Tesla shop Sverige

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av Teslaspolen »

Hippo skrev:
Har i ett antal veckor försökt att returnera laddare, hittade en begagnad WC efter beställning, skrev och försökte avbeställa men den skickades så fort att de inte ens svarade på det. Fick den bara någon dag efteråt, bra service så långt. Skrev sedan till supporten och hörde inget på 10 dagar,skickade ett meddelande till och fick då iaf ett automatgenererat epost. Detta var 10/8,väntar de tills 30 dagar passerats och man inte får returnera?
Är de verkligen så överlastade på shoppen?
Något tipps,vad göra?

Mvh Harry :shock:
Returrätten ska gälla från den dag du hört av dig till dom, inte från dagen de tar emot en retur. Så lämge du hörde av dig inom ångersrätten (14 dagar enligt distansköpslagen) så sitter du lugnt till.
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 853
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av loftux »

Teslaspolen skrev:
Hippo skrev:
Har i ett antal veckor försökt att returnera laddare, hittade en begagnad WC efter beställning, skrev och försökte avbeställa men den skickades så fort att de inte ens svarade på det. Fick den bara någon dag efteråt, bra service så långt. Skrev sedan till supporten och hörde inget på 10 dagar,skickade ett meddelande till och fick då iaf ett automatgenererat epost. Detta var 10/8,väntar de tills 30 dagar passerats och man inte får returnera?
Är de verkligen så överlastade på shoppen?
Något tipps,vad göra?

Mvh Harry :shock:
Returrätten ska gälla från den dag du hört av dig till dom, inte från dagen de tar emot en retur. Så lämge du hörde av dig inom ångersrätten (14 dagar enligt distansköpslagen) så sitter du lugnt till.
Ångerrätten gäller dock inte om man köpt via ett aktiebolag. För enskild firma kan det gälla för telekom, men troligen inte för Tesla Shop. Kan vara bra att känna till. Mer info
https://www.hallakonsument.se/klaga-ang ... /angerratt
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
lawgiver
Teslaägare
Inlägg: 232
Blev medlem: 13 aug 2019 14:23
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/erik69077

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av lawgiver »

Eftersom månaderna går utan att sortimentet ordnas.....vilken "beställa från Amerika" tjänst är bäst?
S90D Facelift, NextGen-baksäte, MCU2, CCS, Fri SuC

Väck inte bilen i onödan, prova Tessie: https://tessie.com/
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av fth »

lawgiver skrev:
Eftersom månaderna går utan att sortimentet ordnas.....vilken "beställa från Amerika" tjänst är bäst?
Vilken som är bäst vet jag inte, men jag har använt boxeez för att beställa från Amazon några gånger med gott resultat.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av AndreasF »

HelectriC skrev:
Jag har mailat e-postadressen för väggladdare under hela sommaren. Dom svarar bara inte. På service center ber de mig bara maila till den samma adressen eftersom dom inte kan göra något lokalt. Jag brukar skicka ett påminnelsemail baserat på ursprungsmailet ca en gång i veckan. Är uppe i 8 påminnelsemail nu. Har en förhoppning om att de iaf svarar innan året är slut, för det börjar bli lite halvjobbigt med en väggladdare som bara fungerar ibland och aldrig till eGolfen (bara under de första veckorna)
:cry:
+ 1
1,5 månad sedan jag bad att få returnera en felaktig leverans... Inte ett jäkla pip har hörts än så länge.
Någon som vill köpa ett set med gummimattor för kupén till MS förresten? Kan leverera fritt kvällstid i Göteborg +ett lass mil om du ger mig samma pris som i shopen (ink eller ex moms). Bättre än DHL! :-)
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
fodogen
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 30 nov 2014 20:36
Ort: Borlänge

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av fodogen »

Beställde 2 väggladdare men efter att jag godkände betalningen med BankID så fick jag ett felmeddelande. Pengarna drogs från kontot men i övrigt har jag inte fått någonting.

Mailade i måndags utan att fått svar än.

Ni som beställt förut. Har ni fått någon orderbekräftelse?

Sista utväg blir väl att anmäla det som en felaktig betalning till banken.
erontrek
Inlägg: 3
Blev medlem: 19 sep 2019 17:28

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av erontrek »

Någon som hört något nytt angående tesla shop?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av LarsL »

erontrek skrev:
Någon som hört något nytt angående tesla shop?
Vad tänker du på?
Shopen är öppen och funkar om man har en Tesla.
Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av Donk »

fodogen skrev:
Beställde 2 väggladdare men efter att jag godkände betalningen med BankID så fick jag ett felmeddelande. Pengarna drogs från kontot men i övrigt har jag inte fått någonting.

