Teslor i New York

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
josve
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 27 mar 2014 20:30

Teslor i New York

Inlägg av josve »

Efter fem dagar i New York (Manhattan) kan jag konstatera att det är väldigt ovanligt med Teslor här. Har sätt några enstaka Model S, en X och ingen M3. Betydligt mycket vanligare i Stockholm där man ser Teslor mest hela tiden.

M3 borde vara en perfekt New York taxi...
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Teslor i New York

Inlägg av Geni87 »

josve skrev:
Efter fem dagar i New York (Manhattan) kan jag konstatera att det är väldigt ovanligt med Teslor här. Har sätt några enstaka Model S, en X och ingen M3. Betydligt mycket vanligare i Stockholm där man ser Teslor mest hela tiden.

M3 borde vara en perfekt New York taxi...
Skumt. Finns det statistik på Teslaförsäljning per delstat? Inbillar mig att Teslas (och elbilar) popularitet varierar kraftigt mellan olika delstater.

Men iofs tveksamt om M3 är den bästa taxin med det låga baksätet. MY däremot bör ha förutsättningar för en bra taxibil, kan tänka mig att den kommer bli väldigt populär hos taxibolagen.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8501
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Teslor i New York

Inlägg av Pontus »

josve skrev:
Efter fem dagar i New York (Manhattan) kan jag konstatera att det är väldigt ovanligt med Teslor här. Har sätt några enstaka Model S, en X och ingen M3. Betydligt mycket vanligare i Stockholm där man ser Teslor mest hela tiden.

M3 borde vara en perfekt New York taxi...
Kanske har att göra med svårigheten att ladda stan. Jag laddade i New Jersey på andra sidan vattnet från Manhattan och då var man tvungen att åka i ett garage tillhörande en galleria så man fick betala både p avgift och för laddningen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Teslor i New York

Inlägg av vigge50 »

New York är en av de delstater där Tesla har haft problem med att sälja, de får endast ha ett begränsat antal service center och showrooms i delstaten.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Teslor i New York

Inlägg av TiborBlomhall »

Lika tragiskt dåligt i Washington DC. Eller öht östkusten.

Inte undra på att det inte händer något om makthavarna i huvudstaden varken har sett eller åkt i en elbil.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Teslor i New York

Inlägg av HelectriC »

I Seattle är det jättevanligt med Tesla. Nästan lika många som i Norge.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar