Extremt intressant intervju med Elon

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5480
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Extremt intressant intervju med Elon

Inlägg av OfarligTesla »

Jag tror deras interna builds av AP och FSD är bra mycket bättre än det vi sett i våra bilar så tror nog inte han är allt för off. Sedan är det ju två frågor, när kan de legalt ha det i bilarna (även om man som förare fortfarande inte får ta ögonen från vägen)? Och när kan man som förare legalt utnyttja tekniken helt och ta ögonen från vägen?
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Extremt intressant intervju med Elon

Inlägg av perre »

Legato skrev:
Svenssons skrev:
Ark var väl en av de som var negativa till Elons privatisering på $420 då de tyckte det var på tok för lågt.
Ja de är definitivt extremt haussade kring aktien. Skulle de ha rätt angående en totalmarknad för elbilar på 26 miljoner 2023 så är ju bara frågan om aktien blir en väldigt bra eller en extremt bra investering tills dess ;)
Jag köpte på mig en del Tesla aktier för en tid sedan med tanken att de skulle hjälpa till att finansiera min model 3. Nu vill jag inte sälja dem alls utan tog ett lån istället som jag tänker amortera på genom att sälja av en aktie eller två varje månad. Min förhoppning är att det inte kommer märkas om de stiger snabbare än jag tar ut :-)
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10243
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Extremt intressant intervju med Elon

Inlägg av Legato »

perre skrev:
Legato skrev:
Svenssons skrev:
Ark var väl en av de som var negativa till Elons privatisering på $420 då de tyckte det var på tok för lågt.
Ja de är definitivt extremt haussade kring aktien. Skulle de ha rätt angående en totalmarknad för elbilar på 26 miljoner 2023 så är ju bara frågan om aktien blir en väldigt bra eller en extremt bra investering tills dess ;)
Jag köpte på mig en del Tesla aktier för en tid sedan med tanken att de skulle hjälpa till att finansiera min model 3. Nu vill jag inte sälja dem alls utan tog ett lån istället som jag tänker amortera på genom att sälja av en aktie eller två varje månad. Min förhoppning är att det inte kommer märkas om de stiger snabbare än jag tar ut :-)
Jag håller tummarna att det går vägen. Personligen älskar jag bolaget Tesla, men aktien är lite svårare. I dagens värdering ligger ju redan inbakat att man når rejäla framgångar framöver. Men återigen, skulle tillväxten för elbilar bli stor som Ark tror, då tror jag inte Tesla kan misslyckas.

Jag har en liten "kärlekspost", men den utgör bara 2-3% av portföljen.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1558
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Extremt intressant intervju med Elon

Inlägg av pefreli »

Det jag gillar med Elon/Tesla är att han/de förrutom det innovativa höga tempot i produktutvecklingen och också verkar ha ett enormt kostnadsfokus.

Kombinationen är svårslagen.

Får de etablerat sina fabriker enligt plan på olika kontinenter kommer de i princip vara omöjliga att stoppa.

Det skulle inte förvåna mig om en och annan etablerad tillverkare får börja om från scratch.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Skriv svar