Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referals
Moderator: Redaktion
Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referals
Referalprogrammet stängs ju ner nu, men rimligtvis har Tesla någon ny marknadsföringsstrategi på gång. Trots allt har man kategoriskt inte betalat för reklam, sponsring etc.
Frågan är vad som kommer nu. Anser man att varumärket är starkt nog och att även Model 3-kunderna kommer vara så nöjda att de tjatar om sin Tesla för allt och alla, utan möjlighet till kickback?
Eller kommer vi få se reklamkampanjer, där man till skillnad mot referals kan sätta en säker budget? Eller kommer man välja ut vissa framstående sk influencers, som fått väldigt många referals, och börja sponsra dessa?
Något måste man göra för att kompensera. Det går inte att lita på att kunderna gör hela jobbet.
Frågan är vad som kommer nu. Anser man att varumärket är starkt nog och att även Model 3-kunderna kommer vara så nöjda att de tjatar om sin Tesla för allt och alla, utan möjlighet till kickback?
Eller kommer vi få se reklamkampanjer, där man till skillnad mot referals kan sätta en säker budget? Eller kommer man välja ut vissa framstående sk influencers, som fått väldigt många referals, och börja sponsra dessa?
Något måste man göra för att kompensera. Det går inte att lita på att kunderna gör hela jobbet.
Författare och bloggare. Model S 2023
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Twitter är gratis...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Tror det är av ekonomiska skäl man lägger ner, har själv på senaste programmet (i teorin) lyckats få 6 st och blir ju ganska mycket pengar för Tesla.
1. Laddbox ca 5000:-
2. Laddbox ca 5000:-
3. Förtur soltak, värde ???
4. 21 tums fälgar och däck ca 50000:-
5. 61000:- i kontanter eller en power wall
6. ???
Tesla blir nog mer vanligt bilföretag
1. Laddbox ca 5000:-
2. Laddbox ca 5000:-
3. Förtur soltak, värde ???
4. 21 tums fälgar och däck ca 50000:-
5. 61000:- i kontanter eller en power wall
6. ???
Tesla blir nog mer vanligt bilföretag
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
larsw skrev:Referalprogrammet stängs ju ner nu, men rimligtvis har Tesla någon ny marknadsföringsstrategi på gång. Trots allt har man kategoriskt inte betalat för reklam, sponsring etc.
Frågan är vad som kommer nu. Anser man att varumärket är starkt nog och att även Model 3-kunderna kommer vara så nöjda att de tjatar om sin Tesla för allt och alla, utan möjlighet till kickback?
Eller kommer vi få se reklamkampanjer, där man till skillnad mot referals kan sätta en säker budget? Eller kommer man välja ut vissa framstående sk influencers, som fått väldigt många referals, och börja sponsra dessa?
Något måste man göra för att kompensera. Det går inte att lita på att kunderna gör hela jobbet.
Du kan , ell vi kan, nog räkna med att Tesla kommer med något annat. Törs inte spekulera men utan oss entusiaster...
Jag antar det kommer - som vanligt blir det nog en överraskning!
Reklam är faktiskt stendött idag. Det är sociala medier och metoder som inte går att klassificera lika lätt som förrr. På gott och ont.
Det kostar också oerhört mycket tid och engagemang hos ett företags ledning ägna den energin.
Influencers: Redan värdelöst! I så fall måste man veta vad man ger sig in på. Och hur länge är en så kalland influencer pålitlig?
Teslas Community: Där tror jag de kan lägga in en växel!
Det Elon Musk har gjort gör han ju heller inte alls ensam. Det är alla andra delar som också genererar kommunikation.
Kanske kika på hur SpaceX jobbar?
Skall bli spännande och se vad de kommer med för lösning?
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
SpaceX kunder är inte allmänheten.
Författare och bloggare. Model S 2023
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Vanliga bilföretag kör reklam. Volvo gör just nu reklam för att man med app kan slå på kupévärmen...leiflodde skrev:
Tesla blir nog mer vanligt bilföretag
Författare och bloggare. Model S 2023
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Ja visst är det märkligt att trots att Volvo har haft den funktionen i många år så tycks inte vissa konkurrenter fatta storheten. Fortfarande en konkurrensfördel mao.larsw skrev:Vanliga bilföretag kör reklam. Volvo gör just nu reklam för att man med app kan slå på kupévärmen...leiflodde skrev:
Tesla blir nog mer vanligt bilföretag
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
larsw skrev:Vanliga bilföretag kör reklam. Volvo gör just nu reklam för att man med app kan slå på kupévärmen...leiflodde skrev:
Tesla blir nog mer vanligt bilföretag
Något som de hade redan 2011...så?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Ett exempel på vad Tesla inte gör, som "vanliga bilföretag" gör, dvs reklam.Jeppe_E skrev:
Något som de hade redan 2011...så?
