Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av vigge50 »

Tyvärr inget service center än men Tesla söker nu personal(en?) till mobil service i Umeå för att hjälpa kunder med åtminstonde enklare reperationer. Bättre än inget i alla fall även om större reperationer lär betyda Stockholm eller Norge även framöver.

https://www.tesla.com/sv_SE/careers/job ... umea-43235
Användarvisningsbild
binsell-gerdin
Teslaägare
Inlägg: 87
Blev medlem: 01 apr 2016 21:23

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av binsell-gerdin »

vigge50 skrev:
Tyvärr inget service center än men Tesla söker nu personal(en?) till mobil service i Umeå för att hjälpa kunder med åtminstonde enklare reperationer. Bättre än inget i alla fall även om större reperationer lär betyda Stockholm eller Norge även framöver.

https://www.tesla.com/sv_SE/careers/job ... umea-43235
Alltid något! Det gillar vi!
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av Zalman3 »

Äntligen!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av Monark1954 »

Kan väl hoppas de även söker en lokal i Umeå och att model 3 ökar antalet bilar i upptagningsområdet så att en servicelokal bedöms ge ännu mer försäljning av bilar i Norrland.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av Monark1954 »

VK, Västerbottenskuriren, 2019-02-02-
Inget nytt men kul att fler än forumnördar nås av informationen.

"Johannes Brorssons tweet till Elon Musk har lett till att Tesla har lagt ut en annons om att de söker personal i Umeå.Foto: Privat/TT
Tweetade Elon Musk – Tesla öppnar i Umeå
UMEÅ. I oktober skrev Örnsköldsviksbon Johannes Brorsson en tweet till ingen mindre än Teslas vd Elon Musk – och fick svar med ett löfte. Nu verkar det som att tweeten leder till att Tesla etablerar sig i Umeå.
När Elon Musk fick reda på hur långt Teslaägare i Nordamerika var tvungna att åka för att serva sina bilar skrev han ett inlägg på Twitter där han lovade att det skulle finnas möjlighet för service i alla regioner – inte bara i de stora städerna.
Johannes Brorsson, boende i Örnsköldsvik, svarade på tweeten och frågade snällt om det inte gick att få ett servicecenter till norra Sverige också. Elon Musk svarade ja och nu, tre månader senare, verkar det bli verklighet, då Tesla har lagt ut en jobbannons om att de söker personal till ett mobilt servicecenter i Umeå.
– Jag trodde nog faktiskt på svaret jag fick, men hur lång tid det skulle ta visste jag inte. Det gick nog fortare än vad jag hade vågat hoppas på, säger Johannes Brorsson till VK.
Tidigare hade norrlänningarna Teslas närmaste servicecenter i Stockholm. Men med Teslas mobila servicecenter kommer kunden att slippa köra sin bil till verkstaden, i stället kommer en servicetekniker från Tesla hem till bilägaren.
– Elbilar har varit ett stort intresse för mig ända sen jag provkörde en Tesla första gången, det var 2016. Det började som ett teknikintresse, men har sedan även övergått i ett stort miljö­intresse, berättar Johannes Brorsson.
Ännu är han själv inte ägare till någon Tesla, men han har reserverat den senaste modellen som väntas släppas om ett halvår. Och kanske kommer Johannes Brorsson, som arbetar som IT-konsult, även att söka jobbet på Tesla.
– Jag har varit nära att trycka på sökknappen, men jag har inget cv på engelska än, så jag får väl göra ett sånt först, säger han och skrattar.
Evelina Lindfors
evelina.lindfors@vk.se"
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av Laban »

vigge50 skrev:
Tyvärr inget service center än men Tesla söker nu personal(en?) till mobil service i Umeå för att hjälpa kunder med åtminstonde enklare reperationer. Bättre än inget i alla fall även om större reperationer lär betyda Stockholm eller Norge även framöver.

https://www.tesla.com/sv_SE/careers/job ... umea-43235
Rimligen måste man i så fall ha ett lager av reservdelar i Umeå. Har man gått så långt så känns det som att det är lika bra att också ha ett service center som knytpunkt. Det håller inte i längden att bilar som ska till Norrland levereras till Stockholm. Butiker + Suc måste finnas i hyfsad närhet till kunderna.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
strejf
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 03 sep 2016 22:56
Ort: Örnsköldsvik

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av strejf »

Monark1954 skrev:
VK, Västerbottenskuriren, 2019-02-02-
Inget nytt men kul att fler än forumnördar nås av informationen.
Roligt att det skrivs här, det är jag som är Johannes Brorsson och blev intervjuad per telefon :)
Tesla Investerare
Tesla Model 3 2019
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av Laban »

Några nyheter gällande detta ?

Har inte haft några problem med bilen än så länge men man vill ju gärna att detta ska komma igång oavsett.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Spyder
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 30 sep 2014 20:10
Ort: Västerbotten

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av Spyder »

Annonsen ligger fortfarande ute så frågan är om de inte hittat något eller om de ska ha mer än en.
Skulle dock vara bra om de kom igång snart, nu när antalet här uppe ökar för var dag.
Användarvisningsbild
Forestman
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 18 nov 2015 11:43
Ort: Sollefteå

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av Forestman »

Några nyheter service umeå??
Volvo V 60 laddhybrid, Toyota prius
Användarvisningsbild
samuelsu
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 07 jun 2017 09:16
Ort: Umeå

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av samuelsu »

Frågade Thomas som körde mobil service i Nacka Forum idag (ordnade CCS på min bil). Han verkade lite sugen på jobbet. Lät inte som han trodde på permanent SC utan mer typ bas för mobil service. :cry: Men nä, han visste inget.
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Användarvisningsbild
Forestman
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 18 nov 2015 11:43
Ort: Sollefteå

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av Forestman »

Enligt VK bygger dom lokal, låter mer som SC...
Volvo V 60 laddhybrid, Toyota prius
Bjorn N
Inlägg: 123
Blev medlem: 09 sep 2016 09:33

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av Bjorn N »

https://www.tesla.com/sv_SE/findus/list/services/Sweden

Det står ju faktiskt under servicecenter.
”Coming soon” på både Umeå och Linköping, så nog tycker jag man kan hoppas på ett riktigt SC. Vad ”soon” betyder däremot...
Användarvisningsbild
Teslanorr
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 08 jun 2016 18:25
Ort: Umeå

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av Teslanorr »

Forestman skrev:
Enligt VK bygger dom lokal, låter mer som SC...
Står det nåt mer om var dom bygger denna och hur långt dom kommit?
Användarvisningsbild
Tjosansa
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 13 mar 2016 15:25
Ort: Umeå

Re: Mobil service i Umeå med omnejd på gång

Inlägg av Tjosansa »

Spännande!
När det händer kommer staden att explodera med Teslor överallt. Precis som när Porsche centret kom upp. Den här staden har löjligt många Porsche bilar. SUV varianten då.
Skriv svar