Mailade i måndags utan att fått svar än.

Ni som beställt förut. Har ni fått någon orderbekräftelse?

Sista utväg blir väl att anmäla det som en felaktig betalning till banken.

Även jag fick ett felmeddelande efter att jag godkänt betalningen vid beställning av Model 3 Aero Wheel Cap Kit härom dagen. Ser att 520 SEK dragits på mitt kredikort men jag har heller inte fått någon orderbekräftelse på mailen. Jag har mailat onlineordersEMEA@tesla.com två gånger utan någon respons, finns det någon annanstans man kan höra av sig?
Tesla Model S Long Range Plus -21
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Användarvisningsbild
lawgiver
Teslaägare
Inlägg: 232
Blev medlem: 13 aug 2019 14:23
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/erik69077

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av lawgiver »

LarsL skrev:
erontrek skrev:
Någon som hört något nytt angående tesla shop?
Vad tänker du på?
Shopen är öppen och funkar om man har en Tesla.
Jag tror han tänker på när sortimentet skall bli acceptabelt jämfört med den amerikanska och när de skall börja svara på tilltal från befintliga kunder.
Bara för att en sida är uppe och snurrar så betyder det inte att det fungerar som det borde eller som det kan förväntas.
S90D Facelift, NextGen-baksäte, MCU2, CCS, Fri SuC

Väck inte bilen i onödan, prova Tessie: https://tessie.com/
Användarvisningsbild
fodogen
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 30 nov 2014 20:36
Ort: Borlänge

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av fodogen »

Donk skrev:
fodogen skrev:
Beställde 2 väggladdare men efter att jag godkände betalningen med BankID så fick jag ett felmeddelande. Pengarna drogs från kontot men i övrigt har jag inte fått någonting.

Mailade i måndags utan att fått svar än.

Ni som beställt förut. Har ni fått någon orderbekräftelse?

Sista utväg blir väl att anmäla det som en felaktig betalning till banken.

Även jag fick ett felmeddelande efter att jag godkänt betalningen vid beställning av Model 3 Aero Wheel Cap Kit härom dagen. Ser att 520 SEK dragits på mitt kredikort men jag har heller inte fått någon orderbekräftelse på mailen. Jag har mailat onlineordersEMEA@tesla.com två gånger utan någon respons, finns det någon annanstans man kan höra av sig?
Känns ju bättre att man inte är ensam. Men är lite hjälplös när det inte går att få nån respons. Inge kul att vara utan över 10000 och inte veta vad som händer.
Användarvisningsbild
Gusten
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 22 dec 2016 10:23

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av Gusten »

Hej, råkade oxå ut för felmeddelande när jag skulle beställa en wallcharger, så jag testade igen samma fel. Nu har som dragit beloppet tvår ggr och jag har inte fått någon orderbekräftelse har även mailat dom utan respons?

Så frågan är kommer det några grejor eller inte?




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
LeifSundsvall
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 17 aug 2019 10:41

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av LeifSundsvall »

Hur köper man däck med fälg hittar inga på Tesla shop sidan under modell s?
Användarvisningsbild
canonfeed
Teslaägare
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 sep 2017 16:25

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av canonfeed »

Jag la in det som service begäran i appen o dagen efter fick jag erbjudande med olika paket

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
X 100D 2017
Användarvisningsbild
LeifSundsvall
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 17 aug 2019 10:41

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av LeifSundsvall »

Tack.
Det är så man får veta vad som finns.
Lie krångligt.
Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av Donk »

Gusten skrev:
Hej, råkade oxå ut för felmeddelande när jag skulle beställa en wallcharger, så jag testade igen samma fel. Nu har som dragit beloppet tvår ggr och jag har inte fått någon orderbekräftelse har även mailat dom utan respons?

Så frågan är kommer det några grejor eller inte?
Hur har det gått för dig gällande din beställning? För min del så är pengarna dragna men jag har fortfarande inte fått någon orderbekräftelse eller några varor nu en vecka senare. Har mailat dem fem gånger utan någon som helst respons. Sanslöst dåligt. Jag hade även tänkt beställa en WC men det känns mindre och mindre aktuellt.

Någon annan som lyckats beställa från shopen senaste veckan? Har ni i så fall fått orderbekräftelse på mailen?
Tesla Model S Long Range Plus -21
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Användarvisningsbild
Gusten
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 22 dec 2016 10:23

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av Gusten »

Samma här inte fått någon respons alls, skall prata med banken imorgon för att se om det går att stoppa på något sätt, annars får man väl polisanmäla antar jag?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av LarsL »

Donk skrev:
Gusten skrev:
Hej, råkade oxå ut för felmeddelande när jag skulle beställa en wallcharger, så jag testade igen samma fel. Nu har som dragit beloppet tvår ggr och jag har inte fått någon orderbekräftelse har även mailat dom utan respons?