Författare och bloggare. Model S 2023
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Grymt scoop!larsw skrev:Ett exempel på vad Tesla inte gör, som "vanliga bilföretag" gör, dvs reklam.Jeppe_E skrev:
Något som de hade redan 2011...så?
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Skulle Tesla göra lika så skulle dom göra reklam för att man i appen kan slå på KYLA på sommaren
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Jag är också spänd på att se vad som kommer näst. Ja, referralprogrammet kostar dem mycket pengar. Flera tiotusen kronor per såld bil, definitivt. Men det är inget ovanligt eller konstigt. Man brukar räkna med att biltillverkarna lägger ca $1000-$3000 per såld bil i marknadsföring (Superbowl-annonser är inte gratis!) och dessutom lägger återförsäljarna runt $500-$1000 per såld bil i marknadsföring. Då är vi uppe i ungefär samma nivåer som Tesla, men Tesla har ju överlag dyrare bilar med bättre marginaler. Så det de spenderar på referralprogrammet är inte oproportionerligt på något sätt, och jag tror de får ut väldigt mycket av det. Det de får är dessutom en form av marknadsföring som är svår att köpa för pengar, en genuinare form som drivs av något helt annat än pengar och belöningar, primärt. Det finns Youtubers som kör och pratar Tesla och har närmare tio miljoner prenumeranter, sånt är svårt att slå!
Och sen när de börjar leverera alla Roadsters från nuvarande programmet kommer det ju också att dra en enorm uppmärksamhet. Det kommer att komma videos på Youtube från både massivt stora kanaler och mindre, och bilarna kommer synas i mängder med sammanhang, vilket kommer generera sjuk publicitet för Tesla. Jag tror faktiskt inte det är så ostrategiskt som man kunde tro, även om programmet absolut verkar vara överdrivet generöst som det är idag.
Och sen när de börjar leverera alla Roadsters från nuvarande programmet kommer det ju också att dra en enorm uppmärksamhet. Det kommer att komma videos på Youtube från både massivt stora kanaler och mindre, och bilarna kommer synas i mängder med sammanhang, vilket kommer generera sjuk publicitet för Tesla. Jag tror faktiskt inte det är så ostrategiskt som man kunde tro, även om programmet absolut verkar vara överdrivet generöst som det är idag.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Roadsters på nuvarande programmet?danni skrev:. Det finns Youtubers som kör och pratar Tesla och har närmare tio miljoner prenumeranter, sånt är svårt att slå!
Och sen när de börjar leverera alla Roadsters från nuvarande programmet kommer det ju också att dra en enorm uppmärksamhet. Det kommer att komma videos på Youtube från både massivt stora kanaler och mindre, och bilarna kommer synas i mängder med sammanhang, vilket kommer generera sjuk publicitet för Tesla. Jag tror faktiskt inte det är så ostrategiskt som man kunde tro, även om programmet absolut verkar vara överdrivet generöst som det är idag.
Jag skulle i övrigt inte bli förvånad - föreslog väl det i trådstarten - om de plockar upp dessa här stora sk "influencers" och fortsätter ge dem ekonomiska incitament i någon form. Alltså inte för alla, men väl för de som har de där tio miljoner (?) följarna.
I övrigt kör Jaguar stenhårt med reklam för I-Pace precis överallt just nu. Lite kul dock att man anger den orealistiska siffran för räckvidden och inte en mer korrekt körcykel.
Författare och bloggare. Model S 2023
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Ja, högsta vinsten i nuvarande programmet är att vina två Roadsters. Efter ens första 5 referrals så låser man upp "the secret level", och efter det får man 2% rabatt på en Roadster för varje referral man gör, upp till maximalt 200%. Så vid 55 referrals vinner man en Roadster, vid 105 vinner man två. Och det är en bunt som har gjort det: https://electrek.co/2019/01/17/tesla-ro ... l-program/larsw skrev:Roadsters på nuvarande programmet?danni skrev:. Det finns Youtubers som kör och pratar Tesla och har närmare tio miljoner prenumeranter, sånt är svårt att slå!
