverkare direkt i samma hall på det här sättet så inser åtminstone jag hur långt före Tesla ligger. Teslas bilar ser ut att komma från någon annanstans.

Det är nog inte unikt om man ser det över olika brancher och tekniker i olika skeenden. Jag tror till och med att det är standard att under teknikskiften eller teknikgenombrott. Vet inte om det hänt inom bildutvecklingen tidigare, det har ju inte hänt så mycket där de senaste årtiondena.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla är referenspunkten

Inlägg av mati »

Det gick många år innan folk slutade säga Iphone när de menade smartphone.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Verdi

Re: Tesla är referenspunkten

Inlägg av Verdi »

mati skrev:
Det gick många år innan folk slutade säga Iphone när de menade smartphone.

Förr sa man ju även rollerblades om alla inlines skridskor. Och en massa annat. Riktigt där är väl inte Tesla dock. Att alla elbilar skulle kallas "Tesla". ;)

https://www.svd.se/varumarkena-som-bliv ... ten#sida-3
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Tesla är referenspunkten

Inlägg av pegs »

Ja, det är fascinerande. Många gör förnuftiga elbilar. Men Tesla den enda folk verkligen "vill ha" *)




*) Tror vi som är "inne i bubblan" iallafall :-)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Skriv svar