Så frågan är kommer det några grejor eller inte?
Hur har det gått för dig gällande din beställning? För min del så är pengarna dragna men jag har fortfarande inte fått någon orderbekräftelse eller några varor nu en vecka senare. Har mailat dem fem gånger utan någon som helst respons. Sanslöst dåligt. Jag hade även tänkt beställa en WC men det känns mindre och mindre aktuellt.

Någon annan som lyckats beställa från shopen senaste veckan? Har ni i så fall fått orderbekräftelse på mailen?
Jag beställde fronkmatta i förra veckan och fick den idag med posten.
Användarvisningsbild
Gusten
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 22 dec 2016 10:23

Tesla shop Sverige

Inlägg av Gusten »

Fick du någon orderbekräftelse direkt efter beställningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av LarsL »

Gusten skrev:
Fick du någon orderbekräftelse direkt efter beställningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, bekräftelse vid order och meddelande vid skeppning.
Användarvisningsbild
Donk
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 19 feb 2018 22:49

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av Donk »

LarsL skrev:
Gusten skrev:
Fick du någon orderbekräftelse direkt efter beställningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, bekräftelse vid order och meddelande vid skeppning.
Eftersom vi inte fått några mail så kan man nog förutsätta att vi inte heller kommer få några varor. Beställer, som de flesta idag, väldigt mycket över nätet och har aldrig varit med om något liknande. Om man inte visste bättre så skulle jag tro att det rör sig om bedrägeriförsök.

Går det att köpa en WC på annat sätt än via shopen?
Tesla Model S Long Range Plus -21
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Användarvisningsbild
Guggenheimel
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 21 mar 2019 19:48
Ort: Skanör

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av Guggenheimel »

Donk skrev:
LarsL skrev:
Gusten skrev:
Fick du någon orderbekräftelse direkt efter beställningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, bekräftelse vid order och meddelande vid skeppning.
Eftersom vi inte fått några mail så kan man nog förutsätta att vi inte heller kommer få några varor. Beställer, som de flesta idag, väldigt mycket över nätet och har aldrig varit med om något liknande. Om man inte visste bättre så skulle jag tro att det rör sig om bedrägeriförsök.

Går det att köpa en WC på annat sätt än via shopen?
Jag har en till salu :)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av e5m1r »

Donk skrev:
LarsL skrev:
Gusten skrev:
Fick du någon orderbekräftelse direkt efter beställningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, bekräftelse vid order och meddelande vid skeppning.
Eftersom vi inte fått några mail så kan man nog förutsätta att vi inte heller kommer få några varor. Beställer, som de flesta idag, väldigt mycket över nätet och har aldrig varit med om något liknande. Om man inte visste bättre så skulle jag tro att det rör sig om bedrägeriförsök.

Går det att köpa en WC på annat sätt än via shopen?
Jag gjorde ett ärande i appen och skrev att jag ville ha en WC
De skickade från SC via TNT
Lite kommunikation via SMS blev set också
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
fodogen
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 30 nov 2014 20:36
Ort: Borlänge

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av fodogen »

fodogen skrev:
Beställde 2 väggladdare men efter att jag godkände betalningen med BankID så fick jag ett felmeddelande. Pengarna drogs från kontot men i övrigt har jag inte fått någonting.

Mailade i måndags utan att fått svar än.

Ni som beställt förut. Har ni fått någon orderbekräftelse?

Sista utväg blir väl att anmäla det som en felaktig betalning till banken.
Var inne på service centret igår och fråga och han var hjälpsam och chattade med någon i Nederländerna som var ansvarig för webbshoppen. Han kunde se att det fanns en order men den var konstig så dom skulle kolla hur det skulle lösas. Förhoppningsvis händer det väl någonting nu.
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: Tesla shop Sverige

Inlägg av AndreasF »

Ett mirakel (eller, ja kanske) har inträffat. Tesla Shop har äntligen återkommit till mig angående den felaktiga leveransen de gjorde 6/8! Nu skall jag vänta några dagar på att någon från deras team skall ta kontakt med mig angående returfraktsedlar samt en ny leverans. Tog bara typ två månader, grymt imponerande (not).
Även om detta nu skulle lösa sig så kvarstår min åsikt att man aldrig, aldrig, aldrig skall handla av Tesla Shop!
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Skriv svar