Och sen när de börjar leverera alla Roadsters från nuvarande programmet kommer det ju också att dra en enorm uppmärksamhet. Det kommer att komma videos på Youtube från både massivt stora kanaler och mindre, och bilarna kommer synas i mängder med sammanhang, vilket kommer generera sjuk publicitet för Tesla. Jag tror faktiskt inte det är så ostrategiskt som man kunde tro, även om programmet absolut verkar vara överdrivet generöst som det är idag.
Jag skulle i övrigt inte bli förvånad - föreslog väl det i trådstarten - om de plockar upp dessa här stora sk "influencers" och fortsätter ge dem ekonomiska incitament i någon form. Alltså inte för alla, men väl för de som har de där tio miljoner (?) följarna.
I övrigt kör Jaguar stenhårt med reklam för I-Pace precis överallt just nu. Lite kul dock att man anger den orealistiska siffran för räckvidden och inte en mer korrekt körcykel.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Nej, det är korrekt, istället så har de använt sig av ett belöningssystem som kommer att vara dyrt för Tesla i framtiden. Det innebär att de inte balanserar sina utgifter i företaget. Så något som är vinst 2018, för att de inte haft budget för reklam, straffar deras rörelsenetto i framtida balansräkningar. Dessutom verkar det ju vara en del bekymmer med att faktiskt leverera de lite dyrare belöningarna (bilarna). Jag vill inte ens tänka på när Tesla ska skänka bort 80 roadsters á 2 miljoner stycket. Det är ju ett exempel på vad Tesla gör, som inte "vanliga bilföretag" gör.larsw skrev:Ett exempel på vad Tesla inte gör, som "vanliga bilföretag" gör, dvs reklam.Jeppe_E skrev:
Något som de hade redan 2011...så?
Vanliga bilföretag gör reklam för sådant som faktiskt finns i deras bilar och snackar inte så mycket om saker som eventuellt kanske någongång (vilken torsdag som helt) kan tänkas vara en funktion i bilen, möjligen
Man måste, som alltid, vara medveten om vad man köper och vad man får. Men jag tror att Tesla kommer att behöva göra reklam. Det funkar nog dåligt att fortsätta så som de gör. Då kommer de att bli överkörda av de "vanliga bilföretagen"
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Nog en bra konsekvensanalys du gjorde där. ”danni”.danni skrev:Jag är också spänd på att se vad som kommer näst. Ja, referralprogrammet kostar dem mycket pengar. Flera tiotusen kronor per såld bil, definitivt. Men det är inget ovanligt eller konstigt. Man brukar räkna med att biltillverkarna lägger ca $1000-$3000 per såld bil i marknadsföring (Superbowl-annonser är inte gratis!) och dessutom lägger återförsäljarna runt $500-$1000 per såld bil i marknadsföring. Då är vi uppe i ungefär samma nivåer som Tesla, men Tesla har ju överlag dyrare bilar med bättre marginaler. Så det de spenderar på referralprogrammet är inte oproportionerligt på något sätt, och jag tror de får ut väldigt mycket av det. Det de får är dessutom en form av marknadsföring som är svår att köpa för pengar, en genuinare form som drivs av något helt annat än pengar och belöningar, primärt. Det finns Youtubers som kör och pratar Tesla och har närmare tio miljoner prenumeranter, sånt är svårt att slå!
Och sen när de börjar leverera alla Roadsters från nuvarande programmet kommer det ju också att dra en enorm uppmärksamhet. Det kommer att komma videos på Youtube från både massivt stora kanaler och mindre, och bilarna kommer synas i mängder med sammanhang, vilket kommer generera sjuk publicitet för Tesla. Jag tror faktiskt inte det är så ostrategiskt som man kunde tro, även om programmet absolut verkar vara överdrivet generöst som det är idag.
Det är finansexperterna som tycker det har VARIT oproportionerligt. Men de glömmer alla de goodwill-synergier som Tesla fått.
Oerhört svårslaget skulle jag säga.
Dessutom har de krafter som försökt sätta dit Tesla på alla möjliga sätt - till och med med avsiktliga angrepp och påstådda skandaler - via oljeindustrin och bilbranschens smutsigaste skurkar som inte drar sig för att gasa ”apor” så har hela djädrans effekten blivit den totalt motsatta!
Att skälla ut en konkurrent eller en möjlig uppstickare kan bli surt resultat, mycket surt, - i längden.
Nu vet jag inte om marknadsföringen nämndes i Q3, men det spelar ingen roll.
Effekterna ekar långt fram i tiden.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Jeppe_E skrev:larsw skrev:Jeppe_E skrev:
Man måste, som alltid, vara medveten om vad man köper och vad man får. Men jag tror att Tesla kommer att behöva göra reklam. Det funkar nog dåligt att fortsätta så som de gör. Då kommer de att bli överkörda av de "vanliga bilföretagen"
Nej - jag tror inte. De blir inte överkörda inom en överskådlig framtid.
De lanserar ju nya modeller och Tesla Roadster kommer nog trycka till än fler belackare när den presenteras.
Går ju att diskutera fram och tillbaka, men Tesla har nog redan fattat de rätta besluten?
Så tror jag i varje fall.
Marknadsföringen - ligger redan av sig själv och rullar på.
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Jag tycker användningen av youtubers och influencers är förkastligt. men det är en egen uppfattning. (har inget problem med att idrottstjärnor gör reklam eller talar väl om ett produkt/märke, det är inte det, men får man saker gratis (även om man blir lovad något) kan man inte vara objektiv och ge en ärlig recension. Det vore en sak om de lånar en produkt för att utvärdera men när de skickar saker till någon som de kan behålla kan jag inte se det annat än en muta och bestikning). Det finns en falskhet i systemet som jag ogillar. Det är säkert effektiv men moraliskt känns det inte bra.
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Nu kanske jag har gått för långt in i sekten men jag börjar faktiskt ruttna på att du ska sitta och lobba in en massa syrligheter mot Tesla i var och varannan tråd. Varför?Jeppe_E skrev:Nej, det är korrekt, istället så har de använt sig av ett belöningssystem som kommer att vara dyrt för Tesla i framtiden. Det innebär att de inte balanserar sina utgifter i företaget. Så något som är vinst 2018, för att de inte haft budget för reklam, straffar deras rörelsenetto i framtida balansräkningar. Dessutom verkar det ju vara en del bekymmer med att faktiskt leverera de lite dyrare belöningarna (bilarna). Jag vill inte ens tänka på när Tesla ska skänka bort 80 roadsters á 2 miljoner stycket. Det är ju ett exempel på vad Tesla gör, som inte "vanliga bilföretag" gör.larsw skrev:Ett exempel på vad Tesla inte gör, som "vanliga bilföretag" gör, dvs reklam.Jeppe_E skrev:
Något som de hade redan 2011...så?
Vanliga bilföretag gör reklam för sådant som faktiskt finns i deras bilar och snackar inte så mycket om saker som eventuellt kanske någongång (vilken torsdag som helt) kan tänkas vara en funktion i bilen, möjligen
Man måste, som alltid, vara medveten om vad man köper och vad man får. Men jag tror att Tesla kommer att behöva göra reklam. Det funkar nog dåligt att fortsätta så som de gör. Då kommer de att bli överkörda av de "vanliga bilföretagen"
Edit: Självklart är det ok att kritisera Tesla. Jag gör det själv som du kanske märkt. Men att så ensidigt sitta och spy galla är lite tröttsamt i längden.
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Nu pratar vi ju reklam. Inte objektiva och ärliga recensioner. Vilken tillverkare marknadsför sig på det sättet? Hojta till när Mercedes eller Audi påpekar brister i sina egna bilar.Mickep skrev:Jag tycker användningen av youtubers och influencers är förkastligt. men det är en egen uppfattning. (har inget problem med att idrottstjärnor gör reklam eller talar väl om ett produkt/märke, det är inte det, men får man saker gratis (även om man blir lovad något) kan man inte vara objektiv och ge en ärlig recension. Det vore en sak om de lånar en produkt för att utvärdera men när de skickar saker till någon som de kan behålla kan jag inte se det annat än en muta och bestikning). Det finns en falskhet i systemet som jag ogillar. Det är säkert effektiv men moraliskt känns det inte bra.
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Jo fast i praktiken så är det ju olika sätt att göra reklam på. Om företag X sätter in en annons i en tidning/på en hemsida, så är man ju medveten om att avsändaren är just företag X, och tar det för vad det är. Det luriga är när man blandar in influencers och annat som kan ge sken av att det handlar om en objektiv recension, men i själva verket är det sponsrat av företag Y. Nu har det iofs kommit regler för att motverka detta, att man måste uppge när ett inlägg eller liknande är sponsrat. Men ändå, det finns en skillnad.Verdi skrev:Nu pratar vi ju reklam. Inte objektiva och ärliga recensioner. Vilken tillverkare marknadsför sig på det sättet? Hojta till när Mercedes eller Audi påpekar brister i sina egna bilar.Mickep skrev:Jag tycker användningen av youtubers och influencers är förkastligt. men det är en egen uppfattning. (har inget problem med att idrottstjärnor gör reklam eller talar väl om ett produkt/märke, det är inte det, men får man saker gratis (även om man blir lovad något) kan man inte vara objektiv och ge en ärlig recension. Det vore en sak om de lånar en produkt för att utvärdera men när de skickar saker till någon som de kan behålla kan jag inte se det annat än en muta och bestikning). Det finns en falskhet i systemet som jag ogillar. Det är säkert effektiv men moraliskt känns det inte bra.
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Gör jag väl inte alls, däremot reagerar jag på att Tesla ibland höjs till skyarna och där man använder andra märken som någon sorts benchmark för hur överlägsna Tesla är. Mitt inlägg ovan är ju ingen kritik mot Tesla som märke, utan som organisation och hur det drivs. Men visst, om alla vill sitta och krama varandra härinne och blunda så är det okej, då ska jag sluta att skriva om nackdelarna med Tesla. Jag tycker nog ändå att jag även har positiva inlägg om Tesla.Verdi skrev:Nu kanske jag har gått för långt in i sekten men jag börjar faktiskt ruttna på att du ska sitta och lobba in en massa syrligheter mot Tesla i var och varannan tråd. Varför?Jeppe_E skrev:Nej, det är korrekt, istället så har de använt sig av ett belöningssystem som kommer att vara dyrt för Tesla i framtiden. Det innebär att de inte balanserar sina utgifter i företaget. Så något som är vinst 2018, för att de inte haft budget för reklam, straffar deras rörelsenetto i framtida balansräkningar. Dessutom verkar det ju vara en del bekymmer med att faktiskt leverera de lite dyrare belöningarna (bilarna). Jag vill inte ens tänka på när Tesla ska skänka bort 80 roadsters á 2 miljoner stycket. Det är ju ett exempel på vad Tesla gör, som inte "vanliga bilföretag" gör.larsw skrev:Ett exempel på vad Tesla inte gör, som "vanliga bilföretag" gör, dvs reklam.Jeppe_E skrev:
Något som de hade redan 2011...så?
Vanliga bilföretag gör reklam för sådant som faktiskt finns i deras bilar och snackar inte så mycket om saker som eventuellt kanske någongång (vilken torsdag som helt) kan tänkas vara en funktion i bilen, möjligen
Man måste, som alltid, vara medveten om vad man köper och vad man får. Men jag tror att Tesla kommer att behöva göra reklam. Det funkar nog dåligt att fortsätta så som de gör. Då kommer de att bli överkörda av de "vanliga bilföretagen"
Edit: Självklart är det ok att kritisera Tesla. Jag gör det själv som du kanske märkt. Men att så ensidigt sitta och spy galla är lite tröttsamt i längden.
Jag är fortfarande intresserad av Tesla som bil, men man måste köpa hela konceptet.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Jag hamnar på en sida som inte laddar klart när jag klickar på länkarna om att göra allt klart för leverans (Vilket jag gjorde för flera dagar sedan)
Men det verkar som man kan få "tesla krediter" framöver?
Men det verkar som man kan få "tesla krediter" framöver?
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Jag har hört från pålitlig källa inom Tesla i USA att avdelningen som tog hand om referral-programmet fick reda på att programmet skulle läggas ner när Elon twittrade om det.
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Vad blir Teslas nya marknadsföringsstrategi utan referal
Tror snarare det är en rest från första referralprogrammet då man fick krediter.Crappy skrev:Jag hamnar på en sida som inte laddar klart när jag klickar på länkarna om att göra allt klart för leverans (Vilket jag gjorde för flera dagar sedan)
Men det verkar som man kan få "tesla krediter" framöver?
Det är väl modus operandi hos Tesla?TiborBlomhall skrev:Jag har hört från pålitlig källa inom Tesla i USA att avdelningen som tog hand om referral-programmet fick reda på att programmet skulle läggas ner när Elon twittrade om det.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com